Masjeem demo file

ja eens kijken wat die studio doet. is wel leuk aardige kits, héél veel patterns
ben ff met de presets aan het stoeien maar dit is echt drag en drop

niet slecht, maar veel te kort ! ;)
dit is ook wel wat voor jou, heel veel midi patterns en met de 16 pads speel je altijd in key ;) kan je dus nooit meer vals spelen. en 8gb aan samples, hoef je ook geen loops meer te gebruiken.

Niet slecht, maar ook niet vernieuwend... Ik hoor af en toe wat ongewenste clicks maar het kan aan mij liggen. Ook de effecten lijken heel erg op de soundproduction dvd's van best service (en ook de manier hoe ze zijn gemixt en zo).

Maar je kunt zeker dit uitwerken, ik snap dat dit een probeersel van je 2.1 studio is en dat is prima. Maschine is heel erg tempting hoor maar elke keer dat ik de tutorials zie twijfel ik en dan denk ik toch nee...

Tijd om al die ssl meuk weer te verkopen, Raphie gaat weer itb... ;)

nee hoor, wilde gewoon een sampler nog maar een demo filetje.

ook dit is gewoon een standaard trakje uit de preset lijst
je hoeft niks te doen maar de standaard samples zijn i.d.d. een beetje sompig, mag van mij allemaal wat losser en frisser.

Maar ik begin nu wel de masjeen fans te begrijpen, je kiest een kit, die je leuk vind
je kiest een pattern
je kiest een bassline en een bassline pattern
je kiest een lead en een lead pattern
je zet de boel op gewenste toonhoogte
laadt dan een fx kit
slaat op wat strategische plekken FX in en je nieuwe track is "klaar"
Je kan natuurlijk ook alles zelf doen, maar met de meegeleverde content is het grote stappen snel thuis. ik hoor met demo browsen i.i.g. voldoende bekende patterns voorbij komen.

Nee, ja ik druk op start, maar dat is het dan ook.
Maar zelfs na 2 tracks is de template saus al duidelijk :D

Maar als dit soort genres je ding zijn zit er een schat aan rifjes, patterns en samples in.
Ik ga waarschijnlijk een of 2 percussie kits en een fx /vocal kit maken en hem aan m'n cirklon hangen
Werkt toch wat fijner qua vibe dan one shot samples in een audiotrack slepen in cubase

Maar was de kracht van die maschien niet dat je met die pads kunt klooien? Dus ook met de sequencer van Maschien zelf.
Moet even erbij melden dat ik de maschien niet ken.

Bontempi_M325.jpeg

:doei:

Wel een beetje hé? Ben over de library ook nog niet 100% te spreken beetje kazig allemaal

Net een huiskamer orgel.....bah bah

Maar ik begin nu wel de masjeen fans te begrijpen, je kiest een kit, die je leuk vind
je kiest een pattern
je kiest een bassline en een bassline pattern
je kiest een lead en een lead pattern
je zet de boel op gewenste toonhoogte
laadt dan een fx kit
slaat op wat strategische plekken FX in en je nieuwe track is "klaar"
Je kan natuurlijk ook alles zelf doen, maar met de meegeleverde content is het grote stappen snel thuis. ik hoor met demo browsen i.i.g. voldoende bekende patterns voorbij komen.

Klinkt zeker wel goed..

Wacht maar tot je de roll en HOLD button vind :D

als je roll ingedrukt houdt en dan in de linker display linksboven weer roll/hold drukt dan houdt ie de roll vast/momentary., kan je heel snel 2 live crew booty bass maken.

Nadeel is wel dat de roll alleen intern op de sequencer werkt, je kan het niet gebruiken om andere dingen in je DAW te rollen

ik gebruik Cubase alleen maar als digitale mixer, dus DAW intergratie is niet zo boeiend voor mij
hoewel ik gewoon meerdere intrument channels kan maken en via de controller kan switchen
ben nu met de quickstart bezig en hoefde nog maar 1x terug naar m'n PC scherm, om een project met saven een naam te geven. so far so good
weet iemand hoe je simpel de velocity van de pads kan uitzetten? / aanpassen? je moet echt hard tikken om bijv tot een velo van 100 te komen

Back