Drums van Cabaret Voltaire "CODE (1987)"

PabloDeMode

Spank!
Waarde synthforummers,

Ik heb een vraag. Omdat ik "warm" van zo'n type muziek word (EBM-insdustrial en weer pop-funk en alles wat er tussen zit) wil ik graag ook met zoiets experimenteren. De vraag is: zijn de drums bij dat album de SP12 met linn-drums gecombineerd, of toch net iets anders? Ik heb in Logic de SP samples voor de EXS24 natuurlijk, maarja software hé...

Ps: Je hoeft niet naar het hele album te beluisteren maar enkel een paar trackjes.

Bedankt alvast voor de hulp en moeite!

^ goed album

volgens mij kom je al een eind met een standaard Roland R8
misschien zelfs al met een DR550

^ goed album

volgens mij kom je al een eind met een standaard Roland R8
misschien zelfs al met een DR550

Interessant. Ik weet wel dat er een hoop overlayers zijn maar toch was ik benieuwd naar het basisgeluid. :okdan:

Voor hun vroegere albums gebruikten ze -onder meer- gewoon de TR-808 en TR-909.

Maar ik ben eigenlijk een paar jaar na het vertrek van Chris Watson afgehaakt, en daarmee al ver voor Code etc. Dat latere werk ken ik dan ook niet goed (en kan het eigenlijk ook niet aanhoren ;) )

Je begrijpt wel dat een sp12 een sampler is en dat ze daar dus waarschijnlijk iets anders in propten dan jouw 24 bit super kHz samples?

Inderdaad wat Document1 zegt. En ook, vergeet niet dat het allemaal door erg leuke hardware compressors ging. Bepaald ook voor een deel de sound.

Je begrijpt wel dat een sp12 een sampler is en dat ze daar dus waarschijnlijk iets anders in propten dan jouw 24 bit super kHz samples?

Yep, vandaar mijn vraag :D
Ik zal dit niet nabootsen, ik was namelijk benieuwd en wou zoiets uitproberen met wat ik heb. Ik heb ook trouwens de r8 samples gecheckt en die klinken best in de buurt idd :okdan:

Het kan ook zo zijn dat de drums flink "gelayered" (mag ik zo'n woord gebruiken?) zijn :)

hoorde net een klein stukje, en daar hoorde ik sowieso een tr-727 :)

Back