Kaiser Nyvek - First Nektar

in't begin vond ik 'm niet goed, maar naar't einde met die bass erbij was ie wel te pruimen.. De arpjes zijn als het ware zeer enerverend.. maar goed, 't is jouw ding en jij vind het best ok.. succes ermee ! ;)

Ik vind de synths en drums best okee, maar het arrangement zelf daar mag imo nog wel wat geshuffeld worden. Bv, de bass sequence aan het eind is weer een nieuw thema, in ieder geval anders dan in het midden.. Ik vond het wat afleiden..

anyway. imo!

:)

Tof. Die bas vanaf ongeveer anderhalve minuut past er niet echt lekker bij qua sound. Een wat zachtere klank zou beter passen, denk ik. Percussie vind ik wel leuk met die breakbeats. Arpje is ook oké.

in't begin vond ik 'm niet goed, maar naar't einde met die bass erbij was ie wel te pruimen.. De arpjes zijn als het ware zeer enerverend.. maar goed, 't is jouw ding en jij vind het best ok.. succes ermee ! ;)

Bedoel je daarmee die bleepjes die vanaf ongeveer de 25ste seconde erin komen? Die kan ik misschien wat minder repetitief maken.

Ik vind de synths en drums best okee, maar het arrangement zelf daar mag imo nog wel wat geshuffeld worden. Bv, de bass sequence aan het eind is weer een nieuw thema, in ieder geval anders dan in het midden.. Ik vond het wat afleiden..

In een eerdere versie was de bass sequence aan het einde gewoon een herhaling van de eerste bass sequence, maar dat vond ik iets te voorspelbaar/saai. Daarom dat ik de tweede keer een ander thema gebruik.

Bass is inderdaad iets te nadrukkelijk aanwezig. De combinatie van het staccato-achtige drumdingetje en de arp met de zwierige pad vind ik dan wel erg geslaagd. Vanaf 3:20 zou je nog een extra pad kunnen laten meelopen, misschien ook in 5th, maar een paar tonen hoger. Het slot is voor mij iets te abrupt, misschien zou je hier kunnen eindigen zoals je begint. Maar verder prima track met een prettige sfeer.

Bedoel je daarmee die bleepjes die vanaf ongeveer de 25ste seconde erin komen? Die kan ik misschien wat minder repetitief maken.

Sla me dood Kefke.. ik hoor geen vervelende arpjes meer nu ik voor een tweede keer geluisterd heb.. Weird. Maar wat wel mag is die bass op het einde, vroeger in laten komen..

Succes ermee !! ;)

Bedankt voor alle tips. Ik heb nu de bass sequence iets stiller gezet, maar voor de rest heb ik er niks aan gewijzigd (vind het arrangement en het abrupte einde leuk, dus hou ik het zo).

Heb wel iets vreemds gemerkt: hoe langer ik een mijn track pruts, hoe moeilijker het wordt om er objectief en kritisch naar te luisteren (waardoor ik mij op den duur ge ergeren aan details die er eigenlijk niet toe doen). Denk dat ik maar eens aan een volgende track ga werken, en misschien later (als ik wat meer ervaring heb opgedaan) met frisse oren terug ga luisteren naar deze track.

Back