24 kanaals met stereo aux ?

GentleG

Virtueel lid
Gezocht, ik weet niet of het haalbaar is, vandaar deze vraag:

een mixer ongeveer 100 x 60cm
24 kanaals oid, liefst ook meerdere stereo
midsweep eq, korte faders geen probleem
met tenminste 4 groepen met inserts
ongeveer 6 aux tenminste 1 stereo aux

tot nu toe heb ik alleen de Spirit Folio 4 gezien die hier redelijk aan voldoet
iemand anders nog ideeen?

low budget
een SSL zit er echt niet in.

Ik heb nu een Yamaha MG206C
Lekker compact en klinkt prima,
maar ik mis auxen en inserts op de groepen

Is die stereo aux iets wat je prefereert? 2 mono is ook stereo toch?? :D
Heb dat zelf op wat tascam's en fostexen wel es gezien maar heel veel tafels hebben gewoon losse auxen zonder pan.

Was laatst nog wezen kijken bij een 2412 van fostex. Erg interessante tafel qua mogelijkheden.
Had meerdere stereo auxen.. Kanaal kon je ook opsplitsen in een tape en een line ingang.. maar dat ging weer ten koste van de toonregeling en auxen op de line ingang. Was dacht ik 110 breed en iets van 60 diep.

Hij zou in orde zijn en koste maar 200 euro... maar bij het testen bleek hij een flinke brom en ruis op een van de masters te hebben.. :( Voor de eigenaar was dit toen ook nieuw.. ik mocht em ook niet meenemen van em :)

Wel een erg mooie en uitgebreide tafel qua mogelijkheden.. er staat er hieronder ook nog een trouwens..
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Hieronder de manual
http://www.fostexinternational.com/docs/downloads/pdfs/2412_owners_manual.pdf

De LX7 is volgens mij qua afmetingen en mogelijkheden een erg mooie compromise.. weinig tafels van 50 diep die zo compleet zijn qua toonregeling en auxen :)

Laatst gewijzigd:
Nee, want twee mono aux'en nemen de pan positie van een mono bron niet mee, een stereo aux wel. Als je een effect hebt dat rekening houdt met de stereopositie van de bron is dat vrij essentieel.

Heb zelf 2 Tascam tafels die dus een stereo aux hebben (met een pan onder de send).. snap ook wel de functie daarvan.. :)
In een volgend voorbeeld; pan op 9 uur oid .. aux 1 (L) helemaal open .. aux 2 (R) +/- halverwege.. Komt dat toch op hetzelfde neer??

Ben wel erg benieuwd welke tafels zoal een stereo send met een pot hebben.. waar dus de kanaal panorama de (stereo) aux-send links en rechts voedt.. 't zullen niet de doorsnee homerecording tafels zijn denk ik :)

je nieuwe sony heeft ook een stereo aux....

:mega:

Ja.. idd. :D Maar ook daar weer 2 pots voor 1 send. Dus 1 send en 'n balans.. net zoals op de Tascam's die ik heb en ook die Fostex 2412.
Je kun hetzelfde effect ook bereiken met 2 auxen toch? oke niet echt overzichtelijk natuurlijk..

attachment.php

Attachments

• Check.jpg
    Check.jpg
    44,2 KB · Bekeken: 154
Presonus 24:4:2 Studiolive

10 aux, kan stereo, dan heb je er 5

Maar als je dan live wil pannen heb je drie handen nodig...
Dat dan weer wel.. maar een beetje kok redt dat.. :D

Presonus 24:4:2 Studiolive

10 aux, kan stereo, dan heb je er 5

Heb wel es gewerkt met een DM24 waar dat ook op kan.. maar dan link je idd ook 2 auxen.. en idd meer digitale tafels die dat hebben.
Volgens mij zijn er gewoon weinig analoge tafels die echt 1 pot hebben voor een send, en toch stereo zijn (dmv de panorama setting boven de fader).

Dat dan weer wel.. maar een beetje kok redt dat.. :D

Ik gok dat als je dat echt nodig hebt op zo'n tafel de makkelijkste oplossing is om de bron gewoon op twee kanalen te laten binnenkomen, en te pannen met de faders.

Volgens mij zijn er gewoon weinig analoge tafels die echt 1 pot hebben voor een send, en toch stereo zijn (dmv de panorama setting boven de fader).

Ik heb zelf de Folio 4 (die GentleG ook noemt) dus ik was het gewend (die heeft er twee, plus vier mono), maar het is blijkbaar nogal bijzonder inderdaad.

Vind het zelf altijd wel een ruimtelijk effect.. geluidje pannen.. en het early reflection gebeuren maakt het dan in tegenovergestelde richting lekker ruimtelijk..
En dan is er ook nog het geval Reverb.. wel / niet true stereo zijn .. dat zijn ze ook niet allemaal.
Een pan delaytje op een een mono kanaaltje bv heb je het liefst gewoon centraal staan.. :)

Maar idd.. die Folio 4 zit het op.. :geslaagd: En je kunt voor dezelfde pot ook nog kiezen tussen 2 sends.. 5+6 of 7+8.. Da's ook erg mooi :)
Heb ook nog een sony mixer die ook die switch heeft.. maar daar zijn de auxen wel weer gewoon mono.. Volgens mij is het niet echt veel voorkomend zoals op de Folio.. ben nog wel benieuwd naar meer mixer die dit ook bieden :)

attachment.php

Attachments

• BILD3201.jpg
    BILD3201.jpg
    68,3 KB · Bekeken: 147
En je kunt voor dezelfde pot ook nog kiezen tussen 2 sends.. 5+6 of 7+8.. Da's ook erg mooi :)

Ja ik heb op die ene een Lexicon hangen en op de andere een stereo spring reverb (met twee springs, dus echt stereo).

Hoe bevalt de Folio 4 ?

Ik ben er erg blij mee, maar ik stel dan ook geen hoge eisen :D
Het is kwalitatief niet echt een top tafel natuurlijk (...understatement...)

Heb een nogal aftands exemplaar met stroeve schuiven maar de mogelijkheden zijn wel super. Het enige dat ik soms wel mis is een echte solo functie.

Bedankt voor alle reacties,
ik laat de opties en m'n voorkeuren even bezinken:
  • tevreden zijn met wat ik heb: MG206C (met eventueel een extra submixer)
  • lx7 / folio4 als ik een goede vind
  • doorsparen voor een Crest XR oid

Back