ms20 en portamento

Volgens mij kan het gewoon niet en op die pro solo zuigt een beetje want dan hoor je de stapjes... volgens mij

Voila. Arp2600 module.

Attachments

• lagtime.gif
    lagtime.gif
    18,2 KB · Bekeken: 129
Hier hoe de ms20 in elkaar zit. de twee vebindingen onderin gaan naar het triggercircuit.

Attachments

• port.gif
    port.gif
    7,3 KB · Bekeken: 113
Lekker oud topic :mega:

Kan dit ook in het algemene MS topic plaatsen maar ik vind het maar onoverzichtelijk al die pagina's en hier staat ook nog andere nuttige info over dit probleem...

Wel zuur dat portamento niet meer werkt zodra je 'm aanstuurt via cv. Tenminste, het lijkt er op dat mijn midi>cv converter (Novation Bassstation) geen portamento via cv ondersteunt.

Ik had een tijd geleden de MS20 + Philip Rees Little MCV van forumlid MonoTron geleend en daar kon je wel portamento instellen.

Zijn er mensen die midi>cv en portamento lekker werkend hebben? Welke converter heb je?

edit: net lekker een impulsaankoop gedaan: Kenton Pro Solo mk2 :yamaha:

Laatst gewijzigd:
Ik heb drie Kenton Pro 2000 en een Encore Expressionist en die genereren alle lineair portamento, maar wat mij betreft gaat er toch niets boven een logaritmisch analoog portamento. Midi-bestuurbaarheid heeft voor mij echter voorrang. Binnenkort heb ik beide als ik de Theis binnen heb; die heeft een glide-module waarmee je het effect extern kunt schakelen. De Andromeda heeft ook verschillende portamentocurves.

zou het niet intern op te lossen zijn , keyboardsignaal wat de portament in gaat onderbreken en midi/cv signaal ervoor in de plaats ?
lijkt me niet zo'n lastige modificatie

Houdt niks in. Als je een jackplug met ingebouwde switch hebt (zeer courant) maak je het zelfs zo dat je MS20 gewoon werkt als er niks ingeplugd is, en je keyboard door ext CV vervangen wordt als je er wel een plug inzet.

Je zou zelfs (denk ik, ik heb geen MS20) de ext CV input gewoon daarvoor kunnen gebruiken, hoef je geen extra jack in je MS te boren.

Back