Cubase artist 6 (extern instrument)

XL7tje

Ingeburgerd
Hoi allen, ik gebruik Cubase artist 6 en wil een MC909 en RS7000 aansluiten omdat ik buiten de VST's ook nog graag hardware gebruik. Blijkt nu dat ik met deze artist versie geen extern device kan aansluiten. In de device setup kan ik enkel inputs en outputs aanmaken en het is nu net daar dat je de tab external instruments zou moeten gebruiken. In de volwaardige versie kan je dat dus wel. Kent iemand een workaround ?

Ik heb deze tutorial volledig gevolgd, hierin wordt getoond waar je de "external device" tab kan vinden. Die zie ik dus niet in mijn versie...echt belachelijk vind ik.

Op het internet vond ik dan deze info die mijn probleem bevestigt:
Choose Cubase artist if:
You don't need integration with external effect devices and instruments (outside of standard MIDI control)

Choose Cubase full version if;
You have external effects and external hadware instruments that you would like to control easily and intuitively in the sequencer

Heb ik nu echt meer dan 200€ geïnvesteerd om dan te moeten zien dat ik niet eens externe devices in mijn DAW kan opnemen? Ik zie wel upgrades die je kan kopen naar de full version maar precies niet van de artist versie naar de full version...:-(((

Bedankt,
Christophe

Op Cubase kun je alles extern aansluiten wat je maar wilt met MIDI en Audio. Alleen heb je met de grote versie meer integratie en kun je het iets meer aansturen als ware het een plugin. Maar je kunt op Cubase al bijna 30 jaar lang externe apparatuur aansluiten en integreren.

Heb ik nu echt meer dan 200€ geïnvesteerd om dan te moeten zien dat ik niet eens externe devices in mijn DAW kan opnemen? Ik zie wel upgrades die je kan kopen naar de full version maar precies niet van de artist versie naar de full version...:-(((
Ik heb ook Artist en ik kan perfect externe synths en effecten aansturen en opnemen. Alleen heeft de duurdere versie nog wat meer "software-integratie".
http://www.steinberg.net/en/shop/buy_product/product/cubase-75.html
"Upgrade from Cubase Artist 6 or Cubase Studio 4/5"
€ 399

Bij mij (Artist 7.5) is het 249 euro, en ik vind het dat geld niet waard...

Op Cubase kun je alles extern aansluiten wat je maar wilt met MIDI en Audio. Alleen heb je met de grote versie meer integratie en kun je het iets meer aansturen als ware het een plugin. Maar je kunt op Cubase al bijna 30 jaar lang externe apparatuur aansluiten en integreren.
Artist heeft geen external instruments, dus geen delay compensatie en audio en midi op een track

Dat cubase audio in en midi ondersteund is TS ook wel duidelijk

delay compensatie in de connection settings. natuurlijk kan je wel je midi timing handmatig naar voren of naar achteren schuiven

Hoi allen, ik gebruik Cubase artist 6 en wil een MC909 en RS7000 aansluiten omdat ik buiten de VST's ook nog graag hardware gebruik. Blijkt nu dat ik met deze artist versie geen extern device kan aansluiten. In de device setup kan ik enkel inputs en outputs aanmaken en het is nu net daar dat je de tab external instruments zou moeten gebruiken. In de volwaardige versie kan je dat dus wel. Kent iemand een workaround ?

Ik heb deze tutorial volledig gevolgd, hierin wordt getoond waar je de "external device" tab kan vinden. Die zie ik dus niet in mijn versie...echt belachelijk vind ik.

Cubase 4 Tutorial: External MIDI Instrument - YouTube

Choose Cubase full version if;
You have external effects and external hadware instruments that you would like to control easily and intuitively[ in the sequencer

De onderstreepte woorden zijn de kern.

Je kunt alles extern aansluiten, alleen dan iets beperkter BINNEN Cubase bedienen. Je kunt alle externe MIDI en audio apparaten/instrumenten aansluiten die je maar wilt, maar de bediening ervan moet je op de 'ouderrwetse' manier doen met MIDI.

Cubase artist

Cubase artist

Dit is dan het antwoord dat ik van Steinberg krijg:

Dear Mr. XXX,
thank you for contacting Steinberg Support.

Unfortunately this is one of the limitations of Cubase Artist in relation to the full version of Cubase. There are no External FX nor External Instruments settings possible in Cubase Artist.

Kind regards

Neen zelf niet, ik heb nu welk de link om te upgraden maar dat is toch wel heel veel geld. Zou ik met Ableton (producer versie) hetzelfde probleem hebben? Weet iemand dat?

Dear Steinberg customer,
Steinberg continues to celebrate its anniversary with great deals too good to pass up.

From July 1 to August 31, you have the unique opportunity to upgrade your entry-level version to Cubase 7.5 or Cubase Artist 7.5 at an exceptional price.

Save 30% on your purchase and benefit from all the stunning features of class-leading Cubase 7.5 and Cubase Artist 7.5. Just pick the Cubase version that suits you best and get inspired by the producer’s choice.

Act now! This money-saving offer is only valid until August 31, 2014.

jawel kan hij de crossgrade doen van artist voor -30%
Crossgrade? Cubase -> Cubase = upgrade
Crossgrades zijn voor andere producten, zoals plugins.

Anyway, als ik kijk op de steinberg site staat er:
"Upgrade from Cubase Elements 6/7, Cubase LE / AI 4/5/6/7, Cubase Essential 4/5, Cubase SL 1/2/3, Cubase SX 1/2/3, Cubase SE 3, Studio Case 2 or Sequel 2/3"

Crossgrade? Cubase -> Cubase = upgrade
Crossgrades zijn voor andere producten, zoals plugins.

Offtopic:
Ik dacht altijd dat een crossgrade was van het ene merk overstappen naar het andere. Dus bij van Logic naar Cubase of van Fruity naar Ableton (en dan met een leuke korting om de klant van de concurrent naar jouw merk te krijgen). In het verleden werden dit soort aanbiedingen van merken in ieder geval Crossgrades genoemd.

Ontopic:
...... heb ik mijn zegje gedaan.

Offtopic:
Ik dacht altijd dat een crossgrade was van het ene merk overstappen naar het andere. Dus bij van Logic naar Cubase of van Fruity naar Ableton (en dan met een leuke korting om de klant van de concurrent naar jouw merk te krijgen). In het verleden werden dit soort aanbiedingen van merken in ieder geval Crossgrades genoemd.

Ontopic:
...... heb ik mijn zegje gedaan.
Ook... :)

Back