aankoop zip drive voor akai sampler

Roland_TR909

Ingeburgerd
hallo,
Ik denk eraan om een scsi zip 250 drive te kopen waar je zip disks kan gebruiken van 250MB. Voor mijn AKAI S-2800 of mijn AKAI CD3000 oud model niet de XL CD 3000 versie.

Maar voor ik over gaan tot de aankoop zit ik toch nog met enkele vragen :

kan men zip disks van 100MB gebruiken op een zip drive model 250MB ?

Er bestaan allerlei zip disks die je kan kopen met samples erop voorbeeld:
Samples voor de Emu ESI Sampler
Samples voor de Akai MPC2000 XL Format
Samples voor de Akai 3000xl
Samples voor de MPC 2000XL MPC2000 2000 3000 SND

Kan ik deze samples gebruiken op mijn AKAI S-2800 of mijn AKAI CD3000 oud model niet de XL CD 3000 versie ?
Zie link model sampler die heb: http://www.retrosynth.com/gear/cd3000/cd3000b.jpg
Alvast bedankt voor u tijd.

kan je alleen antwoord geven op je eerste vraag. De 250mb leest ook de 100mb

Je 250 mb drive leest ook 100mb disks..

je s2800 en CD3000 komen uit de eerste s3000 lijn.. Je moet even je handleiding bekijken wat voor sample formaten ze aan kunnen. Ik denk dat S1000, EMU EMAX en S900/S950 wel zou moeten lukken.

Hoogstwaarschijnlijk geen Emu ESI, die kwamen uit ten tijde van de Akai 3000 XL samplers...

De ZIP disks zijn weliswaar hetzelfde van die disks die je kan kopen, maar verschillende merken gebruiken verschillende sample formaten en formatteren de disks ook anders.. Zip disks zijn gewoon schijfjes die bedacht zijn door Iomega, voor computers en muziekinstrumenten..

Je kan samples tussen oude samplers omzetten met Chickensys Translator..
Maar dan heb je ook weer een scsi kaart nodig voor je PC om je zip disk op aan te sluiten..

Voor zover ik weet zijn alle AKAI S-samplers backwards compatible met oudere S-samplers Dus S3000 leest ook S1000, S950 etc.
S samplers lezen geen MPC samples.
Het importeren van "vreemde" formaten" staat als dit mogelijk is, gewoon in de manual vermeld.
De XL serie leest/importeerd Roland S7xx en EMU, echter alleen van CD-Rom.

Je 250 mb drive leest ook 100mb disks..

je s2800 en CD3000 komen uit de eerste s3000 lijn.. Je moet even je handleiding bekijken wat voor sample formaten ze aan kunnen. Ik denk dat S1000, EMU EMAX en S900/S950 wel zou moeten lukken.

Hoogstwaarschijnlijk geen Emu ESI, die kwamen uit ten tijde van de Akai 3000 XL samplers...

De ZIP disks zijn weliswaar hetzelfde van die disks die je kan kopen, maar verschillende merken gebruiken verschillende sample formaten en formatteren de disks ook anders.. Zip disks zijn gewoon schijfjes die bedacht zijn door Iomega, voor computers en muziekinstrumenten..

Je kan samples tussen oude samplers omzetten met Chickensys Translator..
Maar dan heb je ook weer een scsi kaart nodig voor je PC om je zip disk op aan te sluiten..

Voor zover ik weet zijn alle AKAI S-samplers backwards compatible met oudere S-samplers Dus S3000 leest ook S1000, S950 etc.
S samplers lezen geen MPC samples.
Het importeren van "vreemde" formaten" staat als dit mogelijk is, gewoon in de manual vermeld.
De XL serie leest/importeerd Roland S7xx en EMU, echter alleen van CD-Rom.[/QUOTE

Een scsi Kaart heb ik in mijn pc,
maar kan ik met Chickensys Translator, MPC ,Akai 3000xl en Emu ESI formatteren omzetten naar formatteren uit de eerste s3000 lijn?
zodat ik deze samples toch kan gebruiken op s2800 en de CD 3000?
dus alleen de samples en niet de programma's.

Met Chickensys Translator kun je natuurlijk wel alle formaten (programs+samples) omzetten naar S3000 formaat, slepen naar een Zipdisk en deze dan inlezen met de sampler zelf.
Ik dacht dat je "vreemde formaten" rechtstraaks met de sampler wilde laden.
ook dit is soms mogelijk, maar afhankelijk van het "type fromaat" en "type sampler"

Met Chickensys Translator kun je natuurlijk wel alle formaten (programs+samples) omzetten naar S3000 formaat, slepen naar een Zipdisk en deze dan inlezen met de sampler zelf.
Ik dacht dat je "vreemde formaten" rechtstraaks met de sampler wilde laden.
ook dit is soms mogelijk, maar afhankelijk van het "type fromaat" en "type sampler"

formatteren zou ik niet doen, want dan ben ja alles kwijt :D
dus nog even voor zekerheid met
Chickensys Translator kan ik zeker MPC formaten,Akai 3000xl en Emu ESI formaten omzetten naar akai s3000 formaat?

Dit is via smartphone gepost vandaar woord formatteren in plaats van formaat.

http://www.chickensys.com/downloads2/translator.html

Kies: Translatorâ„¢ 6 Documentation in PDF Format

Pagina: Supported Formats

Zo te zien kan je alles inlezen en alles wegschrijven.. De lijst is gigantisch, nog veel langer als toen ik er mee bezig was in de jaren 90...

Als ik jou was zou ik lekker een softsampler pakken.. VEEL meer gemak... Tenzij je een 12bit retro sampler heb natuurlijk :-)

Die eerste 3000 serie waren btw:
s3000, s3200, CD3000 en s2800

De tweede serie waren:
s3000xl, s3200xl, cd3000xl, s2000

Laatst gewijzigd:
Back