Welke softsynth kan een JP800 (supersaw strings, etc..) vervangen?!..

Dance123

Ingeburgerd
Hoi,

Kan iemand mij zeggen welke softsynth in staat is om een Roland JP8000/8080 te vervangen, die naast zijn warme sound ook die supersaw (7 detuned saws als ik me niet vergis) heeft waarmee je dus die echte warme, volle strings kan maken zoals bij Rank 1, etc..

Zijn er softsynths die in staat zijn om diezelfde, volle, warme string sounds te maken (en dus ook iets als een "supersaw" hebben) en even goed klinken als de JP8000. Welke softsynths komen in aanmerking? Die van NI?..

PS: misschien als iemand zo'n Rank 1 string sound kan maken met een softsynth (met filtersweep!) kan je eens een demo'tje uploaden. Uiteraard de brede reverb en chorus niet vergeten, alhoewel die volle, warme sound in de eerste plaats toch de kwaliteit van de JP8000 zelf is en niet alleen de effecten wat sommigen beweren, dus benieuwd of er onderstussen softsynths zijn die dit even goed kunnen?!..

Alvast bedankt voor alle goeie feedback!

Mike.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Blinx
Als je de zoek functie gebruikt kom je een free ware versie van de jp8000 tegen.

[edit]
En deze vind je dan:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=16327&highlight=jp8000
[/edit]
Bedankt voor de link! Die ga ik zeker eens uitproberen! Alleen vraag ik mij af waar in die softsynth je patches kan loaden en saven. In de features staat iets over "64 patch memory", maar waar vind je die? Ook jammer dat die blijkbaar niet standaard met presets komt, omdat ik toch liever vertrek van goeie presets dan volledig vanaf nul te moeten beginnen. Heeft iemand ooit patches voor die softsynth gemaakt of kan je die ergens vinden, vooral dan die Rank 1 superstring sound.

Los van die synth, zijn er nog andere softsynths die dit kunnen zoals die van NI die blijkbaar zeer populair zijn, alhoewel ik niet weet of er een NI softsynths is die zo'n supersaw (7 detuned saws) heeft en dat blijkt wel echt noodzakelijk voor die vette strings..

Je hebt niet persé een supersaw nodig. Het rank-1 super string geluid is redelijk simple te maken met 2 of meer ontstemde oscilatoren en een goede chorus (en/of unison). Veel synths kunnen dit. Ik maak dit soort geluiden met mijn a-station en ob12. Voor de a-station is voor jou misschien een V-synth een goed alternatief.

Houd er wel rekening mee dat je nooit een 100% replica zal krijgen van het superstring geluid uit een andere synth dan de jp8000.

Origineel geplaatst door Blinx
Je hebt niet persé een supersaw nodig. Het rank-1 super string geluid is redelijk simple te maken met 2 of meer ontstemde oscilatoren en een goede chorus (en/of unison). Veel synths kunnen dit. Ik maak dit soort geluiden met mijn a-station en ob12. Voor de a-station is voor jou misschien een V-synth een goed alternatief.

Houd er wel rekening mee dat je nooit een 100% replica zal krijgen van het superstring geluid uit een andere synth dan de jp8000.
Bedankt voor de info, maar zijn dat niet allemaal hardware synths die je vermeldt? Ik vroeg mij af welke softynths dit best kunnen doen, zoals welke van NI of een andere misschien met liefst die "Rank 1 superstring" sound in de presets, dan kan ik van daaruit beginnen want programeren vanaf nul is niet echt mijn specialiteit moet ik eerlijk toegeven.

Bedankt voor alle suggesties!

Laatst gewijzigd:
V-synth is een softsynth van novation, dat is eigenlijk de enige softsynth die ik qua geluid ken (omdat ik de hardware versie hieran heb).

no offence, maar weer zo een die alles op een presebnteerblaadje wil ,

kerel je kan met creatief zijn zowat op iedere synth wel een superstring sound maken en daar heb je dus niet altijd een supersaw voor nodig!!! een supersaw is in feite een soort van unsison detune op je synth van 7 stemmen!!!

dus dat betekent dat qua softsynths de albino, pro 53, v-station,superwavep8 en nog een hele batch aan andere synth dat kunnen!!!

maar als je het bijna identiek wil moet je die gratis superwavep8 maar downloaden en daar zitten wel degelijk presets bij!

zoek maar ff op die naam naar die topic!

eum, endonyx, heb je al eens proberen met een of twee tb303's een supersaw-ding proberen maken?
dat is alles behalve eenvoudig hoor...
:D

(of rebirth voor de software variant)

greetz

cloudy

Moet opzich te doen zijn: 7 * 303 allemaal wat tunen door een mixer heen knallen chorus over de main uitgang, Reverb erover. Voilá een 303 supersaw (geen goedkope oplossing)>:|

een 303 kun je de pitch niet fijn genoeg tunen daarvoor, vrees ik

Origineel geplaatst door cloudman
eum, endonyx, heb je al eens proberen met een of twee tb303's een supersaw-ding proberen maken?
dat is alles behalve eenvoudig hoor...

(of rebirth voor de software variant)

greetz

cloudy

zeg toch op een hoop softsynths en niet alle ehehe :P

Origineel geplaatst door Pjotr G
een 303 kun je de pitch niet fijn genoeg tunen daarvoor, vrees ik

Dan zet je er gewoon 2 in een koelkast, 2 op een kookplaat, en de rest verdeel je tussen de kelder en de zolder :D.

Ik wil dat trouwens nog niet eens proberen.. supersaw, da's 7 oscillators per keer, en dan allemaal van die korte loopjes omdat de sequencer van de 303 't anders niet aankan - die dingen moet je breed en lang spelen om ze tot hun recht te laten komen.

Om maar te zwijgen van akkoorden.

yoozer >>>

1 antwoord op!

SAMPLER!!!

hmm, ik zou dat wel eens in software willen proberen met de emulators...
supersaw bouwen met 303... zal wel apart geluid geven.

hmm, ik wist wel niet dat dat met asjeblieft zeven golfvormen moest gebeuren :o:

anyway, let's try it ;)

aangezien het de nationale thread omhoogschop dag is...

heeft iemand dit wacky off-topic idee ooit geprobeerd? supersaw nabootsen met 303?
ondertussen is er die vsti 3°3

eigenlijk is het al te doen met de superwave p8 en zo...
(die superwave nadoen insoft dan bedoel ik)

greetz

cloudy

Back