Masjeem demo file

je gaat toch niet zitten prutsen met die rifjes en tonale sounds die bij maschine zitten man
überhaupt weten of die kazig zijn is er al teveel energie aan spenderen
integratie met DAW is subliem imho
precies een mooie mix tussen in je daw editten en op een ding shizzl inkloppen/seqqen
hele libs met drumsamples erin kwakken
paar fx ook goed bruikbaar, terwijl je natuurlijk prima shizzl in je daw erop kan zetten
je hebt een supertoegankelijke workflowkoning in je handen waar alles 100% voor je paraat staat om geen kazige shit te maken
tis een achterlijk dikke drumrompler

ik moet hem eerst ff leren kennen Fjoesz, die presets boeien idd niet maar moet toch door de handleiding heen

Ach, het is een beetje een Magix Music Maker manier van werken: Met vaste bouwsteentjes muziek maken. Maar als je het lekker vind klinken gewoon eerlijk voor uitkomen toch - voel je niet beschaamd joh..

Maar de uitdaging is naturlijk pas echt om met EIGEN samples EIGEN patterns te gaan maken...
Patterns programmeren dus, composities maken, componeren. En dan kom je voor dezelfde problemen te staan als met elke andere sequencer. Heb je skills om arrangementen te maken, pakkende melodieeen? Kan je spanning maken in een nummer...iets boeiend houden..

F5 die kitjes boeien me niet, die hebben we hier ook al genoeg voorbij zien komen.
de patterns boeien me ook niet, maar net ff lopen spelen met m'n oude samples en dan is Maschine toch wel leuker dan op een daw intekenen.

zoals Fjoesz al aangeeft door de intergratie gewoon een lekkere sampler

maar je opent deze thread dolenthousiast dat de standaard patterns zo lekker klinken en post daar een voorbeeld van.. Dan vind je die sound en patterns toch juist wel boeiend? Geeft niet toch?

Nou, geloof niet dat ik er dol enthousiast over ben, ik zeg "best leuk" en zeg dat hij er bomvol mee zit, leuk voor degene die er mee wil stoeien. Meer is het niet hoor F5.

ik vind het wel vet klinken.. die expansions demo's klinken ook goed. Die zijn niet gemaakt door beunhazen..

De compositie/pattern kan je wissen.. maar de sounds en effect settings maken dat je snel een professionele gelikte sound hebt. Een mooie basis lijkt me. Uiteindelijk ben jij degene die een nummer moet schrijven..

Klinkt zeker niet verkeerd.. (heb ze wel es slechter gehoord).. maar dat je nu middels een paar demo's mensen moet informeren dat je nu ook Maschine gebruikt vind ik wel weer grappig.. was jij niet anti-Maschine ooit?? Straks ga je nog vertellen dat je een AR hebt.. hehe.. :D

Maar eerlijk is eerlijk.. paar weekjes ontdekken en je hebt met of zonder de standaard samples toch al snel een super handige tool om lekkere grooves in elkaar te knutselen.. die grid sequencing vind ik erg ok werken ook.
'k Geef toe.. soms zijn dingen door de samples wel herkenbaar.. maar ey.. da's een 707 bv toch ook??

Had em in het begin op een laptopje in de keuken staan en tijdens het bereiden en het nuttigen van mijn maaltijden ontstonden er toch wel erg leuke jams.. :)
Dit was ooit een exportje van mijn 3e of 4e dingetje.. heel andere stijl natuurlijk..
Vind sowieso dat de tool op zichzelf uitnodigt tot het maken van nieuwe dingen en je zeker niet beperkt tot het gebruiken van de voor geselecteerde instrumenten. Juist door de samples heen scrollen en die selecteren of beluisteren in de preview geeft al snel inspiratie :)

Attachments

• Ideetje.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 63
Laatst gewijzigd:
next stop is Ableton Live ;)

waarom mag iemand niet van mening veranderen door andere inzichten, dat gezeur hier ook altijd.

Iemand geeft zijn ervaringen weer, das mooi.

waarom mag iemand niet van mening veranderen door andere inzichten, dat gezeur hier ook altijd.

Iemand geeft zijn ervaringen weer, das mooi.

Ja, mee eens. Het heeft mij in ieder geval overtuigd er geen te kopen. :)

Ja, mee eens. Het heeft mij in ieder geval overtuigd er geen te kopen. :)

Prima toch, daar dient zo een forum als dit voor imo

Back