Ik zoek een koptelefoon (denk ik) tot 200 euro.

Ik heb een Sennheiser HD380pro. Kost weinig klint prima. Ietwat overdreven bas, wel gedetailleerd. Lekker om mee te luisteren. misschien niet zo accuraat om mee te mixen.

Is maar wat je goedkoop vind:P maar als ie niet accuraat is om te mixen is het denk ik niet de beste optie.

ik lees altijd ontzettend lovende reviews (net staat er echt vol van) van de Superlux HD668 ( http://www.thomann.de/be/superlux_hd668_b.htm ) die slechts 29 (!!) euro kost
voor velen beter dan headphones die een veelvoud hiervan kosten
iemand toevallig ervaring mee?

interessant, zo houd ik meer geld over voor monitors =)

Laatst gewijzigd:
Ik zou de verhouding headphones/monitors ook niet 200/300 maken maar het geld in je monitors stoppen.

Maareh - wat heb je dan nog over voor je audio interface? En hoeveel wil je er aan hangen?

Ik heb de Superlux ook, weinig mis mee. Setje A7 actief er bij en hoppa.

Is maar wat je goedkoop vind:P maar als ie niet accuraat is om te mixen is het denk ik niet de beste optie.

interessant, zo houd ik meer geld over voor monitors =)

Tsja als 110 euro al te duur is dan zullen je mixen ook niks worden. Succes er mee.

topicstarter weet niet eens of hij wel een koptelefoon zoekt.. in de titel staat "Ik zoek een koptelefoon (denk ik)"

dus zitten we misschien voor janl#l advies te geven

Na mijn weten is er maar één koptelefoon onder de €200,- die zijn werkt goed doet. De "audio-technica m50"
De AKG (serie is mij even ontschoten) van rond de €500.- is nagenoeg gelijkwaardig aan de M50 maar kost dus ook 2,5x zo veel. Ik heb zelf ook div. Seinheizer's maar ook de welbekende Superlux. Deze klinken prima maar voor productie / mix kies ik voor de M50, en zeker niet voor een Seinheizer of Superflux.

Ik heb inmiddels mijn 2e set dt990pro . 1e set 9 jaar mee gedaan. Ik wil niks anders. Alles wat ik heb geprobeerd in de tussentijd vond ik minder, maar ja gewenning he. Er zullen vast meer goede keuzes zijn in dit geval. Maar mijn raad is iig de dt99pro. 135 euro nu bij bax. koopje.

Ik heb inmiddels mijn 2e set dt990pro . 1e set 9 jaar mee gedaan. Ik wil niks anders. Alles wat ik heb geprobeerd in de tussentijd vond ik minder, maar ja gewenning he. Er zullen vast meer goede keuzes zijn in dit geval. Maar mijn raad is iig de dt99pro. 135 euro nu bij bax. koopje.

Amen.
Ik vind het een erg fijne koptelefoon!
€135?! Dat was 8 jaar geleden wel anders.. ;)

Tsja als 110 euro al te duur is dan zullen je mixen ook niks worden. Succes er mee.

Ik zei niet dat ik dat te duur vind, maar goedkoop zou ik het niet willen noemen... en dat was niet flauw ofzo bedoelt.

topicstarter weet niet eens of hij wel een koptelefoon zoekt.. in de titel staat "Ik zoek een koptelefoon (denk ik)"

dus zitten we misschien voor janl#l advies te geven

Advies is zeker niet voor janl#l, dat ( denk ik ) slaat op m'n eerste post over of een koptelefoon het gebrek aan laag in een monitor kan compenseren, maar daar heb ik nog steeds geen heel duidelijk antwoord op. Bij demo's op internet stond ook wel eens use headphones for low frequencies. Maar koptelefoon is denk ik zowieso wel handig want dan hebben anderen ook geen last van mij.

Laatst gewijzigd:
Zoek anders op YT eens op lachlanlikesathing. Die gast test onder anderen headphones. Naar mijn idee behoorlijk gedetailleerd en hij heeft er heeeel veel getest. Wordt ook erg goed bekeken.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik een DT880 Pro, prachtig neutraal geluid.

+1
Ik heb een aantal koptelefoons, maar de DT880 pro is mijn absolute favoriet. Zeker als je wil mixen met koptelefoon een aanrader.

Ik zou de verhouding headphones/monitors ook niet 200/300 maken maar het geld in je monitors stoppen.

Maareh - wat heb je dan nog over voor je audio interface? En hoeveel wil je er aan hangen?

Ik heb de Superlux ook, weinig mis mee. Setje A7 actief er bij en hoppa.

100 tot 150 voor een interface en wat bedoel je met: Hoeveel wil je eraan hangen? Bedoel je wat ik er mee op wil nemen? in dat geval gewoon 1 synth of synthsound (bas, lead of weet ik veel ) per keer.

Laatst gewijzigd:
Hoeveel wil je er aan hangen = hoeveel synths wil je apart, simultaan opnemen.

Ik zou zeggen, met een HD25 kun je niks verkeerd doen,,(Maar wel ni de SP versie,, die klinkt doffer en niet zo goed vind 'k )
Ik heb niet de luxe om verschillende headphones te kunnen testen, maar de rest dat ik heb is veel minder tot slecht.
Een HP4 Headphone AMP op de HD25 met m'n eigen muziek is hetgeen waar ik van in trance geraakt,,,
Veel van de andere Hi-Pro Headphones wegen ook te zwaar lees ik veel,,

Back