Sanctuary For the Lost Souls

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Sanctuary For the Lost Souls
for Greg Kent

artworks-000087759520-18gubf-t120x120.jpg

Kyma X / Pacarana patched by Roland Kuit

Roland, jij maakt "rare" muziek man.. ik kan dit wel pruimen, maar ik zou't geen twee keer luisteren.. Maakt me nerveus en zenuwachtig.. sorry. Zoals gezegd past dit wel goed bij één of andere tentoonstelling.. Dus, veel succes ermee !

Deze muziek is gemaakt ter nagedachtenis van de onlangs overleden fotograaf Greg Kent,
Hij werkte onder meer bij het modeblad Elle en heeft een portretfoto gemaakt voor mijn cd "Amsterdam" en voor mijn interview in het blad Avenue Magazine.

blijft aparte tak van muziek, deze is nog redelijk toegankelijk, staat ver van wat ik gewend ben qua muziek waardoor er bij t luisteren heel andere associaties opkomen dan bij wat ik de hele dag aan muziek (gewenst of ongewenst) hoor. abstract. de populariteit behoorlijk voorbij. Scandinavisch landschap of zoiets.

Het stuk wordt "gedragen" door steeds terugkerende, blaasachtige tonen die samen een klein septiem akkoord vormen (e-g-b-d). Het heeft iets "nocturnisch" en roept in gedachte het Middeleeuwse gezegde Silentio ac tenebris spiritus alitur.

Gloomer, ik heb het inmiddels drie keer gehoord en het bevalt me steeds beter!;)

Sound sculpting. Zo zou ik het kunnen omschrijven.
Ik hoor wat lijkt op koperinstumenten tussendoor. Klopt dit? Of reversed iets.

Het is heel sferisch.

Dank allemaal voor jullie commentaar.

Helaas heb ik er een excerpt van moeten maken omdat deze compositie onderdeel is geworden van een CD die ik vandaag bij Donemus heb gebracht ter uitgave.
Dus nu is het nog maar 1 minuut.
De CD "kymaXology" komt binnenkort uit.

t_roland_kuit_kymaxology_cover_163.jpg

Zo bedoel ik het niet jay.
Het zijn nu zgn previews of eigenlijk prelisteners geworden, Kleine voorproefjes van elk nummer. Op de CD staat alles er helemaal op.

Hies alle voorproefjes op een rij:

https://soundcloud.com/roland-kuit/sets/kymaxology

Back