Solina String Ensemble met probleem in modulatie effect

conso

Fold it
Een paar jaar geleden een Solina String gekocht. De verkoper had'm helemaal schoongemaakt en afgeregeld. Het modulatie effect klinkt echter niet helemaal goed, Solina un-like ijl zelfs. De overdadige swirl ontbreekt.

Deze week kwam dit tijdens een gesprek met een uitermate vriendelijk forumlid ter sprake, ik vroeg me af of de intensiteit van het binnenin in te stellen is. Ik heb daarna op zijn verzoek even een WAV'je van alleen het Cello geluid, met en zonder modulatie effect, gemaakt.

Eerste vermoeden is nu dat er één van de drie ensemble chips (?) kaduk is. Of zijn het er misschien wel twee? Ik kan zelf niet goed onderscheiden of ik nu twee (van de drie) choruslijnen hoor, of maar eentje.

En jullie 8)?

(De WAV is hier vanwege te groot formaat omgezet naar MP3. Bij het opnemen was de Solina niet helemaal in tune!)

Attachments

• Solina Cello met Effect On_Off 1.mp3
    2 MB · Bekeken: 147
Goh, wie is dat vriendelijke forumlid? :D

Ik heb dus idd het idee dat ik twee van de drie modulaties hoor. Zeker weten doe ik het uiteraard nog niet. Meten is weten! :)

Ik zal snel eens naar mijn SSE luisteren (als ie is uitgepakt). Ik heb de twee modulatie lijnen die hard rechts en hard links zijn uitgepant met een stereo pot ertussen gemod zodat je het stereo effect kan in mixen. Hierdoor hoop ik goed te kunnen horen of dit echt het probleem is. Zo niet, kom ik een keer bij je meten! :)

Goh, wie is dat vriendelijke forumlid? :D

Ik heb dus idd het idee dat ik twee van de drie modulaties hoor. Zeker weten doe ik het uiteraard nog niet. Meten is weten! :)

Ik zal snel eens naar mijn SSE luisteren (als ie is uitgepakt). Ik heb de twee modulatie lijnen die hard rechts en hard links zijn uitgepant met een stereo pot ertussen gemod zodat je het stereo effect kan in mixen. Hierdoor hoop ik goed te kunnen horen of dit echt het probleem is. Zo niet, kom ik een keer bij je meten! :)

Eh..., ene Maarten, ken je waarschijnlijk niet? :P8)

en verder :okdan:

Back