In dit topic, mijn eeuwige liefde voor deze Britse show over rare Fransen en Duitsers.
Nee serieus: Ik ben Wessel, 20 jaar, ga Electronische Muziek studeren aan de HKU kunst media & techniek faculteit in Hilversum en ga in dat dorp ook een studio bouwen in de kelder van de flat waar ik in ga wonen.
De persoon in de woning boven die studio heb ik al even gesproken over wat ik van plan ben en die "vond helemaal mooi", maar dat kan ook zijn omdat die vrij ongegeneerd aan z'n joint zat te hijsen, dus dat gaat nog een vervolgbezoekje worden.
Voor de studio heb ik een budget van enkele duizenden euro's, en ik wil hem stapsgewijs uitbreiden van vrij basic naar geavanceerd, maar allereerst wil ik met m'n start budget de geluidsisolatie en akoustiek goed geregeld hebben. De ruimte in de kelder is schat ik ongeveer 4 bij 4 meter, is verder volledig leeg, heeft een betonnen vloer, stenen muren, beton tussen de ruimte en de woning erboven in het plafond, dus er zijn een hoop mogelijkheden denk ik zo. Veel van de benodigde apparatuur heb ik al, dus daarom dat ik eerst met die paar duizend euro die ruimte goed wil hebben voordat ik nieuwe apparatuur ga aanschaffen... Ok, ik maak een uitzondering voor de Sennheiser HD650 headphones, omdat ik een goeie koptelefoon wil voor als ik een keer 's avonds laat zit te werken.
Wat sommige hardware, isolatie, en software betreft ben ik echter nog een rookie, dus zet je schrap, ik ga jullie met enige regelmaat lastigvallen.
Wat meer algemeen: Ik hou van muziek in het algemeen. Er is geen genre dat ik niet kan waarderen. Ik vind dat genres niet goed of slecht kunnen zijn. De uitvoer kan ik rot vinden, maar een genre blijft een concept, en met een kutconcept kun je nog steeds erg toffe dingen doen.
Ik heb uiteraard wel voorkeuren en dat is met name de wat stevigere electronische muziek. Denk aan vrijwel alles met het woord "industrial" erin, hardtrance, hardstyle, hardcore, crossbreed, noem maar op. Breakbeat genres vind ik ook erg tof, maar ik vind het zelf fijn als er een beetje een four-to-the-floor basis in te vinden is. Ik ben echt een bonk adhd en opgekropte energie, en bij feesten en festivals kan ik met dat soort muziek erg goed m'n overtollige energie venten haha.
Wat traditionele instrumenten betreft speel ik sinds m'n 6e keyboard/piano (waarin ik tot m'n 18e les heb gehad), sinds m'n 10e klarinet (idem wat lessen betreft), en heb ik in een aantal kleine tot middelgrote harmonieorkesten gezeten. En echt met muziekproductie ben ik in 2011 begonnen, maar ik heb er frustrerend genoeg erg weinig tijd en gelegenheid voor gehad met name wegens school en ongunstige woonsituaties. Ik heb daarom een aantal maanden geleden de knoop doorgehakt en besloten een technische muziekstudie te gaan volgen en te verhuizen naar een locatie waar ik wél (relatief) ongestoord m'n gang kan gaan, om me er vol op te kunnen richten.
Als er verder nog vragen zijn: fire away!
Nee serieus: Ik ben Wessel, 20 jaar, ga Electronische Muziek studeren aan de HKU kunst media & techniek faculteit in Hilversum en ga in dat dorp ook een studio bouwen in de kelder van de flat waar ik in ga wonen.
De persoon in de woning boven die studio heb ik al even gesproken over wat ik van plan ben en die "vond helemaal mooi", maar dat kan ook zijn omdat die vrij ongegeneerd aan z'n joint zat te hijsen, dus dat gaat nog een vervolgbezoekje worden.

Voor de studio heb ik een budget van enkele duizenden euro's, en ik wil hem stapsgewijs uitbreiden van vrij basic naar geavanceerd, maar allereerst wil ik met m'n start budget de geluidsisolatie en akoustiek goed geregeld hebben. De ruimte in de kelder is schat ik ongeveer 4 bij 4 meter, is verder volledig leeg, heeft een betonnen vloer, stenen muren, beton tussen de ruimte en de woning erboven in het plafond, dus er zijn een hoop mogelijkheden denk ik zo. Veel van de benodigde apparatuur heb ik al, dus daarom dat ik eerst met die paar duizend euro die ruimte goed wil hebben voordat ik nieuwe apparatuur ga aanschaffen... Ok, ik maak een uitzondering voor de Sennheiser HD650 headphones, omdat ik een goeie koptelefoon wil voor als ik een keer 's avonds laat zit te werken.
Wat sommige hardware, isolatie, en software betreft ben ik echter nog een rookie, dus zet je schrap, ik ga jullie met enige regelmaat lastigvallen.

Wat meer algemeen: Ik hou van muziek in het algemeen. Er is geen genre dat ik niet kan waarderen. Ik vind dat genres niet goed of slecht kunnen zijn. De uitvoer kan ik rot vinden, maar een genre blijft een concept, en met een kutconcept kun je nog steeds erg toffe dingen doen.
Ik heb uiteraard wel voorkeuren en dat is met name de wat stevigere electronische muziek. Denk aan vrijwel alles met het woord "industrial" erin, hardtrance, hardstyle, hardcore, crossbreed, noem maar op. Breakbeat genres vind ik ook erg tof, maar ik vind het zelf fijn als er een beetje een four-to-the-floor basis in te vinden is. Ik ben echt een bonk adhd en opgekropte energie, en bij feesten en festivals kan ik met dat soort muziek erg goed m'n overtollige energie venten haha.Wat traditionele instrumenten betreft speel ik sinds m'n 6e keyboard/piano (waarin ik tot m'n 18e les heb gehad), sinds m'n 10e klarinet (idem wat lessen betreft), en heb ik in een aantal kleine tot middelgrote harmonieorkesten gezeten. En echt met muziekproductie ben ik in 2011 begonnen, maar ik heb er frustrerend genoeg erg weinig tijd en gelegenheid voor gehad met name wegens school en ongunstige woonsituaties. Ik heb daarom een aantal maanden geleden de knoop doorgehakt en besloten een technische muziekstudie te gaan volgen en te verhuizen naar een locatie waar ik wél (relatief) ongestoord m'n gang kan gaan, om me er vol op te kunnen richten.
Als er verder nog vragen zijn: fire away!
Laatst gewijzigd: