just a loop - 62 (under construction)

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Hmmm, zou 't muziekje al een eigen topic waard zijn?

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-62

Aangezien ik op dit moment rugklachten heb, is't geheel met pijn en moeite tot stand gekomen... Het zitten achter m'n pctje is wat minder draaglijk! :-)

Ik ben vooral benieuwd naar opmerkingen over de geluidskwaliteit.

En misschien moet ik er nog ff aan doorwerken....

Last edited by a moderator:
op mijn Logitecs klinkt ie goed.. Het nummer op zich vraagt achter wat meer afwisseling, misschien toch nog een extra lead melodie aan toevoegen ofzo, ik weet niet. Succes man ! ;)

Hmmm, meer afwisseling... Dat vind ik eigenlijk ook wel, maar moet nog uitvogelen hoe..
Eigenlijk schreeuwt deze track om (vrouwelijke) vocals... Maar aangezien ik gestopt ben bij Looperman... :-S

Oja, dank voor't luisteren! Ben iig blij dat 't een beetje goed klinkt! :-)

Ik vind em lekker.. er zitten wel een paar leuke akkoordwisselingen in ook. :okdan:
Echter heb ik soms het idee dat door de delay die een redelijk hoge feedback heeft bepaalde overgangen gaan wringen (dus de partij die klinkt, en de echo van het vorige akkoord samen).

Feedback misschien iets naar beneden en/of de wet level. Take care :)

Feedback misschien iets naar beneden en/of de wet level. Take care :)
Nogmaals dank voor het geluister! Zelf vind ik het wel leuk wanneer 't een beetje wringt tijdens een overgang. Maar op verschillende 'pads' zit idd wel veel echo, dus misschien kan dat minder...

En geen afwijzing van mij naar mannelijke vocals hoor! :-D

Maar ik ben de laatste jaren eigenlijk alleen maar écht fan geweest van zangeressen..

Nogmaals dank voor het geluister! Zelf vind ik het wel leuk wanneer 't een beetje wringt tijdens een overgang. Maar op verschillende 'pads' zit idd wel veel echo, dus misschien kan dat minder...

En geen afwijzing van mij naar mannelijke vocals hoor! :-D

Maar ik ben de laatste jaren eigenlijk alleen maar écht fan geweest van zangeressen..

:D Weet eigenlijk niet wat mijn grootste helden qua vocalen zijn.. maar Sheila E vond ik vroeger wel lekker.. hit me baby ::mega:

:D Weet eigenlijk niet wat mijn grootste helden qua vocalen zijn.. maar Sheila E vond ik vroeger wel lekker.. hit me baby ::mega:

Sheila E - The Glamorous Life (Live 1985) - YouTube

Op dit moment ben ik al een tijdje fan van (lach niet) Lily Allen. Ook Roisin Murphy ben ik eventjes door geobsedeerd geweest, maar die doet tegenwoordig wat rustiger aan. De meest recente dame die indruk op mij maakte was dat Mexicaanse meisje, die Nederland op haar grondvesten deed trillen... ;-)

Maar Sheila E. zit ook in mijn verzameling cassettebandjes... Alleen speel ik die nooit meer af....

Maar 'n laagje erbij... Misschien ga ik 't nog afwisselender maken... :-)
Heb nu 6 sporen over...

Klinkt als psy-trance uit het jaar 0, en dat bedoel ik positief he! Maar de mix, alsjeblieft zeg, daar kan wel het een en ander in gesneden worden. Dus ik zou zeggen, ga los met die EQ, en knip veel mid en low-mid weg uit die synth partijen. Verder: goed bezig!

Lol, uit het jaar 0! Maar je kunt 't best bij't begin beginnen toch? :-)

Ik heb nu wat met equalizers gespeeld. Maar idd, het moeilijkste vind ik om een goede mix te maken....

Thanks voor je comment!

Klinkt soms wat overvol, rommelig.
Nogal veel delay vind je niet (ik weet, dit is de typische "Scep"-style maar het is soms wat veel naar mijn smaak) ;) .
Beetje wijder opentrekken (lees "panning") en inderdaad wat EQ-en en je gaat de goede richting uit :).

Cheers,
Exo. :mega:

Ojee, kritiek op m'n handelsmerk! Er zit idd wel heel veel delay... delay.... delay... in....... :-)
Op m'n koptelefoon klinkt 't minder rommelig...

Panning vind ik lastig. Zelf vind ik't altijd lelijk wanneer een geluid alleen links of rechts zit..
En met stereo wideners heb ik slechte ervaringen vanwege faseproblemen...

Maar ik zal kijken wat ik er aan kan doen......

Ok, heb verschillende sporen en delaytjes eruit gehaald:

Maar't is mooi west veur vandoag... Ik ga nu ff iets anders doen... :-)

OK! Ik hoor zelfs een akkoordenwisseling of twee! Scep gaat helemaal los.

Volgende stap is je drum track. Het lijkt me nu nog net even iets teveel op een lang intro. Het begint overigens met de juiste keuze van je geluiden. Ze mogen wel een tikkie meer definitie krijgen. Hetzelfde geldt een beetje voor de bass. Die is nog wat aan de wollige kant.

Dat mixen komt later wel joh :).

Ja, 't moet wat gedefineerder... Ik merk dat ik wat afstand moet nemen van't trackje....
Om het weer even goed te horen..

Laatst ontmoette ik een bobo uit de culturele sector... Die mij nog als ondergewaardeerde hardwerkende bouwer en sjouwer kent...
Ik vind het erg leuk dat ik nu zelf contact heb met muzikanten. En nog wel over mijn eigen pogingen...

Op een buitenlands forum, waar ik verder nog weinig reacties heb gekregen, typte iemand dat deze me getalenteerd vond...................

En dat steunt me... ;-)

Hmmm..... Had ik gisteren alcohol gedronken? Ja.. Ga ik dan sentimenteel zwammen? Ja.....

My apologies!

P.S. De rugklachten zijn bijna voorbij! U kunt stoppen met het sturen van al die bloemen en fruitmanden... :-)

Back