Werkt niet: Midisport 2x2 OSX 10.6.8

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Mn Midisport doet niks.. Lampje bij USB pulseert wel, alleen ik krijg niks naar midi A of B gestuurd. Branden die lampjes altijd als er midi verkeer uit gaat, of moet er iets op zijn aangesloten?

Heeft iemand ook zoiets gehad? Hij is niet stuk, ik heb hem laatst nog gebrukt op een Linux netbookje..

Ik gebruk de 3.0.4 driver op OSX 10.6.8 in Ableton 9

Attachments

• 1145-m-audio-usb-midisport-2x2-anniversary-edition-large.jpg
    1145-m-audio-usb-midisport-2x2-anniversary-edition-large.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 144
Hey..

Tja, had Mavericks geprobeerd maar werkte niet fijn:
- superdunne lijntjes interface bij bv Finder vond ik niet mooi/handig
- tags ipv labels - kleurcodering waren nu kleine puntjes, niet overzichtelijk
- op een externe monitor werken werkte niet okay. Als ik mn Mac liet slapen en en mn externe scherm aansprong kon ik de klep niet meer openen zonder dat mn macbook weer ontwaakte.
En als hij dus ontwaakte ging het macbook scherm weer aan, en werkte je op 2 x brede desktop (2 schermen). Dat betekende dat mn wacom ook ineens 2 schermen breed was... Ik wil hem open doen ivm de ventilatie..

Dus.. Mavericks brachte me me niks extras..

Laatst gewijzigd:
Ik neem aan dat je 3.4.0 bedoelt, dat is de driver versie voor OSX 10.6.8.

ja klopt, 3_4_0 :)

als ik dus midi A out selecteer dan gebeurt er niks.. lampjes branden niet, dat hoort wel als er midi verkeer is..

weten jullie een gratis simpele midi sequencertje voor OSX? Zoiets als bv Seq24?

ja klopt, 3_4_0 :)

als ik dus midi A out selecteer dan gebeurt er niks.. lampjes branden niet, dat hoort wel als er midi verkeer is..

Ik gebruik mijn 2x2 niet heel vaak maar heb er onder OSX nog nooit problemen mee gehad. 10.6.8 draai ik echter al HEEL lang niet meer. :)

Er zit een knopje "MIDI Thru" op dat in de goede stand moet staan: in de ene stand is het een interface, in de andere alleen een "thru". Ik heb er ook een en bij mij werkte hij goed onder 10.6. Ik heb wel ooit een hardware probleem met deze interface gehad. Ik weet niet meer precies wat het was, maar er zat binnenin iets mis.

Er zit een knopje "MIDI Thru" op dat in de goede stand moet staan: in de ene stand is het een interface, in de andere alleen een "thru". Ik heb er ook een en bij mij werkte hij goed onder 10.6. Ik heb wel ooit een hardware probleem met deze interface gehad. Ik weet niet meer precies wat het was, maar er zat binnenin iets mis.

klopt, aan de voorkant: usb of thru.. Die staat goed :)

Hi... ben ik weer :mexico:

Ik heb mn midisport weer eens geprobeerd aan te sluiten op mn Mac met Yosemite. Maar niks.
Lampje pulseert, maar mn midi in doet het niet. Er komt niks binnen.

Gebruikt iemand deze zilveren versie (geen anniversary edition) met Yosemite toevallig?

De driver installatie onder windows voor de 2x2 had een specifieke volgorde met het aansluiten van de kabel. Ik heb, door die volgorde niet helemaal netjes te volgen daar wel eens soortgelijke problemen gehad. De driver volledig verwijderen, herstarten en vervolgens in de juiste volgorde installeren en aansluiten loste dan het probleem weer op.

Wellicht dat dat op de mac ook zo is?

De midi kabel is goed.. die werkt prima bij direct aansluiten van keyboard en een sampler.
De midisport doet het ook.. onder Linux deed hij het laatst. Op mn PC ook.
Alleen op Yosemite niet.. onder Snow Leopard had ik ook gezeik.
Het lampje brand op de Midisport.. Alleen in Ableton komt er niks binnen en Midi Monitor zegt dat hij geen conectie kan maken met de midi driver.

Ik las op internet al dat mensen problemen hadden, op de M-Audio is ook alleen een driver te vinden voor de 2x2 Aniversary edition..

Lastig, lastig.

Ik heb geen zin om weer een midi interface te kopen van 50,- dus ik ga nog even door met een oplossing zoeken..

Thanx..

Dat het lampje van de Midisport brand, betekent overigens alleen dat deze stroom ontvangt van de USB bus, niet dat deze ook herkend wordt. Lijkt me, gezien je omschrijving, dus echt een driver probleem. Heb je die al eens compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Al eens een andere USB poort geprobeerd? Of als je een USB hub gebruikt, geprobeerd de Midisport zonder hub direct op de mac aan te sluiten? Dat wil het laten herkennen van de Midisport door de driver nog wel eens helpen.

Back