Roland U-220

Derjano

Ouwe rot
Hoi ,

In navolging van Thread over de U-110
Kan je in de U-220 via je sequencer een program change geven naar één van de kaartjes in de expansie slots.
Het konnniet in de U-110 maar aangezien de U-220 de opvolger isvan de U-110 neemikaan dat het daarin wel zal kunnen. Maar via de handeling kom ik er niet echt uit.

groet Derk

Het lijkt me sterk dat dat kan.

In de U220 kun je voor zover ik weet alleen geluiden van de kaartjes gebruiken door ze als "Timbres" aan een patch toe te wijzen. Een program change naar de u220 is normaal gesproken een patch up of down commando volgens mij. Daarmee wijzig je dus niet de timbre instellingen.

sounds zijn te benaderen middels een parameter I (internal) of 1...8 afhankelijk van het nummer van het kaartje .. op de module zelf.

Origineel geplaatst door Lynxxx
Het lijkt me sterk dat dat kan.

In de U220 kun je voor zover ik weet alleen geluiden van de kaartjes gebruiken door ze als "Timbres" aan een patch toe te wijzen. Een program change naar de u220 is normaal gesproken een patch up of down commando volgens mij. Daarmee wijzig je dus niet de timbre instellingen.

sounds zijn te benaderen middels een parameter I (internal) of 1...8 afhankelijk van het nummer van het kaartje .. op de module zelf.
Ja je kan in een part naar edit timbre en dan tone gaan je moet het kaartnummer kiezen en daarbinnen kan je bladeren.
Maar ikheb zoiest van dat miet toch ook met een of ander midi commado kunnen.
Ceckje pO even over de handleiding die had je toch niet of nu wel?

Precies, op de kaart staan alleen golfvormen (timbre of tone?) die de u 220 gebruikt om een tone (of timbre?) te maken die je in een patch plaatst om hem af te kunnen speule...

Maar als je dan meerdere patches heb gemaakt die verwijzingenhebben naat die kaart.
Dan kan je neem ik aan wel die patches kiezen via je sequencer?

(naar aanleiding van PB wisseling)

...oh ja, nou snap ik 'm!

Inderdaad de 'gewone' route is via toewijzen van tone aan timbre (of patch of hoe dat vandaag ook heet in Roland taal).
Maar jij wilt het dus *op een andere manier* doen.

Wat had je gedacht van via Sysex? Kijk ff in je 'verse' handleiding of dat wellicht mogelijk is...

Moet kunnen, toch? Want anders zou een externe editor (ala Sounddiver) het ook niet kunnen...
Vraag is of je dit alleen in je 'local' area (dus je edit-geheugen) kan doen of ook direct op timbres/patches.

Origineel geplaatst door Hanz
(naar aanleiding van PB wisseling)

...oh ja, nou snap ik 'm!

Inderdaad de 'gewone' route is via toewijzen van tone aan timbre (of patch of hoe dat vandaag ook heet in Roland taal).
Maar jij wilt het dus *op een andere manier* doen.

Wat had je gedacht van via Sysex? Kijk ff in je 'verse' handleiding of dat wellicht mogelijk is...

Moet kunnen, toch? Want anders zou een externe editor (ala Sounddiver) het ook niet kunnen...
Vraag is of je dit alleen in je 'local' area (dus je edit-geheugen) kan doen of ook direct op timbres/patches.

Hmm soundiver is misschein een idee die heb ik nog ergens liggen.

Back