ome dromer gedoe met een x0xb0x en een octatrack

dreammer

Ouwe rot
Komt allen genieten.. :) gekke dingen uitproberen met de octatrack die een x0xb0x aanstuurt..
beetje boel distortion erover.. en knoppen draaien maar..

Speciaal voor gloomer, heb ik meerdere patterns gebruikt. die bijna allemaal hetzelfde melodietje spelen.
maar niet helemaal.. dus het kan wel eens spannender zijn als de vorige keer. maar ik beloof niets.. de mogelijkheid bestaat..

geniet ervan forum-vriendjes:

Laatst gewijzigd:
sb-six: Dat zou kunnen.. er zit een ambient geluidje in.. "vroeger" had ik een gitaartuner aan me mengpaneel.. kon ik nog makkelijk samples tunen als ik het niet goed kon horen.. maar dat heb ik niet meer... Renoise vertelt me dat ik wel eens een semi-tone mis zit kwa gehoor..
iemand nog een suggestie voor een "toon-herken-ding" voor aan de cue-outs van me octatrack? iets waar je het beter op kan zien dan een gitaar-stem-apparaatje?

brz :) hahaha.. ik zet m op de lijst... iets meer melodie voor gloomer.. en iets meer drum-funk voor jouw. eens kijken hoe gek dat allemaal kan.. wel even geduld hebben.. er staan nog wat opnames klaar om geupload te worden...

Je hoeft voor mij niets te veranderen hoor....ik luister, voel en reageer....

Je hoeft voor mij niets te veranderen hoor....ik luister, voel en reageer....

Tis niet zo dat ik het overnieuw gaat opnemen met nieuwe drums.. gewoon als denk-tip voor de volgende keer .. eigenlijk dezelfde truuk als ik deed met het melodietje.. maar dan met de drums..

Haha, Dreammer, ik ben er nog niet van overtuigd makker.. Het klinkt nog allemaal vrij repetitief.. Ik geef toe, het is al beter dan vorige keren, maar ik mis toch variatie, vooral in de drums en de basslijn.. Software heeft volgens mij nog altijd veel meer mogelijkheden.. Geef mij bijvoorbeeld liever Rob Papen's Predator dan mijn roland V-synth XT :P

Hahaha :) .. wacht maar op poging nummer 2...

Voor sommige dingen vind ik software valsspelen :) das denk de grap van drumcomputers en samplers..
wat krijg je uit de knoppies... als ik met renoise speel heb ik veel meer mogelijkheden.. dat heeft ook zijn charmes.
Tis ook een beetje ego.. ik zou mezelf geen muzikant durven noemen als ik niet me kleinzoon kon vermaken met wat bongo's en een cassave.. of een simplistische maar redelijke degelijke stukkies muziek uit een drummachine kan trekken..

als ik klaar ben met deze sessies trek ik het mischien door een computertje en doe er wat geks mee..
anyways.. hou je hart vast.. deel 2 :) begin maar vast met diep ademhalen.. de beat is minimaal anders :) (sorry brz.. in deze opname heb ik nog niet aan jouw tips gedacht)

Forum vriendjes.. ik presenteer u allen.. deel 2 van de x0xb0x en octatrack pret.

Haha, Dreammer, ik ben er nog niet van overtuigd makker.. Het klinkt nog allemaal vrij repetitief.. Ik geef toe, het is al beter dan vorige keren, maar ik mis toch variatie, vooral in de drums en de basslijn.. Software heeft volgens mij nog altijd veel meer mogelijkheden.. Geef mij bijvoorbeeld liever Rob Papen's Predator dan mijn roland V-synth XT :P

Ik blijf t maar zeggen dan.
Ik snap dat deze snips je niet helemaal overtuigen, maar je kan ZEKER met die elektronbakken zo debiel makkelijk varieren en totaal los gaan. Daar wor je helemaal eng van

Wat mij vooral opvalt is dat je drums constant op hetzelfde volume zitten, probeer daar eens wat meer in te variëren.

Hallo forum-vriendjes...
om het maar extra spannend te maken.. heb ik me camera achter een vergrootglas gezet.. en de kerstverlichting van de zolder gehaald.. hopelijk werkt het...

voor uw aller vermaak: deel III

je doet echt wel je best Dreammer, dat zie en dat hoor ik wel.. Maar voor mij is ie vééél te repetitief.. Ik zie me daar nog niet op dansen zonder naar de toog te rennen en me een pint bier te bestellen. Maar misschien is dat ook niet de bedoeling om erop te dansen ?

leuke soundjes, nu gewoon in een track gieten.

en nonxox2 op die xoxbox en je kan in realtime variaties doen op de x0X ;)

sequence je nu de x0x vanop de octatrack?

Van de drie vind ik die laatste het koelst.

je doet echt wel je best Dreammer, dat zie en dat hoor ik wel.. Maar voor mij is ie vééél te repetitief.. Ik zie me daar nog niet op dansen zonder naar de toog te rennen en me een pint bier te bestellen. Maar misschien is dat ook niet de bedoeling om erop te dansen ?

Tis meer dat ik op de keukenstoel dans.. en lol heb met me machientjes.. Voordat dit als plaat voorbij komt op bandcamp.. is de kans groot dat ik het verknip in kortere hippere versies met wat versiersels overheen.. (dingetjes die ik niet zo 123 met me hardware doet)

leuke soundjes, nu gewoon in een track gieten.
en nonxox2 op die xoxbox en je kan in realtime variaties doen op de x0X ;)
sequence je nu de x0x vanop de octatrack?

Die x0x sequence ik met de octatrack.. dat heeft 2 redenen..
reden A: ik vind de sequencer op de x0x maar kut werken.. heb daarom best interesse in die nox0x2.
- eerst de pitch-knop repareren.. staat nogsteeds op lijstje.. (voor de kleine feitjes liefhebber.. alle 3 opnames is met pitch op maximum :)
reden B: Ik wilde de midi-sequencer van de octatrack uitproberen.. kijken of dat simpeler was..
En ja.. dat werkt dan meer zoals ik verwacht van een audiotool. ipv alleen met samples werken.. en dat je dan met mutes de delay killed of de reverb.. of het uitklinken van een nootje..

En zoals ik al tegen gloomer zei: mocht dit op bandcamp eindigen.. dan is dat wat minder ruw/eentonig (nouja.. t blijft ietwat eentonig.. dat vind ik gewoon passen bij hoe ik muziek zie :) maar iets speelser

Van de drie vind ik die laatste het koelst.

hoera :) eindigen met een knaller :)

Back