Nieuwe processor werkt maar voor 25% van wat hij zou moeten doen kan iemand mij helpe

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

michielhemmer

Stamgast
Nieuwe processor werkt maar voor 25% van wat hij zou moeten doen kan iemand mij helpe

Dag,

Tijdje terug heb ik er al eens een post aan gewijd maar ik ben er nu achter dat het aan mijn processor ligt.
Heb dus een geheel nieuwe pc samengesteld en hij trok mijn laatste projecten van mijn oude pc nog slechter op de nieuwe dan op de ouwe 6600 quadcore p5b.
Heb nu een i5 4670k 3,4ghz 16gig intern

Na een cpu test gedaan te hebben kwamen de slechte prestaties aan het licht vergeleken met andere gebruikers met oa gelijke pc's. "This computer" is dus mijn pc de laatste in het rijtje

Mijn oude staat er ook bij en die presteert zelfs beter?! Ie er iemand die weet wat ik moet doen of waar dit aan ligt? (Heb ook al een andere geluidskaart getest maar dat gaf geen verandering).

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    54,7 KB · Bekeken: 179
Het is een vrij nieuwe processor, wellicht nog niet geheel geoptimaliseerd door de software?

Check laatste Bios-updates van moederbord,

- Controleer de turboboost: Staat deze automatisch? probeer handmatig (let wel meer stroomverbruik)
- Staat het geheugen op de juiste snelheid/multiplyer? (Dus de snelheid wat het geheugen maximaal aankan)
- Deactiveer de "Hyperthreading" in bios settings

Controleer je voeding, geeft deze voldoende "juice"?

Misschien een stomme vraag, maar je bent wel met een verse windows installatie gestart toch?

Als er echt iets niet goed is aan je processor, grote kans dat het systeem niet opstart/direct een BSOD geeft..

Heb je overigens al ge-googled over deze configuratie? ivm mogelijk bekende problemen?

suc6!

Na een cpu test gedaan te hebben
Je weet dat er op je toetsenbord een knopje met "print screen" zit? Druk daar eens op. Vervolgens Paint openen en dan Bewerken > Plakken, dan kunnen we tenminste wat lezen ;)

25% klinkt alsof die CPU-test maar 1 core gebruikt. Zo'n benchmarks vertellen niet veel als ze slechts 1 core testen; je DAW en plugins moeten gewoon multicore enabled zijn, dan zul je andere resultaten zien.

Thnks voor het meedenken.... Ik zal er later nog eens naar kijken.

Schone win64 installatie ja en dam zou je toch verwachten dat je niet eerst een nieuw systeem moet tweaken om hele normale dingen binnen cubase te doen (vriend van me heeft nagenoeg zelfde systeem en werkt als een trein)

zou met schone install gewoon moeten werken, heb je al optimized defaults geladen in BIOS?

Bij m'n macbooks heb ik dat ook, als er geen batterij in zit, en energie beheer niet op "altijd aan" staat...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back