Geluiden bewaren in de Session one(Carbon)

Musicmaker

Vastbesloten
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik geluiden bewaar in de Carbon in Logic 5.5.1? Het liefst bewaar ik ze via de Carbon, maar ik kan daar geen save functie op vinden, en de save optie van Logic lijkt niets anders te doen dan alleen maar het opslaan van een .PST bestandje. Als ik die laad dan verandert er dus niets aan de installingen van de Carbon en dus aan het geluid.
Bij het snapshot gedeelte van de Carbon werken Append, Overwrite en Insert wel, maar na het invoeren van een naam voor een nieuwe geluid is de snapshot verdwenen als ik de Carbon een volgende keer weer laad in Logic.

Bedankt.

Hier: http://www.futuremusic.co.uk/fmcarbon.htm is er wel het een en ander over te vinden. Wat ik nu doe is een nieuwe bank maken (new bank in het venster wat je open kan vouwen in het snapshot gedeelte), geluiden maken in deze bank, en dan save ik de bank. Dat werkt. Alleen als ik een nummer opsla in Logic, bewaard Logic de instellingen niet van de Carbon, dus laad hij preset 1 in de Carbon gewoon weer als ik het opgelagen nummer weer open. De nieuwe bank waarin je je zelfgemaakte geluiden hebt opgelagen kan je dan wel handmatig laden, maar dat wordt een beetje veel werk als ik dat elke keer moet doen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat Logic de instellingen bewaard van de carbon, zodat deze meteen geladen worden als ik een opgelsagen nummer open?

Heb dat zelfde probleem in Reaktor 4 ik vind dat mateloos irritant maar heb er me nog niet in verdiept in Reaktor 3 had ik daar geen last van ......

Bedankt Kevin. Waarschijnlijk is dit dus een probleem waar ik even mee zal moeten leven. Koop dat ze er een fix voor uitbrengen.

Kevin, of iemand anders, hoe kan ik een beetje een LFO krijgen die een sine golfvorm heeft met de Carbon? Wat ik nu doe daarvoor is het instellen van de width functie, maar de saw golfvorm van de LFO blijft toch te duidelijk hoorbaar.

Absoluut een van de zaken die NI moet oplossen, in cubase werkt het ook niet lekker, per patch sla ik het gehele ensemble op in de project folder, hierbij moet ik de gebruikte patch op het default snapshot plaatsen (overwrite) dat cubase laadt bij het opstarten van carbon (en andere ensembles overigens). Is niet echt handig.

Origineel geplaatst door Musicmaker
Kevin, of iemand anders, hoe kan ik een beetje een LFO krijgen die een sine golfvorm heeft met de Carbon? Wat ik nu doe daarvoor is het instellen van de width functie, maar de saw golfvorm van de LFO blijft toch te duidelijk hoorbaar.

Je zou kunnen proberen om de gebruikte LFO te vervangen door een sinus LFO in de structure.

Oops.. je gebruikt de session versie.. misschien kan iemand het voor je proberen, ga zelf ook eens kijken..

Bedankt voor je reacties. Ik hoop dat ze voor de Carbon die ik heb (gratis bij de Keys en Future Music.) wel een fix uitbrengen. Hij klinkt echt ontzettend goed, maar dat ie de instellingen niet automatisch laad is wel lastig. Voor Reaktor zal het in ieder geval een kwestie van wachten zijn lijkt me.

Tja Reaktor aanschaffen he Musicmaker :D
Is echt de moeite waard hoor prachtig programma met ongelofelijk veel mogelijkheden en dan hangt er wel een prijskaartje aan maar toch als je ziet wat je er allemaal mee kunt....
Synths (FM,Subtractief,Granulair,Wavetable) Effecten,Sequensers :W
+ als je de volledige koopt kun je ook je eigens Synths bouwen :D
En idd die ''Free'' Carbon is geweldig scoren ze hoge ogen mee zijn weinig VSTi's in mijn ogen die zo goed klinken als de Carbon (ook degene die je moet betalen) Maar goed dat is ook persoonlijke smaak.

Tja Reaktor aanschaffen he Musicmaker

€ 469,- 8D 8D Bij feedback. Misschien kan ik um op marktplaats vinden voor een zacht prijsje :)

Ik zal wel een keer de demo downloaden.

:okdan: :geslaagd:

Ik vind het een alleszinds schappelijke prijs voor een waanzinning pakket :)

Inclusief de user-library en sound packs heb je er honderden synths/samplers/effects/live tools tot je beschikking :)

Als je Carbon zo vet vind klinken (net als ik) moet je de overige ook zeker checken, veel klinken er zeker zo goed.. nog niet over de wacky live tools en fx processors gesproken, probeer dat maar eens met je akai sampler :D

Bedankt Knaller. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar de effecten van Reaktor. Hoe werkt Reaktor als je er net mee begint? Kan je er meteen mee aan de slag als je um gebruikt als VSTi, of moet je eerst een hoop doorlezen?

Reaktor kun je zo moeilijk en zo makkelijk maken als je zelf wilt.
Als je alleen de Ensembles wil gebruiken die erbij zitten en die van de UserLibrary is het VSTi inladen Ensemble inladen en gaan !!
Tevens raad ik je dan ook aan om voor Session te gaan.
Wil je zelf ook de structuur van een Synth veranderen (andere filters of meer osc's) en wil je zelf Synths of Effecten gaan bouwen moet je voor de ''grote'' Reaktor gaan! Deze heb ik zelf ook en ook al bouw je zelf niets dan is het nog wel interessant om te kijken hoe ze het gedaan hebben je wordt er in elk geval niet dommer van !
Dus heb je het geld ga dan voor de volledige Reaktor heb je niet veel geld en hou je van voorgebouwde dingen en presets ga dan voor Session .

Ik denk dat ik dan Session een keer ga aanschaffen. Ik houd me wel graag bezig met het maken van geluiden, maar ik wil me niet bezig houden met het bouwen van synths. Als ik de Carbon hoor dan is dat ook niet echt nodig volgens mij, en anders download ik gewoon wat van die synths van andere gebruikers. Daar zullen ook wel een hoop mooie dingen tussen zitten.

Bedankt!

Origineel geplaatst door Musicmaker
Ik denk dat ik dan Session een keer ga aanschaffen.

In tegenstelling tot het oude Dynamo klinkt Session gewoon erg goed en de meegeleverde synths bieden zoveel mogelijkheden dat je helemaal geen behoefte zult hebben aan programmeren van nieuwe. Bovendien schijnt Session open te zijn waardoor er regelmatig nieuwe en verbeterde ensembles en fx uitkomen die je kunt gebruiken.
De integratie in Logic (Windows) 5.5.1 is echter belabberd vind ik. Het onthoudt geen patches, automation gaat via trial & error, die snapshots snap ik niet zoveel van (weinig intuïtief) en de hanging notes vliegen je om de oren. Wel schijnen er een dezer dagen bij Native Instruments upgrades voor o.a. Session te komen. Misschien wordt het allemaal wat beter. De plug verdient het in ieder geval wel.
Herbert

Laatst gewijzigd:
Back