[probleem] Geluids ineens gestopt.

Boyestar

Nieuwkomer
Hoi!

Ik heb sinds vandaag een behoorlijk groot probleem en ik kom er niet achter waardoor
het komt.
Het probleem is identiek aan een eerder gemaakte thread hier.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=129926

Mijn WMP geeft alleen de fout dat er een geluidsapparaat niet geïnstalleerd is.
Heb al meerdere keren de drivers eraf gegooid en Windows deze opnieuw laten installeren.

Het enige wat nog geluid geeft is FL Studio met de 'ASIO4ALL 2' optie.
de 'Asio4all Full Duplex' of 'Generic Low Latency ASIO Driver' geven de 'not enough asio output channels available. at least 2 channels are needed' aan.

Als ik switch naar bijvoorbeeld de 'Speakers (Realtek High Definition Audio)' krijg ik de fout 'couldn't create the directsound main object'.

Ook als ik FL Studio en Asio4all deinstalleer en mn drivers opnieuw installeer blijf ik geen geluid houden.

Mensen een audiofiel zonder audio is maar een zielig hoopje mens ;).

Dag Dr_van_Lansberg,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie.
Echter is het probleem dat dit geluids probleem er ook voor zorgt dat ik dus geen Youtube of enig andere online video's meer kan bekijken.. :S
Ik krijg na 0:1 sec een error msg.

Ah, korte samenvatting:

Windows Control Panel --> Hardware and Sound --> Sound -->

Rechtermuis click Speakers --> Enable (althans in het geval van het voorbeeld)
Rechtermuis click Audio Device --> Disable

Doe hetzelfde voor Recording

Restart FL Studio --> Audio Settings (van FL) --> En dan moet je in het voorbeeld nog eens FL Studio clicken. Ik weet dus niet in hoeverre deze oplossing die voor M-Audio is gegeven, ook jouw probleem oplost.

Ik heb ook gelezen dat het soms gewoon een kwestie is van alle software afsluiten die audio gebruikt, behalve FL Studio.

Helaas heeft dit niks geholpen.
Vooralsnog is het probleem niet dat mn geluid niet wil afspelen in FL, maar juist op het moment dat ik FL afsluit er dan ineens niks meer wat audio bevat af wil spelen.
Zo zegt iTunes 'iTunes heeft vastgesteld dat er een probleem is met de audioconfiguratie. Het afspelen van audio/video werkt mogelijk niet goed.'..

Dus als je PC net aanstaat heb je overal geluid, maar zodra je FL hebt gebruikt niet meer?
Klinkt als FL die je geluidskaart niet "vrijgeeft" van allocatie, of anders gezegd, FL die niet correct afsluit (al andere versie geprobeerd?)

Je gebruikt je onboard geluidskaart als ik me niet vergis, de Realtek, die heeft voor- en achter-uitgang op de PC? Staattie niet per ongeluk naar de verkeerde? Sowieso bij deze geluidskaarten, meen ik, als er geen kabel inzit verdwijnt die poort uit je configuratie.. ook zoiets leuks.

Het zou verder gewoon moeten werken zonder asio-toestanden

je kan ook ergens, release asio driver in background selecteren dacht ik.
waarschijnlijk in je preferences.

Dus als je PC net aanstaat heb je overal geluid, maar zodra je FL hebt gebruikt niet meer?
Klinkt als FL die je geluidskaart niet "vrijgeeft" van allocatie, of anders gezegd, FL die niet correct afsluit (al andere versie geprobeerd?)

Je gebruikt je onboard geluidskaart als ik me niet vergis, de Realtek, die heeft voor- en achter-uitgang op de PC? Staattie niet per ongeluk naar de verkeerde? Sowieso bij deze geluidskaarten, meen ik, als er geen kabel inzit verdwijnt die poort uit je configuratie.. ook zoiets leuks.

Het zou verder gewoon moeten werken zonder asio-toestanden

Mn PC geeft helemaal geen geluid meer.. Ook de geluiden die je zou moeten horen als het Windows logo verschijnt, of inlogt op je account.

Heb zojuist de speakers aangesloten op de voor-ingang, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Asio4all en FL heb ik al meerdere keren van mn pc gegooid maar na dit gedaan te hebben bleef het conflict aanwezig.

Ik heb zojuist mn PC geboot vanaf een Ubuntu dvd.
Hier werkt het geluid prima (MP3 werkt niet maar dat komt vanwege een missende decoder).
Ik neem aan dat we hieruit op kunnen maken dat het probleem idd bij Windows ligt.
Wat is het beste ? Een Herinstallatie (Wat ik het liefst vermijden wil) of zijn er ook nog andere opties ?

Mac zou ik graag willen, of mijn bankrekening dat wil is een 2e ;)..
De PC die ik heb is behoorlijk high-end en heb er nooit geen problemen mee gehad totdat ik Versie 11 van FL Studio erop heb gezet..

Begin eens met wat screenshots te posten.
- Windows mixer - playback devices & properties (vooral Advanced).
- FL Studio audio settings.
- ASIO instellingen.
- Device Manager - Sound etc...

Gebruik je enkel een Realtek chip als audio interface? Want dat is hier niet 100% duidelijk.
Aanrader 1: begin te sparen voor een deftige audio interface met ASIO drivers. Dat hoeft niet heel duur te zijn.

Ok, hier een poging om het probleem op te lossen:
- Uninstalleer je audio driver in Device Manager, en zorg dat het vinkje met delete bestanden (of zoiets) ook aanstaat. Dat laatste kan mogelijks niet. Waar heb je je audio driver vandaan? Is het een standaard Windows driver. Of die van Intel? Installeer de alternatieve driver.
- Als dat allemaal niets oplost, probeer dit eens:

{Fatclap} : " tijd voor een mac?
zo zie je maar weer.. goedkoop is duurkoop'"

Grapje zeker ? ik heb zelden tot nooit problemen met mijn pc's en ik heb voor de helft van de prijs van een mac 2 x zo vette specs als een mac.. Om over alle andere voordelen maar niet te spreken. Zoals bijvoorbeeld het niet voor ieder defect je hele computer weken kwijt zijn etc. Maar laten we er geen zoveelste mac vs pc battle van maken aub.

Wil alleen maar een aangeven dat goedkoop niet altijd duurkoop is. Niet met je eens dus.
Als je zelf een pc samenstelt en je doet wat studie op onderdelen etc. heb je gewoon een ultrastabiel systeem.

OT :

Screenshots zouden kunnen helpen idd.

Laatst gewijzigd:
Back