Beetje spielerij op een octatrack

dreammer

Ouwe rot
Beetje aan het spelen met me octatrack.. trukerij met het realtime samplen.
hier is beetje de truuk achter de magie:
op spoor 1 tot 4 spelen gewoon loopjes. dat is niet zo spannend, komen uit renoise heel simpel sample-knip-en-plakwerk.. Op spoor 5 speel ik een loop af, die ik her en der opneem (ik sample dan de main-output, door knoppen-combi) Op spoor 6 spelen 2 loops af. voor het gemak loopA en loopB.
terwijl loopA afgespeelt word, word loopB gesampled. dan wisselt dit zich.. beide nemen weer de mainout op.
met de crossfader, en de scenes die je daaraan koppelt.. kies ik dan welke sporen gemute worden en welke niet.. (zo kan ik kiezen tussen de verschillende opnames en de verschillende loops) en er wat effecten overheen kan gooien..

Koel gedaan, je hebt m al goed onder controle!

Ja, het kost wat tijd.. maar dan heb je wat :) Ik hoop dat het huidige idee van aanpak beetje houd snijd.
als het allemaal klopt.. dan heb ik nog 2 tracks over om gek gedoe te verzinnen om overgangen te doen.
en als dat werkt.. nouja er zitten 32 loops in 1 giga-grote sample (1 voor drums, 1 voor synths, 1 voor fx en 1 voor bass. En dan heb je grote kans dat ik gewoon uurtje gedoe aan elkaar kan pielen. en in de tuin kan zitten..

Back