Cakewalk Sonar X3 aanbieding (vanaf €16,76) via Steam

Wootson

Ouwe rot
Momenteel is Cakewalk's Sonar X3 in de aanbieding via Steam (digitaal distributieplatform). Naar mijn mening is dit samen met Music Creator 6 Touch (light versie van Sonar) de beste DAW voor Microsoft Windows. Deze software heeft alles aan boord wat je van een moderne DAW mag verwachten, gehuld in een overzichtelijke interface. Véél waar voor je geld en super stabiel. De actie duurt tot eind augustus.

Sonar X3: €16,76
Sonar X3 Studio: €60,99
Sonar X3 Producer: €202,05

De verschillen tussen alle versies op een rijtje:
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=205802602

Link naar de store pagina:
http://store.steampowered.com/app/241070/

Video's:
http://www.youtube.com/user/CakewalkSoftware/videos

Vreemd genoeg staan op de store pagina nog altijd de normale prijzen aangegeven i.p.v. de actieprijzen. Als je Steam geïnstalleerd hebt zie je wél de actieprijzen! Bij alle versies word trouwens de Session Drummer 3 VST meegeleverd, welke veel bruikbare drumsamples bevat (incl. Roland TR-707/808/909).

Hey.. thanx voor het melden van deze actie..

Ik heb steam geïnstalleerd en zie nog steeds de standaard prijzen van X3.. en da's voor de producer versie. 445,- (zelfde als bij Cakewalk).. Vond het zelf wel interessant es te kijken of het nu wel goed werkt. (ben na Sonar 8 gestopt).
Heb dus zowel op de link gekeken als in het Steam programma wat geinstalleerd is. Doe ik iets verkeerd?

Heb eens even rondgekeken op het Steam forum en het blijkt dat dit upgradeprijzen zijn en dus niet bestemd voor nieuwe klanten. Gezien ik Music Creator 6 Touch al had kon ik de prijzen wel zien en was het ook mogelijk om te upgraden naar de Sonar X3 varianten. Via Steam zijn de prijzen trouwens nog lager dan via de store pagina op de site van Cakewalk zelf, waar ook een actie loopt.

http://www.store.cakewalk.com/b2cus/category.aspx?categoryID=9

Het is wel mogelijk om de software als gift te sturen naar Steam-leden voor de actieprijs.

Ehm.. Die upgrade versie kost via de Cakewalk site zelf 179.. (in mijn geval dan vanaf Sonar 8 )

http://www.store.cakewalk.com/b2ceuro/ProductInfo.aspx?productid=10-CXSP3.00-30E

Had een maatje van me enthousiast gemaakt maar het zit iets anders dus. :(

Ik wacht nog wel ff af.. op zich wil ik het nog wel es proberen als het nu echt stabiel is.
Ben na Sonar 8 over gegaan op Cubase 5 en daar werk ik naast Ableton nog steeds veel mee. Was echt stukken stabieler dan Sonar. :)

Heb X1 ook nog ff geprobeerd maar daar hadden ze de hele GUI veranderd + alle functies ook.. en ook dat was em niet qua stabiliteit..

Edit: Heb zelfs nog even gedacht over een upgrade (draaide toen nog met de speciale team Air Cubase versie :D).
Ze hadden bij Cakewalk toen een interessant time limited offer om te upgraden..
Had een mailtje gestuurd via de website van Cakewalk.. Kreeg een paar weken nadat de actie was afgelopen de reactie hieronder :okdan:
Hello,

Thanks for contacting Cakewalk!

Sorry for the delay unfortunately this offer has expired. We do however offer monthly specials at the beginning or each month please go to www.store.cakewalk.com to check our latest specials.

Best Regards,

Cakewalk Customer Service
1-888-CAKEWALK
http://www.cakewalk.com

PLEASE NOTE: If you have a follow-up question or need more assistance please reply directly to this email without changing the subject.

Laatst gewijzigd:
Tot op heden is dit op mijn pc de meest stabiele DAW (even afkloppen uiteraard). Bij Ableton had ik vaak vastlopers en konden sommige plugins opeens niet meer starten. Als je dan een project opgeslagen had nadat dit gebeurde kon die plugin gewoon nooit meer starten voor dat project, ook niet na opnieuw opstarten van Ableton of zelfs het besturingssysteem. Vele uren werk mee verkloot. De meeste bekende DAW's heb ik wel een trial of volledige versie van geprobeerd. Cubase was naast Sonar eigenlijk de enige waar ik serieus mee kon werken, alhoewel die ook vrijwel ieder half uur vastliep en last had van vertragingspieken. Vraag me niet waarom, want aan de specificaties van m'n pc zal het echt niet liggen en uiteraard is voor alle hardware de meest recente driver geïnstalleerd. Ook bij m'n vorige pc configuraties had ik vaak problemen met DAW's. Het leek echt het werk van de goden:
[epic reverb] "gij zult geen software gebruikennnnn!!" [/epic reverb].

Sonar X3 en Music Creator zijn trouwens vaker in de aanbieding, ook voor "nieuwe klanten", dus niet getreurd.

Met Ableton heb ik ook al wel wat lastige vastlopers gehad maar de recover die dan daarna kon openen was recent genoeg voor mij. :)
Met Cubase nog maar 1 keer een echt probleem en zelfs dit heb ik kunnen oplossen achteraf.. :)

Had met Sonar 8 een auto-save functie die back-ups maakte maar als het dan vastliep was de back-up ook corrupt.. En Sonar 8 liep heel vaak vast bij mij..
Misschien ook wel plug-ins maar die deden het gewoon beter binnen Cubase dan kennelijk.

Vind het natuurlijk wel positief om te horen dat X3 voor jou een stabiel DAW is.
Er zitten in Sonar een aantal dingen die ik binnen Cubase moet missen.. Een van de meest handige dingen vond ik nog steeds dat je gewoon audio over elkaar heen kan plaatsen.
bv.. een opname van een gitaar partijtje door wat fx. Zet je een ander gitaar akkoord over dat fx staartje (delay reverb) is het geluid in Cubase weg maar in Sonar kon je gewoon lekker alles over elkaar heen zetten dus :)

Heb het sinds mijn laatste her-installatie nog niet geinstalleerd maar het was zeker een DAW waar je goed mee uit de voeten kon.. op die vastlopers na dan.

Ableton heeft ook zijn tekortkomingen tov Cubase en Sonar maar vind de session mode helemaal te gek om te jammen en van alles met elkaar te kunnen combineren.. maar begreep dat Sonar met de matrix view ook een soort gelijke mogelijkheid heeft.
Ben jij hier bekend mee.. en werkt dit een beetje voor jou?

Laatst gewijzigd:
Zelf nog nooit mee gewerkt.

Hier is wel een filmpje dat uitleg geeft over deze functie:

Lijkt toch heel erg op Ableton en binnen Sonar X3 heb je geen last van een gelimiteerd aantal tracks. Alles is namelijk unlimited, ook bij de goedkoopste versie.

Back