hoi

Steelpan

Stamgast
nou hallo allemaal,

ik ben Marco en het lijkt me wel wat om te proberen zelf wat muziek te maken met een synthesizer dus heb ik me hier maar aangemeld.
Het begon "allemaal" ergens rond de jaarwisseling ofzo toen ik op marktplaats bij "andere advertenties" van een adverteerder een synthesizer zag staan met een interessante beschrijving dus toen dat ding opgezocht en demo's gaan luisteren zodoende ook andere demo's van andere synths geluisterd en synthesizer muziek en dat wekte mijn interesse.
Af en toe hoor ik gewoon muziek in mijn hoofd waarvan ik denk en hoop dat het uit mezelf komt en niet een onbewuste herinnering aan iets wat ik eerder gehoord heb:P en het lijkt me leuk om te proberen die muziek te maken.
Ik speel ook een beetje gitaar en drum een beetje maar ik heb er moeite mee om dingen in m'n hoofd in real-time om te zetten in muziek (het word bijna nooit zoals het in m'n hoofd klinkt) en ik denk dat dit met behulp van sequencers enzo toch iets makkelijker is voor mij (niet dat ik electronische muziek minder goed vind ofzo of dat ik de makers ervan minder waardeer, dat absoluut niet).
Inmiddels volg ik de te koop sectie hier al een tijdje dus ik dacht nu wordt het eens tijd om me ff voor te stellen.

groeten Marco

Weesch welkom!

Ik ben wel benieuwd of je wat voorbeelden kunt niemen van muziek die je inspireert.

heej,

een aantal syth demo's van wc olo garb (zoek maar eens op youtube) de synth die ik op marktplaats tegenkwam was een polivoks en na een tijdje demo's zoeken kwam ik die van hem tegen en daar zaten een aantal hele vette sounds tussen. Vervolgens ben ik meer demo's van hem gaan luisteren en het nummer lesson i learn en toen begon het bij mij ook wel te kriebelen om zelf eens iets te maken.
Andere elektronische muziek: NIN-closer, Klangkarussel-Sonnentanz, Watermät-Bullit zijn een aantal nummers die ik de laatste tijd vaak luister.
Maar daarnaast hou ik ook wel van bands met "echte" instrumenten: Tool bijvoorbeeld maar ook wel van singersongwriters. Kan uit die laatste twee categoriën wel een hele berg opnoemen:P maar goed inspirerend om wat elektronisch te gaan doen komt uit de bovenste alinea.

groetjes Marco

Back