Yamaha CS-5 Filter Socket Upgrade

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
Ik zag op de site van Kenton dat ze voor de Yamaha CS-5 een filter socket upgrade aanbieden om het filter aan te kunnen sturen via cv, nu begreep ik uit het plaatje op hun site en van iemand op een ander forum dat die upgrade geen zak voorstelt, het is slechts wat bedrading en een jack chassis.

Nu heb ik al die spullen wel, maar ik heb echter geen idee op welke soldeerpunten ik alles aan moet sluiten, ik heb wel een txt bestand gevonden op internet waar iemand ook een soortgelijke upgrade beschrijft, echter ik vind het vreemd dat de jack maar via 1 draad wordt aangesloten, heb je voor een werkende cv verbinding niet op z'n minst ook een ground aansluiting nodig?

Hier vind je het txt bestand wat ik gevonden heb: http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Yamaha/CS-5/mods/yamaha.CS-5.mods.txt

Nu heb ik 2 vragen: klopt de manier welke aangegeven wordt in het txt bestand en kan je met 1 draad voldoen?
En is er iemand die die Kenton socket upgrade heeft uitgevoerd en daar het aansluitschema van heeft?

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, opzich is 10 pond voor een filter upgrade niet duur, maar een beetje zonde als je alle spullen gewoon in huis hebt liggen...

Dat is zeker waar, maar ik zou toch voor de zekerheid altijd een draad rechtstreeks aan een ground gooien.
Maar jij denkt dat het schema of de beschrijving van de modificatie klopt? Ik zou me kunnen voorstellen dat het chassis juist zo gemaakt is om geen contact te maken met de behuizing, maar zal het eens nameten bij 1 van de chassis die ik heb liggen...

Nameten kan geen kwaad, maar doe het gewoon zoals in de beschrijving staat. Als het dan niet werkt kan je altijd nog nameten of er goed aardecontact wordt gemaakt en ook met de voltmeter meten of er CV binnenkomt t.o.v. de voedingsaarde.
Het leggen van een extra draad kan tot aardproblemen (brom) zorgen.
Het uitgangspaneel ligt meestal via de uitgangsjack aan de voedingsaarde.

Ok, ga ik doen, vind het alleen nog steeds vreemd dat er enkel 1 draad aan de tip van de jack verbonden is en verder niets...
Helaas moet ik eerst nog even wachten tot m'n Kenton binnen is voor ik alles goed kan testen, maar ik ga die jack chassis vandaag alvast even netjes inbouwen en tevens een switch om mijn lfo snelheid beter te kunnen regelen.

Goed, filter mod gemaakt en het werkt prima met 1 draad, dus erg simpel om te maken!

Attachments

• 2014-06-14 13.20.38.jpg
    2014-06-14 13.20.38.jpg
    45,1 KB · Bekeken: 172
  • 2014-06-14 22.36.39.jpg
    2014-06-14 22.36.39.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 168
  • 2014-06-14 22.56.02.jpg
    2014-06-14 22.56.02.jpg
    92,2 KB · Bekeken: 168
Back