Korg Kronos probleem.

rinycub

Stamgast
Ik heb een Korg Kronos 88. Dit is een van de eerste die in Nederland geleverd zijn. Altijd goed mee gewerkt, maar nu heb ik een probleem.
Als ik een combi gebruik en de drums inschakel, dan krijg ik iets random te horen. Dit in alle combi's.
Het pedaal en midikabels heb ik er uit gehaald, maar dit helpt niet.

Is dit een bekend probleem? Zou een reset naar de fabrieksinstellingen kunnen helpen? Ik denk dat de synth echt defect is. Werkend uitgezet en een dag erna deze problemen.

Weet iemand waar ik hem kan laten repareren. Met de leverancier van destijds wil ik niets meer te maken hebben, dit door zeer negatieve ervaringen.

Graag hoor ik van jullie.
Alvast bedankt.

Ik denk dat je Gch op 10 staat.

Even op de global knop drukken en dan kijken wat je general midi channel is. Die zou op 1 moeten staan.

dus:
- druk op de global knop
- druk op de midi tab
- druk op de midi subtab erboven
- check of er 1 staan in de basic sectie linksboven bij het woord midi channel.

wat er namelijk gebeurd bij jou is dat de drumtrack (die noten op midi channel 10 uitstuurt) als GCH herkend wordt voor KARMA in de combis. En dat komt door die setting normaliter

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je Gch op 10 staat.

Even op de global knop drukken en dan kijken wat je general midi channel is. Die zou op 1 moeten staan.

dus:
- druk op de global knop
- druk op de midi tab
- druk op de midi subtab erboven
- check of er 1 staan in de basic sectie linksboven bij het woord midi channel.

wat er namelijk gebeurd bij jou is dat de drumtrack (die noten op midi channel 10 uitstuurt) als GCH herkend wordt voor KARMA in de combis. En dat komt door die setting normaliter

Hoi Quifster

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Ik heb even gekeken. De basic midi channel staat op 1 en de Prog Midi channel op 10.
Dus dat zou, als ik het goed begrijp goed moeten zijn.

Hoi Quifster

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Ik heb even gekeken. De basic midi channel staat op 1 en de Prog Midi channel op 10.
Dus dat zou, als ik het goed begrijp goed moeten zijn.

Ja dat klinkt wel goed,

Het probleem wat jij hebt is overigens wel vaker gemeld door mensen, ik denk niet dat je kronos stuk is, het is 1 of andere instelling die de drumtrack noten naar het GCH midi channel stuurt nu, maar ik zit nu niet achter de kronos dus kan het nu even niet testen.

Heb je een systeem backup gemaakt? Zo ja dan zou ik die weer eens teruglezen, mocht je die niet hebben wil ik de mijne (dus alleen het global gedeelte met de midi instellingen) wel even naar je toesturen.

Ik zit wel op de nieuwste firmware, dus als je de mijne inleest zou je wel de laatste firmware update 2.1 in je kronos moeten hebben zitten.

Ja dat klinkt wel goed,

Het probleem wat jij hebt is overigens wel vaker gemeld door mensen, ik denk niet dat je kronos stuk is, het is 1 of andere instelling die de drumtrack noten naar het GCH midi channel stuurt nu, maar ik zit nu niet achter de kronos dus kan het nu even niet testen.

Heb je een systeem backup gemaakt? Zo ja dan zou ik die weer eens teruglezen, mocht je die niet hebben wil ik de mijne (dus alleen het global gedeelte met de midi instellingen) wel even naar je toesturen.

Ik zit wel op de nieuwste firmware, dus als je de mijne inleest zou je wel de laatste firmware update 2.1 in je kronos moeten hebben zitten.

Hoi Quifster,
Ik heb wel de laatste firmware geïnstalleerd, maar heb geen systeem backup gemaakt. "Dom, dom !!"
Als je mij het benodigde toe kan sturen, zou ik erg geholpen zijn. Mocht het dan werken, dan maar snel een backup maken.
Alvast dank voor de te nemen moeite.

Hoi Quifster,
Ik heb wel de laatste firmware geïnstalleerd, maar heb geen systeem backup gemaakt. "Dom, dom !!"
Als je mij het benodigde toe kan sturen, zou ik erg geholpen zijn. Mocht het dan werken, dan maar snel een backup maken.
Alvast dank voor de te nemen moeite.

komt goed, ik mail het vanavond naar je :)

ik heb de file(s) naar je gemaild, mocht je ze niet ontvangen hebben laat het me dan even weten :)

Ik heb vanmorgen kontakt gehad met Voerman en werd super te woord gestaan.

Het advies was in de preload .pcg te herladen. Tijdens het laden wordt gevraagd of er nog een aantal andere files meegeladen moeten worden. Dit met "JA" bevestigen en het probleem was over. Alles werkt weer zoals het behoort. Userbanks e.d. worden niet gewist.

Quifster was er al van overtuigd, dat het een instelling moest zijn en hij had gelijk.

Nogmaals dank voor het meedenken. Ik kan weer met een gerust hart verder.

top!

dat is goed om te horen. :okdan:

Back