Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

In een heel kleine ruimte heb je niks aan grote monitors. De grootte van je monitors moet wel een beetje passen bij de ruimte, dwz : in een heel kleine ruimte zul je je monitors zeer waarschijnlijk tegen de muur hebben staan zo ongeveer, en als het dan ook nog grote zijn heeft dat geen goede invloed op het geheel. Met kleinere speakers is dat iig minder een punt. Tenminste, dat heb ik begrepen in het half jaar dat ik online ben wezen zoeken en informeren over nieuwe monitors. Mezelf kennende zou ik het evengoed nog fout kunnen hebben hoor![]()
Juist bij grote monitors is het beter om die zo dicht mogelijk tegen de muur te plaatsen, anders dienen deze tenminste 2,5mtr van de muur af te staan om geen cancelling van de voorwand te krijgen op de belangrijke basfrequenties.
Hoe dichter bij de muur, hoe hoger de cancelling frequentie, en deze zal door de omvang van de speakerfront (bij grote monitors) toch worden tegengegaan.
En zoals Raphie correct aangeeft; akoestiek!
Is dat ook de reden waarom in grote prof mix ruimtes de grotere monitors vaak flush met de muur zijn verwerkt?
wanneer weet je dat dan, bijvoorbeeld als je zacht minder bass hoort dan als het hard staat. heb je dan ophoping van bass? want als je meet met een programma dat het per freq 0 db is of bijna. dan is dat toch het zelfde als in 2 inch of in 20 inch?