Hele simpele octatrack video waar je goed zie wat ik doe..

dreammer

Ouwe rot
Op een ander forum, was iemand nieuwsgierig wat ik nou precies doet. heb maar filmpje gemaakt waar je heel duidelijk kan zien wat ik doet.. echt hippe muziek is het niet.. tis allemaal 2vinger werk, om het simpel te laten zien..

http://youtu.be/2fmy89NvHrE

Laatst gewijzigd:
Met 8 x 16 sequences met een lengte van 64noten kun je prima varieren lijkt me. :)

Gloomer:

kwa muziek-noten kan je zoals acid al zegt.. gewoon meerdere patterns nemen...
ergens in het filmpje laat ik zien, dat je de complete output kan samplen, aflaten spelen. en er gekke dingen mee doen..
in ander filmpje.. laat ik zien.. dat je met die truuk in principe gewoon van pattern naar pattern kan wandelen..
wel of niet met een totaal ander liedje erin.. (meerdere patterns per liedje idee)

tis alleen voor mezelf.. (opzich geen limitatie van machine) dat ik voor het oefenen/ideeen verzamelen.. het liever simpel houd.. als ik die "overgang" truuk al niet voor elkaar krijg met simpele house.. dan gaat het geheid fout als ik vage telling noise gaat maken..

Wat me wel beetje tegenstaat is:
Mutes zijn post-fx.. het had stuk handiger geweest (of eerlijker gezegt, wat ik gewend ben van andere machines) als de reverb/delays doorklonken als ik iets mute... Dan had ik iets meer ruimte gehad, om die scenes iets anders te gebruiken.. ik ben er nu al een paar kwijt omdat ik wil muten met behoud van delay/reverbtail.

en het kan zijn dat ik een extra midi-controller met faders en rotaries koop... handiger voor volumes aanpassen.
en meerdere dingetjes aansturen.. zonder op me octatrack "juiste kanaal + juiste effectpage te zetten..
(denk dan aan cutoff of reverb tegelijkertijd op 2 kanalen zonder de fader te gebruiken)..
en wederom.. dat is persoonliijke smaak/aanpak.. meerdere filmpjes van lui die hier schijnbaar geen last van hebben.

Back