Moog Little Phatty stage 2 parameters bewegen uit zichzelf

Joren294

Nieuwkomer
Heehallo mensen!

Ik heb sinds deze week een probleem met mijn Little Phatty, de parameters bewegen uit zichzelf. Dit gebeurt nadat ik mijn Moog opstart of als ik van preset switch..
Dit is erg lastig als ik live snel van presets moet wisselen want mijn sound veranderd gewoon.
Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand hoe je dit oplost, laat het weten:)

Ja, ik denk dat ik weet wat je bedoelt! Ik had een Little Phatty 1, maar hetzelfde probleem. Deed zich voor als ik hem aansloot met een jack kabel op een mixer/versterker die in een ander stopcontact zat. (Dus niet dezelfde slof.) Alle lampjes gingen ronddraaien.

Er is meer over te vinden op het Moog forum ("ground loop problem") en heeft tot zeer veel frustraties geleid. Wat in elk geval GEEN oplossing is, is het toepassen van een DI. Na zeer veel gedoe kreeg ik van Moog een paar foto's die lieten zien hoe je intern iets moest solderen om het te verhelpen. Ik kan die foto's niet meer vinden, maar dat is wel DE oplossing. Een ander alternatief was hem laten repareren, maar dat kostte geld, terwijl het gewoon een ontwerpfout is. (En omdat je onder Europese consumentenwetgeving valt moeten ze dat voor je oplossen, maar het geeft wel veel gedoe.) Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan.

Ik vond het echt te gek voor woorden dat een synth van zo'n beroemd (en niet bepaald cheapo) merk zich zo gedraagt, en dat er zulke matige oplossingen worden geboden voor iets dat eigenlijk een ontwerpfout is.

Bij mij is de valueknop spontaan losgeraakt. Ik heb de Phatty op een andere stopcontact dan de betreffende mengtafel, maar wel in dezelfde electragroep en toch zonder jullie probleem.

Helaas is de kwaliteit ruk. Ik hoor het ook over de Voyager Mijn oude Minimoog was van een andere fabrikant, zo lijkt het. In ieder geval zijn de normen verslechterd.

@pip hmm ok, maar het rare is dat ik er eerder nooit last van had.. En ik geloof dat ik em laatst zelfs gewoon op dezelfde stroomgroep had, want ik gebruik in de repetitieruimte gewoon een basversterker!

Hmm dan is het misschien een ander probleem, ook omdat je versie twee hebt. Ik vind het ook raar dat niet iedereen "mijn" probleem heeft. Maar als 't gaat over die spontaan draaiende lampjes, dan had ik hetzelfde. Misschien even op dat Moog forum checken?

Heehallo mensen!

Ik heb sinds deze week een probleem met mijn Little Phatty, de parameters bewegen uit zichzelf. Dit gebeurt nadat ik mijn Moog opstart of als ik van preset switch..
Dit is erg lastig als ik live snel van presets moet wisselen want mijn sound veranderd gewoon.
Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand hoe je dit oplost, laat het weten:)

Als je de LP aanzet gaan inderdaad alle parameters van links naar rechts dit hoort zo.
Bij het veranderen van presets is dit uiteraard ook het geval.

Maar waarschijnlijk bedoel je iets anders. Filmpje misschien?

En is het inmiddels opgelost?

Back