wave forms in JV 2080

In de Roland JV-2080 zitten een aantal bekende wave forms zoals SAW, Piano, Trumpet, etc, en een paar percussie golfvormen. De bekende dingen dus.
Ook zitten er golvormen tussen die een paar geluiden achter elkaar in een loopje afspelen. (Voor de volledigheid, het gaat om geluiden Int-B vanaf nr 171).

Mijn vraag:
Waar zijn die loop-golfvormen voor bedoeld?!

Re: wave forms in JV 2080

Origineel geplaatst door Solid_Snake
In de Roland JV-2080 zitten een aantal bekende wave forms zoals SAW, Piano, Trumpet, etc, en een paar percussie golfvormen. De bekende dingen dus.
Ook zitten er golvormen tussen die een paar geluiden achter elkaar in een loopje afspelen. (Voor de volledigheid, het gaat om geluiden Int-B vanaf nr 171).

Mijn vraag:
Waar zijn die loop-golfvormen voor bedoeld?!

Ik denk dat ik een ideetje heb, op m'n XP-30 zitten ze ook en een paar van de loops komen mij als volledig waardeloos over (behalve loop 2, filteren, delaytje erop, hoppa). Ik denk dat je ze voor de FXM als geschifte modulatie-bron kan gebruiken. FXM is sowieso al geschift, maar okee... 't kan nog erger.

Origineel geplaatst door n0_key
Tja, misschien trap ik een open deur in, maarreh... Om geluiden mee te maken?

Je hebt echt géén idee waar ik het over heb hè?! :stupid

Die loopjes zijn waarschijnlijk nog een overblijfsel uit de tijd van de Roland D50. Daar zaten ook een aantal van die loopjes in. Wellicht dat er nog een hoop leden zijn die zich de D50 preset 'Digital Native Dance' kunnen herinneren en Jarre heeft er ook een aantal gebruikt op Revolutions.

Helaas heb ik zelf nog niks kunnen bedenken om deze loopjes muzikaal te kunnen gebruiken.....

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Je hebt echt géén idee waar ik het over heb hè?! :stupid
Owjawel, ik heb jaren op een XP-80 mijn ding gedaan, zelfde principe...

Waar denk je nu dat golfvormpjes voor bedoelt zijn in een rompler... Lekkere vraag. Als je nu vraagt wat voor geluiden ze er mee maken, maar nee, waar gebruik je golfvormpjes voor...

Sorry hoor, wordt ik een beetje sarcastisch van...

Op mijn duit in het zakje te doen: ik gebruikte ze om gekke geluidsfx te maken, delaytje, beetje modulatie op het filter, dat soort dingetjes...

Dus.

Ben daar ook bezig mee geweest Toen ik nog geen audio/sampler had; leuk om mee te stoeien maar later
liet ik ze links liggen en gebruik ze dus nooit.
Niemand wilt te horen
krijgen: DAT KOMT UIT EEN ROLAND BAK! En dat waren ze: echte ROLAND sounds.
:)

Back