Melancholische, zomerse track

Nightstorm

Ouwe rot
Wat anders dan m'n normale output, een wat rustiger, melancholische track met een lichte zomerse inslag: 'Come Home'. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :okdan:

https://soundcloud.com/mecanek2008/come-home

Voor de mensen die geen embedded Soundcloud-link zien: https://soundcloud.com/mecanek2008/come-home

Oh ja, de trompetloop komt van een Ableton-pack, denk zeg het zelf maar vast...;)

ja, gisteren even lopen luisteren, apart sfeertje, aan de ene kan wel melanchonisch, aan de andere kant die botte bleeps erin, flink contrast. wat me ook opviel is dat het bliep gedeelte vrij los stond van de rest. de overige samples waren allemaal een mooi gepolijst geheel, paste mooi bij elkaar maar ik niet het maar ff SID geluidjes (weet niet of je SID gebruikt hebt) staan nogal "los" en hard. Aan de ene kant helpt dit het contrast, aan de andere kant ben ik er nog niet 100% uit of ik het contrast wel mooi vindt.
Maar apart zeker!

Klinkt relaxed.. mooie vocal sample.

Ik vind dat geloopte begingeluidje alleen niet zo... Dat heeft wel weer wat weg van het begin van 'Sun' van Koreless..

Tnx allen. Kan me inderdaad voorstellen dat de bliepjes en de geloopte vocal niet iedereens smaak zullen zijn. Ik zal nog eens kritisch luisteren of de bliepjes niet iets te hard in de mix staan. Het is overigens de Microbrute die de bliepjes verzorgt, doet trouwens ook de baslijn. Eerste keer in jaren dat ik een hardware synth in een track heb gebruikt :)

Tnx allen. Kan me inderdaad voorstellen dat de bliepjes en de geloopte vocal niet iedereens smaak zullen zijn. Ik zal nog eens kritisch luisteren of de bliepjes niet iets te hard in de mix staan. Het is overigens de Microbrute die de bliepjes verzorgt, doet trouwens ook de baslijn. Eerste keer in jaren dat ik een hardware synth in een track heb gebruikt :)

Best wel lekker chill, enkel dat begin waar de bliepjes solo zijn vind ik wat minder (en ook jammer dat ik hier op 't werk geen Mojito mag drinken terwijl ik naar je track luister).

Dat heeft wel weer wat weg van het begin van 'Sun' van Koreless..
Hey wat grappig dit. Titel zei me zo even niks, nummer komt me vaag bekend voor, maar ben hier aan begonnen omdat ik ontzettende inspiratie kreeg van Jamie xx en een aantal radioshows van Young Turks. Dan moet ik deze onderbewust mee gekregen hebben, dat kan niet anders. Grappig dat jij dat er dan weer in terug hoort.

Kefkefkeyser: dank. Zou wel een andere baan zoeken als ik jou was, zou toch een basisrecht van elke werknemer moeten zijn :mega:

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer het zeer dat je de moeite hebt genomen te luisteren en dat je eerlijk bent in je feedback :okdan:

C738: dank! (Als je het over m'n track hebt tenminste, ipv de pindakaas :P)

Lekker :D Geen idee of je verder op mijn mening zit te wachten, maar de track heeft een apart sfeertje. Het enige wat ik er nog bij mis zijn iets 'gekkere sounds'. Die je nu hebt zijn iets te... euh... normaal? Maargoed, zo heeft iedereen wel wat te zeggen. Uiteindelijk moet je doen wat je zelf het beste vind :D

Lekker :D Geen idee of je verder op mijn mening zit te wachten, maar de track heeft een apart sfeertje. Het enige wat ik er nog bij mis zijn iets 'gekkere sounds'. Die je nu hebt zijn iets te... euh... normaal? Maargoed, zo heeft iedereen wel wat te zeggen. Uiteindelijk moet je doen wat je zelf het beste vind :D
Tnx voor je feedback. Op zich snap ik wel wat je bedoelt denk ik, al wil ik wel de 'muzikaliteit' van de sounds behouden. Maar ik heb wel het idee dat m'n sounds vrij op de voorgrond staan, redelijk 'in your face' zijn. Terwijl bij bijv. eerder genoemde Jamie xx ook de melodie behouden blijft, maar de geluiden vaak veel 'ongrijpbaarder' zijn. Ze zijn meer door elkaar heen gewoven, subtieler. Dat zou ik absoluut ook willen kunnen, maar daar ben ik nog niet :)

Dat levert trouwens wel inspiratie op voor een volgende track. Wellicht als ik een van tevoren bedachte harmonie in ga vullen met allerlei monofone lijntjes, die met filters, adsr en galm/echo wat subtieler neerzet, dan kom ik misschien wel een heel eind met zo'n 'klankweefsel'. Ga ik proberen, nooit echt gedaan. Gabber-achtergrond he, ben subtiel niet zo gewend 8)

Back