Alpha Juno 1Backlight

SKE

Stamgast
Kan iemand mij vertellen welke spanningen er precies lopen naar het display van een Juno 1?

Ik heb deze gezien en zou die er graag in hebben http://www.leds-buy.nl/1x16-lcd-display.html

Ik heb ergens gelezen dat er behoorlijke spanningen lopen naar het originele Juno diplay.
Omdat dit dus led is (5v) volgens mij, vraag ik me af of dit zo één op één te plaatsen is.

Schema's, tekeningen of filmpjes zijn ook welkom, ik ben ze op youtube niet tegen gekomen,

Inmiddels kon ik het niet laten en ben zelf aan de slag gegaan :)

Ik heb de backlight branden maar ik zie geen tekst. Wie weet wat ik verkeerd doe?

Dit was de print zo als het was:

De inverter eruit gehaald en gemeten waar ik 5v DC had.
De + op display aansluiting A (15)
De - op display aansluiting K (16)
De 14 polige aansluiting heb ik gesoldeerd van nummer 1 tot 14 op het nieuwe display

Schema van display:
http://www.leds-buy.nl/datasheets/LCD_2x16.pdf

Als je zeker bent dat die 14 aansluitingen goed zitten zou ik zeker even naar het contrast kijken. Geen tekst kan ook betekenen geen contrast.

Beetje lastig om te checken, dan moet ik zonder beeld in de parameters. Maar ik zal het eens proberen straks ;)

Ik ben net weer verder gegaan. Heb nu 5v naar pin 15+ en 16- lopen. Weer alleen de backlight die brand.
Het lijkt wel of hetgeen dat tekst moet sturen naar het display geen spanning krijgt ofzo.

Ik vraag me nu af of ik pin 1 en 2 niet moet bruggen naar pin 15 en 16.

Ik vraag me nu af of ik pin 1 en 2 niet moet bruggen naar pin 15 en 16.

Dat zeer zeker niet. Op 1 & 2 zou gewoon spanning op moeten staan want die had je oude display ook nodig.

Je hebt niet per ongeluk een 3V display gekocht die gelijk opgeblazen is? De datasheet zegt dat dit display in twee versies leverbaar is.

Dat zeer zeker niet. Op 1 & 2 zou gewoon spanning op moeten staan want die had je oude display ook nodig.

Je hebt niet per ongeluk een 3V display gekocht die gelijk opgeblazen is? De datasheet zegt dat dit display in twee versies leverbaar is.

Oke, dan ga ik dat niet doen. Nee deze is 5v. Maar backlight werkt gewoon, dus dan is deze toch niet opgeblazen? Of heeft dat met de leds niets te maken?

Nee de backlight staat helemaal los van de rest van de elektronica. Het hele display kan kapot zijn maar de backlight prima werken. Ik weet ook niet waar je hem vandaan heb. eBay vanuit China kan natuurlijk ook gewoon DOA zijn.

Ik heb hem bij leds-buy.nl besteld. Hij moet gewoon 5v zijn.

Zag net dat ik jou een prive bericht had gestuurd, niet gezien dat je al daarvoor gereageerd had ;)

Dus eigenlijk is die 5v vanaf dat printje alleen voor de led?
De 14 polige stuurd data en spanning naar het display?

De solderingen van die 14 polige aansluitingen zijn gewoon goed. Dus mijn display was al kapot dan?

Ja die 14-polige zijn voor de LCD. De LED backlight heeft z'n eigen aansluitingen.

De solderingen kunnen prima zijn, het zou dan eerder in de volgorde zitten.
En dus het contrast, want dit display kan een andere setting nodig hebben dan de oude.

Anders dan dat zijn er niet heel veel dingen die je verkeerd kunt doen.

Oke bedankt in ieder geval voor de tips!

Ik zou niet weten hoe ik dat contrast kan aanpassen. Volgens mij heeft de Juno niet eens een contrast instelling, weet niet eens meer waar die zit als die er in zit. In de manual staat er niets over.

Dan zou ik er een 10K potmeter tussen moeten zetten las ik op meerdere fora. Ik zou alleen niet weten op welke pootjes ik die moet aansluiten.

Ook las ik ergens dat de 5v direct op de backlight niet goed is, er zou een weerstand tussen moeten omdat ander de backlight verbrand. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Ja die 14-polige zijn voor de LCD. De LED backlight heeft z'n eigen aansluitingen.

De solderingen kunnen prima zijn, het zou dan eerder in de volgorde zitten.
En dus het contrast, want dit display kan een andere setting nodig hebben dan de oude.

Anders dan dat zijn er niet heel veel dingen die je verkeerd kunt doen.

Je had helemaal gelijk. Potmeter besteld, erin gesoldeerd. Contrast ingesteld, potje in de behuizing gemaakt aan de achterzijde.

Klasse Etaoin :okdan::mega:

netjes

Back