Mening over Reason Propellerhead Prospect.........

op zich wel een leuke sfeer, maar wel erg gesequenced en erg crappy drum- en gitaargeluiden.
the end.

(meer review moet je niet verwachten met fokkin' 56 kbps!)

Origineel geplaatst door cyan_circle
op zich wel een leuke sfeer, maar wel erg gesequenced en erg crappy drum- en gitaargeluiden.
the end.

(meer review moet je niet verwachten met fokkin' 56 kbps!)

Graag sferisch gedaan

Groetz,

Jaq :luv:

Nieuwschierig geworden luister ik nu ook. Leuke sfeer inderdaad. Beetje Zappa- achtig wordt het na de eerste break.
Goeie compositie. De geluidskwaliteit is niet best, en de guitar sounds is idd niet helemaal je van het, maar ik vind het een erg energiek stuk muziek wat verdient om nog eens gehoord te worden op 192Kbit/sec. Top man!

verplaatst naar
Muziek algemeen > Tracks >

De compo op zich is mooi, de strijkers en het koor klinken iig erg realistisch en zet meteen een goeie toon neer. De vibrafoon kan wel wat nabewerking gebruiken,probeer 'm b.v. eens iets minder "mat" te laten klinken zodat het wat meer in de buurt van een echte komt.

Het gedeelte met de drums en de gitaar vind ik wat jammer, want op dat punt gaat het over van iets dat echt klinkt naar een "plastic" achtig stukje. Ik zou dat er helemaal uitlaten en het meer over de klassieke kant gooien. :)

Dank jullie allen hartelijk voor de reacties en bruikbare tips.

Jaq:)

Attachments

8,1 KB · Bekeken: 79
c64, atari 2600... go figure!!!
Kijk er is niets mis met een reetro feel , maar deze track is echt ... niet lekker ofzo concept is aardig maar toch.
in iedergeval dit is wel grappig maar ik zou toch iets nieuws proberen

Peez Tron

Sterke intro (ik hou wel van goed vibrafoon (of zoiets)-gebruik). Het basgeluid vind ik wel erg vies (maar fretlessen liggen me nooit echt; klinkt als hagelslag met een veeeeel te laag cacaogehalte, vooral als-ie iets te diep gaat op 1:26). Gave omzwaai na die break. Ik ben het wel eens met eerder commentaar dat de sound dan wat inzakt: drums klinken een beetje trackerachtig en erg gesequenced. De bas klinkt ook niet zo geschikt om zo op één noot op de 16e door te rollen (bijv. tussen 2:14 en 2:19; maar juist wel voor de loopjes trouwens).

Ik (maar jij bent niet mij natuurlijk ;) ) zou dus iets doen aan de sound in het harde deel (wat verder erg gaaf is) en misschien aan enkele loopjes in het rustige deel; bepaalde dingen klinken een beetje lullig (bijvoorbeeld de vibrafoon op 0:49).

Oh ja: het gebruik van geluidseffecten en korte loopjes even tussendoor in het eerste stuk vind ik erg gaaf! Kost (mij) een hoop tijd om te verzinnen en goed te krijgen, maar dan heb je ook echt wat!

Back