Geluidskaart uitzoeken help

schmutz

Dr.Patient
Hallo,

Ik heb een redelijk betaalbare geluidskaart nodig waar ong 10/12 analoge inputs aangesloten moeten worden en deze ook weer uit sturen! En met adat werkt dat lekker? Graag wat tips!

Een betaalbare interface met zowel analoge als digitale I/O? zou dan een Focusrite saffire zijn denk ik, maar die converters klinken erg slecht in vergelijking met duurdere jongens.
Misschien beter om ergens een RME Fireface 800 op de kop te tikken :okdan:

Definieer betaalbaar als een hard aantal euro's.

Oh ja, desktop of laptop?

Betaalbaar en toch prima kwaliteit zou ik altijd op de 2e hands markt kijken.
Audio interfaces zijn van die dingen die mensen toch regelmatig upgraden en dan kun je prima dingen op de kop tikken voor een acceptabel budget.

Yoozer stelt een erg belangrijke vraag:
pci-e, usb of firewire (of zelfs thunderbolt)?

ADAT is niet nodig als er genoeg aantal ananolge in en outputs zijn. En idd harde euro's Budget is 500 euro, maar dan heb ik wel echt die in en outputs nodig ivm analoge gear.

Iets over budget, maar mogelijk precies wat je nodig hebt. 12 I/O en een MIDI I/O.
Met FireWire....... Geen pre-amps......
http://www.thomann.de/nl/echo_audiofire_12.htm
http://www.bax-shop.nl/firewire-gel...firewire-audio-interface/product-details.html
Ik werk er zelf al jaren mee en ben er zeer tevreden over.

Gebruikt moet deze binnen je budget ook te vinden zijn. Je moet net mazzel hebben dat er eentje wordt aangeboden.

De TC Electronic Konnekt 48 is iets goedkoper en heeft meer mogelijkheden. Maar ik heb er geen ervaringen mee.
http://www.thomann.de/nl/tc_electronic_konnekt_48_b_stock.htm

Laatst gewijzigd:
Een betaalbare interface met zowel analoge als digitale I/O? zou dan een Focusrite saffire zijn denk ik, maar die converters klinken erg slecht in vergelijking met duurdere jongens.
Misschien beter om ergens een RME Fireface 800 op de kop te tikken :okdan:

Wat houden die converters precies in bij interfaces?

Ik ben pas overgeschakeld naar een Audio Echofire 12... Perfect wat ik nodig had, en geen zaken die ik niet nodig had, dus je betaalt niet voor een hoop zaken die je nooit gaat gebruiken. Klank kwaliteit is zeer goed, ben begonnen met M-Audio, daarna RME wat een wereld van verschil was, en nu Echo wat mijns inziens kwalitetief evengoed klinkt als RME. (ik heb voor die Echo wel even in de manual opgezocht welke firewire PCI interface het beste was en deze dan ook gekocht, was 30 euro extra)

Laatst gewijzigd:
haha ja, even wt tussen gekomen... Maargoed zit aan een MOTU te denken.

Ik heb jaren veel plezier gehad van de combi Motu 2408 MK3 en 24 IO, ze zijn allebei ook los te gebruiken en 2e hands onder je budget.

Je hebt dan een PCI(e) kaart in je computer, ik moet zeggen dat dat heel stabiel draaide. Dit veranderde toen ik overstapte op een firewire interface van Motu, die ging er snel weer uit voor een Fireface 800.

Fireface 800 is RME he? Hoor dat ook veel goeds over, echter wel aan de prijzige kant. Ik zit aan die motu mk3 te denken, 2e hands dan idd.

Die Tascam, is dat een beetje steady?

Back