[Track] Happy 80s nummer

Oxy-Yan

Action
Net als mijn vorige track is ook deze gemaakt in samenwerking met het bandje Deluxe.

Dit keer is het een vrolijk nummer. Ik heb weer een remix gemaakt van een acapella versie van hun nummer.

Ter vergelijking zal ik ook even een stukje van het origineel laten horen:
het originele nummer

En klik hier voor mijn jaren tachtig synthypop remix...
<<QLICK & HEAR>>
Het is met opzet dus een beetje ( ? ) cheezy gemaakt.

Leuk of niet??

Oxy

matt : link gefixed (hoofletter D)

WAUW!

leuk man! Luistert lekker weg. Op het moment kan ik verder niet echt over de track zegegn wat ik er technisch gezien van vind (kater) maar het is lekker!

-C-

ik hou van cheesy!!!!

en ook van electro retro synthpop. ;)

goed, dit gezegdzijnde: zeer leuke track, maar
de snare staat wat hard.
een beetje te hard soms.

verder van de rest toppie!!! :okdan:

-cloudy

Leuk! Ik zou alleen de kick wat meer 80's maken. (Maar da's persoonlijk)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarmee en hoe je het hebt gemaakt?

Origineel geplaatst door Cloudman synthpop. goed, dit gezegdzijnde: zeer leuke track, maar
de snare staat wat hard.
een beetje te hard soms.

verder van de rest toppie!!!

-cloudy[/B]

De snare zou misschien wel iets zachter kunnen, maar het past opzich wel in het "genre" om deze er echt uit te laten springen dacht ik.

Origineel geplaatst door OnAcid
Leuk! Ik zou alleen de kick wat meer 80's maken. (Maar da's persoonlijk)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarmee en hoe je het hebt gemaakt?

andere kick, ik zal het even testen of dat wat is.

Waarmee gemaakt?
Nou, gewoon met Reason; en ik heb het optimaal benut denk ik (en de CPU van mijn pc)
Je hoort het misschien niet, maar het zit vol met dubbele bassen (voor een wat voller geluid) en dubbele drumkits (1 met veel compressie, en 1 zonder) en ook de zanglijn is dubbel (twee samples vlak na elkaar plaatsen, en dan een beetje pannen). Uhh... is dit een beetje duidelijk of wazig??
Naderhand heb ik hem met T-Racks nog een keer gemasterd.

Verder heb ik een hoop lol gehad tijdens het maken. :dubbel:

in sommige gevallen kan het dubbel plaatsen van samples de geluidskwaliteit aan tasten (las ik)
maar dat is hier zo niet het geval.
de kwaliteit klinkt heel goed

(ooh ja, je uitleg is nie wazig, ben mee)

het is idd de gewoonte om in dit genre tracks de snare te laten uitspringen..
maar naar mijn gevoel springt die toch een beetje ver ;)

wel opmerkelijk dat dit zuiver software matig is gedaan, en dan allemaal nog in reason!!
petje af!!!

-peace

cloudy

Hij is in ieder geval 100x beter dan het orgineel! :D

maar ik vind die snare een beetje nep klinken. Die echte 80's sound mis ik wel ee beetje. Check de snares van Simple Minds/Prince!
Maar over het algemeen vind ik hem wel cool

Cool man. Ik ben de laatste tijd toch al bezig met een 80's revival (Depeche Mode en New Order cd's zijn in de aanbieding bij Free Record ;)). Snare is idd misschien een tikkie te hard maar zoals je zegt er hoort wel lekker accent op te liggen in dit soort muziek.
Verder zeker beter als het origineel (die zanger klinkt sowieso echt voor geen meter IMO :D) al was het misschien wel aardig geweest om nog te proberen een beetje van de gitaar erin te verwerken, alleen dat begin melodietje bijv en dat dan mixen met de synth geeft misschien een aardig effect.

Brilfokkingjant!

Alleen die 909 kick en snare voor iets anders pakken. En die hihats zijn ook wel erg 'dik' zo.

En misschien dat van de phasing over de stem hier en daar ook wat kan als FX.

Die gast kan trouwens niet bijster goed zingen, hij komt hier niet echt los. Hij moet meer vanuit z'n tenen zingen.

Wel retegaaf!

bedankt voor alle leuke reacties en tips; Ik zal nog wel even wat gaan pielen met de drumgeluiden.

Ik had de zanger ook even een link gegeven van deze thread....of dat nou zo slim was voor het zelfvertrouwen??

je forumvriendjes laten weinig van me heel.......
vanavond weer opnieuw inzingen.....

We blijven volhouden!:dj:

Gaaaf! De zang in dit nummer (de remix..) vinnik geweldig zo!!:halleluja Lekker 'zeurderig' (niet lullig bedoeld!!) Ja, gaaf!

Drums zou ik qua volume ietsjes zachter zetten, en de synth geluidjes mogen ietsje harder van mij.
Verder toppie!! :okdan:

Prachtig... Enorm! Valt verder niet veel over te zegge... alleen sluit ik me aan bij de Snare die wat te hard staat, maar verder... Persen, die handel! :d

Cheerio

Die snare is geweldig lekker hard gewoon zo laten staan hoort bij dit soort muziek.
Het orginele nummer vind ik volkomen afgrijselijk.
Maar dit is is een geweldig! Lekker synth jaren 80 pop muziekje geworden.
Ik krijg een beetje OMD dejavu's, het heeft een beetje dezelfde linken en die zanger kon ook niet zingen.
(Maar dat kan een questie van smaak zijn)

Het orginele nummer is niet echt afschrijselijk was iets te hard in mijn oordeel.
Maar vergeleken met de nieuwe versie, die vind ik geweldig.
Ik kijk wel door die opnamen heen.
Ik vind juist dat mensen vaak veel te veel kijken naar opname techniek, sound en effecten dan naar een nummer zelf.
Het komt door de zang, die kan me totaal niet bekoren, hoewel die wel eighties achtig gezongen is.

Re: [Track] Happy 80s nummer

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Net als mijn vorige track is ook deze gemaakt in samenwerking met het bandje Deluxe.

Dit keer is het een vrolijk nummer. Ik heb weer een remix gemaakt van een acapella versie van hun nummer.

Ter vergelijking zal ik ook even een stukje van het origineel laten horen:
het originele nummer

En klik hier voor mijn jaren tachtig synthypop remix...
<<QLICK & HEAR>>
Het is met opzet dus een beetje ( ? ) cheezy gemaakt.

Leuk of niet??

Oxy

matt : link gefixed (hoofletter D)

fet gedaan man snare wat schel, de mix is nog niet helemaal top maar lekkere remix... btw hoe heb je die stem zo netjes uit het orgineel geript???

Peez Tron

Origineel geplaatst door Exzit
Het orginele nummer is niet echt afschrijselijk was iets te hard in mijn oordeel.
Maar vergeleken met de nieuwe versie, die vind ik geweldig.
Ik kijk wel door die opnamen heen.
Ik vind juist dat mensen vaak veel te veel kijken naar opname techniek, sound en effecten dan naar een nummer zelf.
Het komt door de zang, die kan me totaal niet bekoren, hoewel die wel eighties achtig gezongen is.

Okay dan is het goed :D

Back