zoals beloofd mijn eerste track geupload; wintersneeuw

cyan_circle

_beware of perverts_
omdat ik me schuldig had gemaakt aan het nog niks laten horen hier op het forum. mensen die op de afgelopen MUC bijeenkomst waren hebben m al gehoord [mits ze er niet doorheen zaten te l*llen ;) ].
hij staat in de DSF DB. geheel softwarematig gemaakt, het is een lekker rustig nummer, zacht met scherpe randjes.
ik hoor t graag [wat jullie er van vinden]

waar is die db gebleven :confused:

Origineel geplaatst door krz
waar is die db gebleven :confused:

Home en dan DSF sample/song db, oftewel hier

dit vindt ik dusecht geweldig dit geeft maar weer aan (zonder een rel te beginnen) hoe flexibel je met software kan werken.
lekker zuigende beat. alleen mag het afmixen van mij wel iets beter(alleen de balance van de afzonderlijke geluiden) dat 303 achtige geluidje staat op sommige punten te zacht naar mijn smaak. maar dat kan bij jouw anders liggen. Gooi het geheel een door T-racks dan klinkt het misschien nog iets harder en agressiever.

ik kijk uit naar je volgende trackie!

:) :) :)

Net wakker dus geen zin in een complete review. Ik wilde alleen ff melden dat dit lekker wakker worden is. Lekker trekkie cyan !

Heerlijk!

Heerlijk!

In het begin dacht ij: oh jee dat gaat wat worden! Maar je moet altijd blijven luisteren en soms nummers meerdere keren om de essentie te horen. Nou halverwege dit nummer had ik al doo dat het gewoon erg lekker was. Eens iets heel anders dan de trance rage van twee weken geleden hier op het forum maar daardoor een heerlijke afwisseling.
Het deed me denken aan Future Sound of London, of was dat juist de mededeling van ZOE!? Maar goed lekker dus!

Eric

yeps ..... errugg lekker geheeltje ..... erg goed

nog een beetje de puntjes op de i zetten en je hebt een toppertje !! :)

Origineel geplaatst door glennplumber
yeps ..... errugg lekker geheeltje ..... erg goed

nog een beetje de puntjes op de i zetten en je hebt een toppertje !! :)

Welke puntjes? (het helpt wel als je even aangeeft waar nog van die puntjes zitten lijkt me)

Maar eh, lekker nummer hoor. Mooie fluwelen strings en lekkere beats. Vocoder doet ook goed mee en geeft er een retro tintje aan.
Trouwens het lijkt wel of die beats een loopje zijn en dan een beetje omgebouwd met filters,distortion enzo. Kan natuurlijk ook zelf gemaakt worden natuurlijk.

De mix trouwens klink lekker analoog en helemaal niet steriel digitaal. U weet wel wat mixen is. Vooral het stukkie met het filter (achteraan) lekker hoor.

Top track!

ok heb em net beluisterd........lekker experimenteel...hou hier wel van.....goede geluiden, freaky stuff...... lekker hoe die strings in het begin van majeur naar mineur (?? ben niet zo'n muziektheorie man maar ik dacht dat ik het zo goed schrijf ;) ) afwisselen..krijg je van die spooky soundtrack gevoelens van...als ik dit moet omschrijven zou het denk ik erg goed als soundtrack bij visuals werken...beetje in de achtergrond

nu de puntjes van kritiek:

*voor mij iets teveel majeur-accoorden..vind ik altijd ietsje te blij..maar wordt weer goed met mineur afgewisseld voor spooky effect...

*na de break rond de 3min. wordt het gewoon saai...tot 4.33 veranderd er eigenlijk nix behalve de hele tijd dat loopje/beat.....dan begin ik met spoelen normalerwijs..ik wil hier iets nieuws horen...het moet spannend blijven..

* de loop en het 303 achtige riffje zijn erg statisch..er gebeurt niet veel in behalve dat ze zich blijven herhalen en evt wat gefilter......wordt op gegeven moment saai....misschien wat delay erover ofzo, dub dingetjes?

* de mix is voor mijn gevoel behoorlijk vlak...ik vind die knarsende beats wel lekker gedaan...voor mijn gevoel moeten die heel hard en aggressief in de mix knallen als een soort contrast met de veel softere accoorden enzo...

my 2cents..

Olaf

Hehe. Eindelijk beluisterd.

Klinkt wel erg rustig voor een track van iemand met een Nine Inch Nails cover als avatar. :)

Vette sound en sfeer. Alleen jammer dat de track wat lang duurt en niet echt loskomt. Ik zou alles wat korter maken. Vooral de breaks. En het einde is een beetje vaag.

Mn complimenten verder.

zo! bedankt voor alle reacties.

het is inderdaad nog niet de definitieve mix. met jullie reacties ga ik ook zeker wat doen; waarschijnlijk wordt de drumtrack iets agressiever [het is trouwens geen loop, ik heb m zelf gebouwd] en het '303 geluid' [is een pro52 eigenlijk] wordt wat aangepast.
ik kan me voorstellen dat de track wat saai over kan komen, maar dat is gewoon mijn stijl denk ik, ik vind m zo wel goed, ik werk meestal met het credo "afwisseling is voor mietjes" ;)
maar ik ga nog wel even kijken of ik er niet nog wat spannende dingen in kan mixen. de vergelijking met FSOL had ik trouwens nog niet gehoord, maar ik kan niet zeggen dat ik het erg vind om met dergelijke muziekpioniers vergeleken te worden :W
het is inderdaad geen Nine Inch Nails, maar als ik het goed lees komt de ingetogen agressie / zachte, verontrustende / spooky sfeer wel over.
anyway, dank voor het commentaar!

Lekker..

Lekker..

Lekkere geluiden.. geen standaard softsynth-geneuzel.. nee dit is in ieder geval origineel.

Dat met die majeur/mineur wisseling kan ik eigenlijk wel waarderen.. maar later in de track is het misschien leuk om wat spanning op te bouwen door er een wat meer 'standaard' akkoordenschema in te bouwen. Dat is muzikaler.. en blijft daardoor wat makkelijker hangen.

Qua stijl doet me dit eigenlijk nog het meest aan radiohead denken.. alleen een zweverige melodie a la Tom Yorke ontbreekt nog..

Goed.. ik weet niet of ik nu duizenden kilometers van je idee/stijl afwijk.. maar dat was de associatie die ik bij 't nummer had.

op verzoek van Yawgmoth heb ik wintersneeuw nu ook weer online staan.
zie boven waarmee ie gemaakt is.
hij is hiero te vinden, alstublieft meneren & mevrouwen.
veel plezier :peukie:

Origineel geplaatst door Shivah
leuk presetje uit ohmforce ook:P

lekkere track wederom

hahaha ja... guilty as charged
moet ik er altijd nog eens uithalen, maar ik ben zo lui!

Heel mooi en origineel. Ik vraag me af of je dir echt als een 'dance' stuk bedoeld hebt of dat er je er misschien een 'echte' compositie [begrijp U.. hopelijk wel] mee wilt hebben maken.. want de geluiden die ik hoor klinken echt en overtuigend.

Laatst gewijzigd:
Back