crumar/lem Bit 99

Status
Please reply by conversation.

peshay

Ingeburgerd
:) ben dus op zoek naar een lem of crumar bit 99 heb er maximaal 200 euro voor over . (als het even kan de witte uitvoering tuurlijk! ;) wel zo mooi)

laat ik nou net een kwartier geleden die advertentie hebben gevonden :D heb al gemeeld, vraag me alleen af waarin de bit one verschilt van de bit-99. ze lijken iig veel op elkaar. en wat is nou een goede prijs voor zo'n ding?

Origineel geplaatst door peshay
laat ik nou net een kwartier geleden die advertentie hebben gevonden :D heb al gemeeld, vraag me alleen af waarin de bit one verschilt van de bit-99. ze lijken iig veel op elkaar. en wat is nou een goede prijs voor zo'n ding?

Ik zou voor de '99' gaan. De 'One' schijnt nogal een drama met midi te zijn.
De '99' is geloof ik ook weer een verbeterd versie van de de rackversie, de '01'.

Ik kan het trouwens mis hebben, maar ik heb vroeger ook een tijdje achter zo'n Bit aangezeten en dus veel erover gelezen. Is die van forumlid Fuse al verkocht?

o nou mayb als ik de one voor een zacht prijsje kan nemen neem ik die maar anders toch de 99 tnx! weenie hoe het zit met forumlid fuse zn 99 wil m dolgraag hebben maar er was geloof ik interesse van andere partij, dus ff afwachten.

De mijne is al toegezegd aan iemand ja. Jammer dat ik er afstand van moet doen maar het was ff niet anders.

Misschien dat hij hem net zo vlug van de hand doet als ik, wie weet.

Het verschil tussen een Bit one en een Bit 99 is dat bij een bit 99 alle parameters met midi ingesteld kunnen worden. Verder zijn de Bit one's niet erg betrouwbaar. Ik heb de mijne kapot gekocht, de voeding was opgeblazen en het keyboard werkte niet meer. (zie linkje 2e hands, komt vaker voor) Hij is nu weer ok maar dat heeft wel wat bloed zweet en tranen gekost. Ik zou echt voor een bit 99 of een bit 01 gaan. Maar ze klinken wel erg goed.

Ja dat vroeg ik me dus al af hoe dat zat, bijna alle bit one's die ik tegen kwam (ook in oudere advertenties) waren met defect keyboard. Dacht dat het steeds dezelfde was en dat ie gewoon elke week van eigenaar veranderde :D

Die bitjes zijn mijn bakken :D.

Eentje is goed, die heb ik met behulp van de andere machine op kunnen lappen. Het klavier heb ik schoongemaakt en er waren 2 toetsen die het niet deden. Maar dat werkt ook weer.
De andere ben ik nog mee bezig, en het is afwachten hoe ver ik die klaar krijg. Aangezien ik weinig tijd heb voor ze en geen zin om het helemaal uit te pluizen gaan ze weg.

-C-

dacht al dat het een mede-forumlid zou zijn! Had je meeltje gelezen en zit erover te denken, n had nog ff vraagje over de midi implementatie, stuurt en reageert ie op de controllers voor cutoff en resonance?

Nee, helaas niet.
Je kunt het opvangen met velocity voor je cutoff. en LFO's kun je dr ook aan koppelen.
Bel me anders op 06 15451974 als je vragen hebt

Status
Please reply by conversation.
Back