Timecop1983 - Journeys (album)

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
Ik heb sinds vorige week mijn tweede 80's synthwave album uitgebracht, genaamd Journeys.

Het is een album geworden met een aantal samenwerkingen en wat gitaarspel hier en daar. Heb het volledig gemaakt in FL Studio 7 met mijn hardware en vooral veel software. Heb hem naast als digitale download ook uitgebracht op cassette, die binnen een week volledig uitverkocht was.

De gitaar komt uit de Kontakt library Evolution Electric Guitar - Strawberry, behalve in Breaking Waves en Call on You. Deze vsti klinkt, vind ik persoonlijk, erg goed. Heb alleen wat reeverb en delay toegevoegd.

Wat vinden jullie er van? Feedback?

Hier het eerste nummer embedded:
https://soundcloud.com/timecop1983/sets/journeys-out-now-on

Hier een link naar het album: https://soundcloud.com/timecop1983/sets/journeys-out-now-on

Gaaf, heel gaaf.
Zou 't alleen wel eerder gewoon pop noemen, wave voor mij is toch wel vaak wat ruiger.

Gaaf, heel gaaf.
Zou 't alleen wel eerder gewoon pop noemen, wave voor mij is toch wel vaak wat ruiger.

Synthwave, is gewoon de nieuwe "wave" aan 80's revival muziek.

I like it! Doe zo verder. :)

Heeft wel veel weg van Electric Youth.

Laatst gewijzigd:
De tracks City Lights, Dreams, Journeys en L.A. Nights zijn het best. Deze heb ik dan ook gekocht via Bandcamp en sieren nu mijn muziekcollectie. Deze worden hier regelmatig gedraaid naast de werken van Miami Nights 1984, Rain Sword en wat los grut van andere artiesten binnen de 80's genres. Vocals ben ik over het algemeen geen fan van, vooral niet bij dit soort muziek. Vandaar dat ik Lost in Your Eyes heb overgeslagen, maar Dreams (de beste en meest complete track van het album) is zeker erg goed en zou uitstekend passen bij een high budget film in 80's stijl. Breaking Waves zou wat beter gemixt kunnen worden gezien de gitaar af en toe weggedrukt word naar de achtergrond. Bij een aantal tracks kreeg ik het idee dat deze meer als opvulling dienden op het album. De composities waren dan wat karig en weinig veranderend. Een soort van downtempo 80's achtergrondmuziek. Misschien had hier ook nog de gitaar overheen gekund.

Meer upbeat tracks met euforische elementen zijn altijd welkom. Ook zeer tof dat je het hebt uitgebracht op cassette. :okdan: Zal er later misschien nog eentje kopen "voor de heb".

Dana Jean Phoenix zou ik zeker meer tracks mee maken.

Gefeliciteerd me jet release! Je maakt echt goed werk. En op cassette uitgegeven, leuk man!

So retro :okdan:

Kende al wat trackjes ;) Maar lekker hoor.. ik hou hier wel van.. :)
Luister nu naar Lost in your eyes.. goeie vocals.. goeie sound.. ik ga nog ff verder luisteren..

Congrats :okdan:

:okdan:

Nice man, super 80s!

Oja, nieuwsgierigheidje. Welke hardware heb je bebruikt als geluidsbronnen?

Heb het meeste gemaakt met Synth1, uno62 en OBXD, maar hier en daar wat gebruik gemaakt van mijn Radias, Alpha Juno en D50.

Iedereen superbedankt voor de feedback!

So retro :okdan:

Kende al wat trackjes ;) Maar lekker hoor.. ik hou hier wel van.. :)
Luister nu naar Lost in your eyes.. goeie vocals.. goeie sound.. ik ga nog ff verder luisteren..

Congrats :okdan:

Zou kunnen ja, Lost in your eyes en Dreams zijn vocale versies van nummers die ik eerder heb uitgebracht. Maar de rest is compleet nieuw.

Back