Yamaha Motif XF vraag

Shadowboxer

Ingeburgerd
Dag allemaal,

(van de kronos toch maar weer terug gegaan naar de motif :P)

Kan iemand mij vertellen hoe ik nieuwe drumkits maak met samples die ik op de flashgeheugen heb staan.
Ik heb de User en Reference manual doorgenomen maar ik kom daar niet uit. Ook met de zoekopdracht hier ben ik het helaas niet tegen gekomen.

De bedoeling is dat ik dan een kit kan oproepen net zoals een preset/user drumkit.

Ik neem aan dat dit allemaal in de user drumkit lijst komt te staan? of kun je de presets ook vervangen?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

Groetjes
Ruben

Kan iemand mij vertellen hoe ik nieuwe drumkits maak met samples die ik op de flashgeheugen heb staan.
Ik heb de User en Reference manual doorgenomen maar ik kom daar niet uit. Ook met de zoekopdracht hier ben ik het helaas niet tegen gekomen.

De bedoeling is dat ik dan een kit kan oproepen net zoals een preset/user drumkit.
...
Met 'flashgeheugen' bedoel je een externe geheugen ?
Ik betwijfel of het dan zal gaan, met de interne samples mogelijk wel (ik heb geen Motif...).
Elke sample benodigd eigen level, panning, effectsend en mogelijk nog EG-settings.
Mss kun om te beginnen eerst eens een bestaande kit wat aan passen en opslaan. :eureka:

Audiocollage bedankt voor je reactie..

Inderdaad ik zal eens eerst gaan experimenteren met bestaande geluiden te bewerken en op te slaan.

Flashgeheugen zit in de motif xf zelf.. (uitbreidbare geheugen) en ik zou graag willen weten of ik daar een kit mee kan maken dan wel wat geluiden van de geheugenmodule aan een bestaande preset/user drumkit kan toevoegen...

Back