n0nx0x2 bouwen

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Vanuit Taiwan een kit besteld van de xoxbox maar dan zonder frontpanel en chip, omdat ik maar meteen voor een nonxox2 wilde gaan.

Kit bestaat uit allemaal gelabelde zakjes etc en een heel uitgebreide handleiding, ideaal want het project is wat ingewikkelder dan ik dacht

Je moet ergens gaan testen of je saw en square generator werken met een oscilloscoop
Dat heb ik als volgt gedaan via mn geluidskaart en het volgende programmatje
http://www.zeitnitz.de/Christian/scope_en?mid=4.01

En deze probe
http://ladyada.net/library/equipt/diyaudioprobe.html

Werkte trouwens niet via de laptop van mn vriendin, maar perfect via mn emu geluidskaart

Tot nu toe heb ik de power supply werkend, de saw en square wave generator ook:)

Fotos komen nog

Nou het eerste gedeelte ging goed, saw en sqare werkten, filter ook!
Nu de envelope gebouwd en de gating kan je daarvan testen, maar mijn multimeter heeft geen 'huld functie' dus kon die superkorte piek naar 12v niet zien

Inmiddels het VCA gedeelte gesoldeerd en bij de test (power aan, 3v op R90 en koptelefoon geaard en plugpunt tegen gaatje van VR8. Dan met een draadje op R146 en dan andere eind tegen R3 houden, dan zou je een noot moeten horen door de koptelefoon) hoor ik helaas geen noot/toon spelen

Iemand enig idee?

Kan van alles zijn, ik zou sowieso al je soldeerpunten goed bekijken evt. met vergrootglas. Alle problemen die ik gehad heb met men xox lagen daar aan. Natuurlijk ook controleren of je alle componenten op de juiste plaats hebt gesoldeerd en met de juiste orientatie.
Bij de VCA moet je ic15b gebruiken en niet ic15a, misschien heb je je daar vergist
Hier kan je misschien iemand vinden die het zelfde probleem gehad heeft (zoekfunctie) of anders gewoon een acc aanmaken, er zitten een paar gasten op dat forum die er redelijk wat ervaring in hebben.
http://forums.adafruit.com/viewforum.php?f=12

Om de ENV te testen zou het normaal wel moeten lukken met een multimeter, mijn cheapo multimeter ding sprong in elk geval kort naar 12V

wb de VCA: Zorg ook dat je de goede pin op VR8 te pakken hebt ;) En uiteraard wat krinkel hierboven zegt. Mocht je er echt niet uitgeraken zullen de experts op het x0x forum je wel snel helpen ;)

Ok xoxbox is afegbouwd maar geen geluid.
Vanuit een printplaat oevrzicht met voltages (te vinden op adafruit forum) gaan meten om te beginnen bij de envelope. Of er iets aan voltages niet klopt

Op R146 meet ik iig voltages die de helft zijn van wat het moet zijn. 6,2 en 1,9mV

nu fototje erbij

nu fototje erbij

Vandaag de Rvooh dustcover nog even 'geinstalleerd'
Knoppen er op en hijs af!

Ander knopje gebruikt voor tempo want dat vond ik mooier
Heerlijk apparaat. Binnenkort zal.ik ff wat opnemen.

Krijg m nog niet als slave aan de praat dus dat nog even uitvogelen

Attachments

• IMG_20140627_170743.jpg
    IMG_20140627_170743.jpg
    61,4 KB · Bekeken: 87
Laatst gewijzigd:
Back