[hiphoplied] we adore

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Hoi Forummers,

Ik heb een lied afgemaakt dat al best lang op de plank lag. Ik ben erg benieuwd naar commentaar op de song zelf en ook zeker op het productionele vlak. Dus brand maar los, en vertel wat jij anders had gedaan in de productie.

https://soundcloud.com/maurize/yve-we-adore

Ja, best een lekkere track.
Ik hoor niet wat er beter kan! :-) Al weet ik ook niet of de tune lang in m'n hoofd zal blijven zitten.

Wel vind ik de vibrato op de piano aan't begin en einde niet mooi en geen toevoeging...

Allereerst, er zit een heerlijke groove in je track. Echt super tof!

De vocals zijn op momenten wat too much into your face. Met name op de stukken met een minder drukke begeleiding. daarnaast lijkt mij dat er een overdaad aan hoog in de track zit. Dat begint eigenlijk al bij de ruis in het intro. Misschien wat eq op de eindbus?

Opbouw is heerlijk gedaan, mijn complimenten. Op de song zelf eigenlijk geen commentaar. Misschien een klein dingetje. Op het eind snak ik een beetje naar adem omdat de vocal vrij lang doorgaat zonder pauze. En de piano in het intro en outro zou ik de "jibber" uithalen. Verder niets dan goeds! :okdan:

Aahh, te gek, bedankt voor jullie comments! Met name de totaalklank van een mix blijft altijd een uitdaging, dus met dat hoog, dat zou goed kunnen kloppen. Je oren wennen na een paar uur mixen aan dat aanwezige hoog ofzo.

De piano aan het begin en het einde mss iets minder modulation (ik vind het wat veel opvallen).
Mss. een "detuned piano" klankje gebruiken?
De vinyl crackles hoeven ook niet meteen voor mij aan het begin en het einde, de piano met effect neemt genoeg aandacht op zich om de in- en outtro te verzorgen.
De lyrics komen in het begin (voor mij) wat druk over tesamen met de muziek, dat betert naarmate de song vordert.
De groove zit wel goed in elkaar:biertje:.

Cheers,
Exo. :mega:

Ik wilde met de wobble en ruis een oude platen effect neerzetten, beetje zoals het klinkt wanneer je een sample neemt van een oude LP. Misschien ben ik daar wat over-the-top gegaan. Iemand nog tips om dit realistischer te doen??

Die vibrato vind ik juist tof, aan het einde van het nummer is het misschien wat teveel, omdat je daar meer dan aan het begin het themaatje herhaalt. De baslijn zou ik meer naar voren halen. De commentaren over het (mid)hoog deel ik wel.

Lekker ook, die afgezaagde panfluitsample weer afgestoft. ;-)

Ik vind het een bijna te muzikaal voor hiphop :P enige punt van kritiek is die rapper met z'n struggles in de eerste wereld. Zo zielig, hij is weg gehaald uit Afrika. Ook vind ik dat dingetje wat hij met z'n stem doet niet koel, te geforceerd. Je beat is iig echt lekker!

Het is knap gemaakt.. en idd, voor hiphop erg muzikaal - netjes, goed verzorgd :okdan:

Maar in mijn oren klinkt het als hiphop die gemaakt is door iemand die dat eigenlijk nooit doet. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik mis dat straat gevoel - het rauwe.

Al zijn er tegenwoordig zoveel stijlen.. het is allang niet meer het rebelse van vroeger. Ik persoonlijk hou meer van meer basic stuff. Maar goed - maakt niet uit, ieder zn smaak.. Waren het vroeger voornamelijk de ghetto kids die rauwe shit maakten, tegenwoordig heb je de skinny jeans generatie die zijn opgegroeid met hun iPhones, iPads, Instagram en Twitter :)

Ik vind dat emo brabo engels niet zo geslaagd, mix te veel hoog en mid, plaat fx te hard piano wel mooi, eigen spel?

Zeer veel dank voor alle tips en aanwijzingen :halleluja, ik heb ze meegenomen in deze nieuwe mix. Vooral de scherpe randjes in het hoog aangepakt, de overdreven platenbibber is eruit, iets meer bassline erin.

https://soundcloud.com/maurize/yve-we-adore-09

Back