vertraging van drumsounds pitch shift ?

DD626

Stamgast
Ik hoor regelmatig een bepaald vertragings effect op drums wanneer ik naar jaren 80 muziek luister.

een voorbeeldje vind ik in de volgende retro track van nick force (sec 10)

het klinkt als een vertraging of pitch shift

psb deden het volgens mij ook in de dancemix van love comes quickly

Ik wil dit effect graag recreeren. is het een effect of gewoon laag afgespeelde samples ? (sec. 32)

het klinkt in ieder geval heerlijk : )

zijn er sf leden die dit effect ook gebruiken op drums en er evt. iets over willen vertellen ?

cheers,
David

Typische vroege sample based drumbakken zoals de LinnDrum of DrumTraks met een gated reverb.

Misschien heb ik niet het juiste geluid voor me maar het lijkt mij een clap incl reverb gesampled en dan lagere pitch afspelen. Moest je vroeger nog creatief voor zijn en moeite doen. Hedentendage in Ableton of Cubase is het peanuts met resampling.

Misschien heb ik niet het juiste geluid voor me maar het lijkt mij een clap incl reverb gesampled en dan lagere pitch afspelen. Moest je vroeger nog creatief voor zijn en moeite doen. Hedentendage in Ableton of Cubase is het peanuts met resampling.

https://www.youtube.com/watch?v=f_0K4cieh9Y&feature=kp

Hier hoor je de snare heel droog en een claustrofobische reverb over de kick. De kick en de snare zijn allebei bijna even laag doordat de snare naar beneden gepitched is.

Hee sixtrack ik denk idd dat er een clap doorheenklinkt thx

bij nick force is 'ie down-pitched of gewoon een hele andere sample, zo te horen zit er ook een clap overheen layered...

Het zal idd een combi sample zijn van een lekker oude drumbak dan heel laag op het klavier pushhhhhhhh powwwwwwwwwww ik vind dat geluid dus echt heerlijk.

Ik hoor m niet in de prince drumtrack

Back