Jullie klomp mag breken.. ome dromer maakt muziek geinspireerd door groen glas..

dreammer

Ouwe rot
Forum vriendjes en andere lui.. ik zal jullie een lang verhaal besparen over waarom ik zo graag een muziekje over glas wilde maken.. (ik zou het eigenlijk niet 2 keer met droge ogen kunnen intikken.. op youtube was genoeg haha)

in me vorige post vond iemand de beat te standaard.. prima :) dus dit keer mogen jullie genieten van een xtra in stukjes geknipte beat.. (wat realtime door de octatrack word gedaan) er zit een soort synth-fluit in. voor de wat hogere regionen.. die werden gemist geloof ik.. en voor mezelf heb ik het lekker repeterend gemaakt en vaag.. stukje groen glas voor de camera.. vergrootglas erbij.. lampje.. en klaar is ome dromer..
meer vage muziek.. enjoy

leuke vernieuwende geluiden.. deed me zowaar denken aan de Brusselse Polucse, die maakt ook zulke muziek.. Leuk trackje dus. Het visuele was dan iets minder, heel blurry ja :)

Gloomer: Ik ben heel ver met een interactief 3d model.. waar ik filmpje in kan droppen..
dit filmpje word dan afgespeelt op de videoschermen waar wat robots voor dansen.. dat ziet er dan visueel wat knapper uit.. (denk aan jaren90 vj gedoe) tests met wat minder vage filmpjes, zagen er niet zo leuk uit.. Helaas is het render-gedoe zo groot.. dat ik een dagje een computer moet huren om het daadwerkelijk te renderen..

Online renderfarm....

Weet jij een leuke?? degene die ik vind als ik erna google heeft gekke nadelen.. als in texture grote.. en maximum lengte en al die meuk.. het niet mogen draaien van scripting in je model .. en nog wat gekke dingetjes.. heb nu een deal met lokale pc boer... voor tientje mag ik me gedoe op de pc's in zijn winkel zetten.. en op render drukken.. dagje later heb ik me filmpje.. (tenminste dat is de bedoeling)

Neem voor de gein dat filmpje projecteren in me render... dat filmpje word dan gebruikt als texture (die dan een kleine 500mb is op zichzelf)

En ja.. als alles werkt zoals ik dat ooit verzonnen heb.. koop ik gewoon zelf een computer voor dit doeleinde.. want elke keer naar renderfarm sturen.. of pctje huren.. word me veels te duur en teveel gedoe..
de stap erna.. is dat ik me render-gedoe ga delen met jullie.. als in.. geef me muziekje/filmpje.
en ik prop het in me 3d wereld voor je.. Dat lijkt me geinig.. Als ik het helemaal goei doet.. dan zou een reeks filmpjes eruit zien alsof je door een lomp getekent festival loopt.. een playlist met wat omedromer herrie.. en dan wat gloomer house.. of een stukje brz-muziek..

Ik zal het vanavond hier eens vragen......ik heb het de laatste keer hier gewoon thuis gedaan en dan ubersimpel kwa opzet en dat duurde ook heel erg lang. Als ik vergeet erop terug te komen herinner mij er maar gewoon aan.

Ik zal het vanavond hier eens vragen......ik heb het de laatste keer hier gewoon thuis gedaan en dan ubersimpel kwa opzet en dat duurde ook heel erg lang. Als ik vergeet erop terug te komen herinner mij er maar gewoon aan.

Dank je.. word erg op prijs gestelt.... deed het ooit met me eigen pc.. maar die ging stuk (was oud 2de hands ding) .. nu heb ik ingewikkeldere modellen enzo.. dus heb vrij dikke pc nodig.. anders is het snel een week wachten op een 8minuten filmpje.. je renderfarm idee is opzich niet zo gek.. als het betaalbaar is.
100 euro vind ik gewoon teveel voor een filmpje wat waarschijnlijk niet door meer dan 38mensen word bekeken :) voor een tientje of minder.. och.. zie ik het gewoon als ego-strelerij.. leuk voor een keer.

En http://www.pixelplow.net ?
Ik render zelf nooit iets maar ik kwam die toevallig tegen in een nieuwsbrief.

Vette track! Zoals men zo langzamerhand weet voor mij wat te eentoning, maar wel mooi originele geluiden, vrij creapy zelfs op een gegeven moment. Maar nu heb je nog niet verteld hoe het groene glas je inspireerde voor deze track ? ;)

Dank je skies.. straks even dat pixelplow.net bekijken.. mischien is dat wat :)

op youtube staat de uitleg als volgt :
For curiousity sake, how does it sound when you look at your distorted life through a green glass.. I figured the vision would be blurred out. and twisted around the curvature of the shiny substance. reflections might be another thing in the equation.
so thats what i did.. sounds that bounced of eachother. blurred out in space, little glitches and repetitions like the view of the object..
So enjoy this ambient noise trippy experience.. which is like most of my music, is recorded live on my kitchentable.
With great pleasure may i present for your entertainment: "When you look through a green glas everything is blurry"

bwehehehe :) en ik hoor jullie al denken.. jij nep-kunstenaar, je doet gewoon express vaag..
en ik beken.. ja dat klopt.. gewoon omdat ik nieuwsgierig was hoeveel me filmpjes bekeken werden omdat ik het had gemaakt.. of omdat er toevallig elektron in de titel staat ;)

mochten jullie nieuwsgierigzijn... de camera staat op een statiefje op de keukentafel. voor de lens staat een vergrootglas in een kaarsenkandelaar, daarvoor staat letterlijk een groen glas (stond in de kast) welke op zijn beurt weer op een decoratie-lampje staat (is eigenlijk om crystallen figuurtjes op te lichten) .. naast dit geheel ligt een grote zaklamp welke het groene glas overbelicht..
en dat was dan weer zegmaar de inspiratie op de titel.. (welke pas kwam nadat ik de basis van het liedje voor elkaar had) . dit soort geintjes helpt mij enorm om me eigen zut uit elkaar te houden op youtube.. titels onthouden ben ik niet altijd even sterk in.. maar kan me nog wel ongeveer herinneren in welke "periode" ik me liedje deed... de rare camera-truuk-tijd.. of zoals tijdje terug. verschillende opnames in en rond het huis.. dat soort gedoe..

Laatst gewijzigd:
Back