Gebruik van video in Cubase 5.1

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde lezer,

Ik heb een tijdje geleden een "field recording" gemaakt op de iPhone. Ik wil de auio van dit stukje van 11 seconden in een track gaan gebruiken. Het gaat dus om een Quick Time Movie bestand (.MOV). Nu las ik in de manual dat je in de Device Setup bij Video Player de juiste playback method kan kiezen. In deizelfde manual staat ook Quick Time vermeld. Echter, als ik naar het drop down menu kijk, zie ik alleen de opties "DirectShow Video" en "Video for Windows".

Heeft iemand enig idee waarom Quick Time hier ontbreekt en wat ik kan doen om dit bestand wel te laten afspelen? Of misschien is er een work around? Ik wil alleen de audio gebruiken van de clip. Op mijn pc wordt de clip wel gewoon afgespeeld.

Thanks SB. Heb ik inderdaad gelezen en geprobeerd. Ik krijg de volgende foutmeldinjg:

Errors on importing media. Viedo File Failed to open. Ik denk dat dat te maken heeft met het feot dat ik die Quick Time optie nt kan vinden. Ik vermoed dat dat .mov niet wordt herkend door Cubase, althans in mijn geval.

Yep. It works. Dank voor je video conversion software tip. Heb ik geïnstalleerd. Eerst had ik nog moeite, kreeg dezelfde melding. Maar ik had hem dan ook naar wmv geconverteerd. Een beetje googelen leerde dat wmv soms niet werkt en je beter met avi kunt werken. Welnu, dat werkt dus inderdaad.

Ik kan weer verder! Thanks SilverBullet!

Back