Gezocht: Bohm 12/24 module

Status
Please reply by conversation.

djkoelkast

Ouwe rot
De titel zegt het al. Iemand die een 100% werkende en er goed uitziende Bohm 12/24 module over heeft?
Kon niet echt een mooi plaatje vinden, maar deze:

boehm_12_24.jpg

je zou forumlid etaoin kunnen proberen.
Hij heeft er eens een paar van me overgenomen.

Klopt, twee defecte 12/24's en een of andere begeleidingsautomaat (OP4 ofzo?). Ik heb de 12/24's beide werkend gekregen, en onderdelen uit die OP gebruikt om van het meest complete exemplaar een volledige 24-voice te maken (met 8 voice chips). Die is inmiddels alweer weg.

De andere 12/24 is niet meer dan een losse printplaat met een frontje. Plus daar heb ik geen ROM voor (lang verhaal...) Er zit nu een Orla ROM in, maar die is niet 100% hetzelfde waardoor niet alles werkt zoals zou moeten. Vrij essentieel: hij is niet te programmeren.

Anyway, zoals djkoelkast al zei: ik heb er geen die aan "100% werkend en goed uitziend" voldoet.

Dat is hem geworden, hij is hier net afgeleverd.
Was van de 1e eigenaar. Het is zelfs een versie voorzien van alle mogelijke documentatie, schema's en een extra originele ROM. Er zit nu een ROM in zodat er 3 banks op zitten in plaats van 2 (2 sound + 1 edit, normaal 1 sound + 1 edit).
Erg toffe bak :D

Gefeliciteerd met je aankoop.

Het is inderdaad een toffe bak met een mooie sound.

programmeren is wel ff wennen.

Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen!

:okdan:

Het schijnt makkelijker te zijn dan de DX7IIFD die ik nu heb, er zit een programmeerhandleiding bij, maar meestal vermaak ik me eerst tijden lang met de patches die er op zitten en die ik her en der kan vinden. Ik weet niet of er ooit officiƫel cassettes met sounds zijn uitgegeven voor deze machine, maar het laden en opslaan via cassette vind ik al een briljante optie :D

Status
Please reply by conversation.
Back