Originel Roland U-220 Manual & Factory Presets

Status
Please reply by conversation.

Klaas

Ouwe rot
Wie heeft er nog de originele gebonden Engelstalige Roland U-220 Owner's Manual inclusief bijbehorende Patch List kaart liggen die hij niet meer gebruikt.
Ik heb wel de PDF manual gedownload en uitgeprint, maar deze neemt te veel ruimte in.

Ook zoek ik nog een MIDI file met de Sysex Data van de Factory Presets

Stuur maar even een pb-tje en een mailtje rechtstreeks.

Alvast bedankt voor je reactie en moeite.
Mvg, Klaas.

Hoi Klaas

De manual is inderdaad erg lijvig.
Zelf bezit ik zowel een Roland U-20 als de rackversie U-220.

Verder heb ik hier de originele Engelstalige manual van de U-20 en de nederlandstalige van de U-220.

Wellicht vond je zelf al deze webpagina's voor het herstellen van de factory presets:

** http://www.sweetwater.com/sweetcare...nitializing-u-220-restoring-factory-settings/
** http://www.harmonycentral.com/forum/forum/Keyboards/acapella-18/342958-

En :-) ik vond de factory presets op een gekopieerde versie van de originele Roland support ftp-site:

** http://www.mmnt.net/db/0/0/ftp.roland.co.uk/ProductSupport/

met de support voor de U-220
** http://www.mmnt.net/db/0/0/ftp.roland.co.uk/ProductSupport/U-220

Ik gebruik de genoemde manuals nog regelmatig maar kan eventueel nieuwe scans maken.

vriendelijke groeten, Mark

:o: ...te laat gezien dat de bestanden niet downloadbaar zijn.

De U-220 factory presets zijn te vinden in de bijgevoegde zip. :okdan:

Attachments

• U220orig.zip
    6,6 KB · Bekeken: 244
Hoi Hyper5nic

Bedankt voor je reactie en info.

Ik heb de PDF versie van de Engelstalige handleiding al gedownload en afgedrukt en in een map gedaan, maar omdat deze zo veel ruimte in beslag neemt, hoop ik nog een het origineel gebonden boekwerk van Roland te scoren.

Wat betreft het terugzetten naar de factory presets denk ik niet dat dit nodig is; zoals ik heb tot nu toe heb kunnen beoordelen, heeft de vorige eigenaar alleen de PCM kaartjes gebruikt en niets zelf veranderd aan de interen klanken.

Maar in ieder geval bedankt voor de link; wie weet dat het in de toekomst nog van pas komt voor mij of iemand anders.

Mvg, Klaas.

Wat ook jammer is, is dat je via de slots niet gewoon een ram kaartje kunt gebruiken om je eigen klanken in te bewaren. Ik zelf gebruik al jaren geen computer meer voor mijn muziek.

Misschien dat ik via mijn Yamaha QX5fd de sysex bulkdump kan uitvoeren.
Ik zal hem weer eens uit de berging halen.
En als de factory presets zip file een SMF stanaard MIDI file is kan ik zo ook de fabrieksgeluiden terugzetten.

hoi,ik heb wel de originele nedrlandse handleiding hier liggen,mischien dat je hier iets mee kunt?mijn roland u-220 doet niks meer sinds de batterij vervanging,er staan allemaal rare tekens in beeld.ik ben niet echt bekend met midi aansluiten op de pc,ik werk alleen met een sequencer,dus gewoon met harware.wel heb ik laatst een usb midi kabel gekocht om de midi apparaat op de pc aan te sluiten,maar snap er nog niet echt wat van.ik wil mn u-220 wel graag klaar hebben,dus ik ga er zo binnenkort maar even weer een poging mee wagen om het klaar te krijgen.ik zie wel wat ervan komt.mvg hans

Hoi Hans,

Bedankt voor je aanbod van de Nederlandstalige handleiding, maar ik geef de voorkeur aan de Engelstalige versie omdat deze net iets uitgebreider is.

Als je in de buurt van Rotterdam had gewoond, hadden we gewoon een afspraak kunnen maken dat je met de module even langs te komen, want als je twee u-220 aan elkaar koppelt kan je de klanken ook overzetten.

Wat ook nog een mogelijkheid is alle parameters in een Excel lijst opsturen met alle waardes van de patches.
De klanken zelf, ook wel "tones" genoemd, staan gewoon in een Rom geheugen.
Je kunt handmatige de patches en timbers weer instellen en per stuk opslaan; dit is natuurlijk wel bewerkelijk maar ook een optie.

Ik vind het trouwens jammer dat de slots alleen voor PCM rom kaarten gebruikt kunnen worden en niet ook voor RAM kaartjes om je eigen klanken op te slaan zonder de interne klanken te veranderen.

De klanken in de U-220 zijn trouwens erg mooi en hebben een hoog D-50 en Fairlight gehalte.
Als je de Tones zelf op een andere manier combineert zijn er geweldige New Age pads uit te halen.

als ik in de buurt gewoond had had ik wel even langs kunnen komen,maar ik kom zelf uit het noordoosten van het land.ik denk dat als ik een 2e u-220 goedkoop op de kop kan tikken,dat ik dat ga doen(aan elkaar koppelen).verder weet ik het ook niet.er zitten echt geweldige geluiden in die als je ze met andere modules samen gebruikt en bewerkt,echt leuke dingen mee te maken zijn,daarom moet het ook gewoon weer klaar.dus daar ga ik dan maar eerst weer verder mee.bedankt.mvg hans

had er wel kaartjes bij,maar die pakte hij niet,no card gaf hij aan.mwa vond het ook niet erg verder,er zitten van zichzelf genoeg bruikbare geluiden in

Ja, die kaartjes werken niet zo handig.

Je moet dan eerste in de Timbre / Tone Edit Modus gaan en van daar uit kan je pas de PCM card benaderen; waarbij je eerst als bank / group nummer het Card nummer kiezen. Heb je een ander bank / group nummer geselecteerd dan de card nummers die in de slots zitten dan ziet hij niks. Pas als het juiste card nummer is geselecteerd herkent de hij deze kaart en kan je de cursor verplaatsen om de Tones op de kaart te kiezen.

wat mij achteraf is opgevallen is dat de ADSR settings die in de oorspronkelijk Patch / Timbre / Tone zijn opgeslagen worden toegepast op de PCM tones op de kaart. Met andere worden als je een viool PCM Tone klank met Sustain opent in een acoustische gitaar Patch / Timbre zonder Sustain de ingelezen viool Tone ineens geen Sustain meer heeft.

Je moet dan eerst in de ADSR alle waardes op 0 zetten en dan pas krijg je de envelope van de PCM Tone goed te horen.
Eigenlijk best wel omslachtig dus.

Ik heb mijn U-220 gekocht met 10 extra PCM cards maar heb deze weer doorverkocht omdat ik ze niet nodig heb.
Alle Tones op de PCM cards zijn min of meer afkomstig uit de S-550 Sample Library, welke ik zowel op diskette als cd-rom heb liggen.

het is eigenlijk de bedoeling om mn u-220 gewoon weer aan de praat te maken,dus geen andere te kopen.ik heb er ook niet echt haast bij.ik heb meer modules die ik dagelijks gebruik,een beetje mee pielen en aanklooien.maar het zou leuk zijn om de roland ook weer klaar te hebben.ik kijk wel even wat ik doe.heb met klaas ook overleg gehad om 2 u-220`s op elkaar aan te sluiten en dan kijken om alle data weer over te zetten,ik weet ook verder niet hoe dat in zn werk gaat.ik wacht nog even af.bedankt voor de reacties.

Ik heb gisteren een tweede U-220 in huis ontvangen waarvan de patches ook weg waren en heb geprobeerd om via MIDI bulk dump data transfer geprobeerd om de patches van de eerste naar de tweede U-220 over te zetten, maar dat is helaas niet gelukt. Ik heb geen idee waarom niet, maar ik durf het daarom niet aan om hetzelfde op jouw U-220 uit te proberen.

Wel zat er bij de tweede U-220 alle originele boekjes inclusief het "U-220 Factory Settings" boekje.
Hierin staan alle instellingen voor de factory presets in en hiermee kan je ze weer handmating programeren.

Ik heb dit boekje gekopieerd en ingescand, dus voor diegene die hiervan de PDF wil ontvangen, moet mij maar even een mailtje sturen; dan stuur ik je de PDF als bijlage.

Status
Please reply by conversation.
Back