[OT] Liedjes met 3 of meer stemmen

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Misschien is het offtopic en misschien ook wel niet, maar volgens mij mag dat in deze categorie. Naast het maken van elektronische muziek zing ik in een groepje meerstemmige pop. Denk aan The Eagles, James Taylor, de Jayhawks, CSNY etc. Misschien zegt het je iets en misschien ook wel niet. Hoe dan ook...

Als je een liedje mag noemen dat hoofdzakelijk 2 en nog liever 3 of 4 stemmig is, wat roep je dan? Alles van Queen reken ik goed, maar het liefst ook onverwachts. Iets van Depeche Mode misschien? Avicii is er trouwens ook goed in (Hey Brother). Ik ben benieuwd :D

P.S. Als ik een paar onbekende muzikale pareltjes van mede-muziekliefhebbers op kan snorren zou dat geweldig zijn. :okdan:

bing crosby, stills nash en joung....

the turtles, ( later ingelijft bij zappa, dan konden ze tenminste dat kutnummer ( happy together) niet meer spelen)

the zombies.

enz. ect.\
\:mega:

Joe Jackson - Is she really going out with him
The Commitments - Mustang Sally
Three Dog Night - Mama told me not to come

Bombario, een goede tip. Als je het woord Avicii vermeldt, dan liggen ze op je kap :D Voorzichtig ermee.

Wat dacht je van Haim? Niet echt m'n ding alhoewel ze wel iets hebben. Zijn drie meiden.

In dat geval: Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii, Avicii!!!!

En dank je voor de tip, ga ik naar luisteren :D

P.S. Avicii is ook goed! 8~

Zap mama - Rafiki

Maar ook de rest van Zap Mama

Alleen meerstemmige vocals..

en meer..:W

Laatst gewijzigd:
In deze plaat zit ook veel 2 en meerstemmige zang.. superplaat..

Oxygen 4 van JMJ, niet meerstemmig gezongen maar wel meerdere melodielijnen doorelkaar, ook interessant om bv met zang te proberen!

Ook geweldig..

The Grateful Dead, heeft wel wat weg van CSNY op sommige momenten.
(Check gewoon alles van hun wat je tegenkomt, meerstemmig gitaar is ook leuk namelijk ) :okdan:

Deze platen moet je gewoon helemaal uit luisteren. :W

Laatst gewijzigd:
Back