Joystick port naar 'Endless Stappen Potmeter' - Amiga

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Hoe noemt dat zo'n "Endless knob pot meter", ??

Ik wil de joystick poort van m'n amiga gebruiken als controller knob,
Dus de X-as voor stappen-pot meter 1,, de Y-as voor stappen-pot meter 2,

Voor de C64 bestaat dat, voor de messiah,, maar de C64 heeft een analoge Joystick poort,de Amiga Niet,

Ik zou dus een 'endless pot meter' moeten vinden, die een signaal A-B geeft bij Clockwise, en een signaal A-C geeft bij Counter clockwise,

alé, Ik kreeg dat idee van't weekend,,, Maar hoe noemt zo'n pot meter,,
Soit, anders rij ik wel is naar de electro shop,

't zou zo iets moeten zijn als de Tempo knob vd Pioneer EFX 500 bv,,

Ja okey, merci :)

Weet iemand of dat een puls signaal is ?? Als je er aan draait ,?
Of dat de schakeling blijft, en als je dus in de andere richting draait, de andere verbinding maakt ?

Soit, als je verder in dezelfde richting draait, dan zullen het mss wel pulsen zijn??

Okey, merci,,
Ik kreeg ineens een idee om een oude Amiga mouse te bedienen op de wheeltjes vd ball, dus op die 2de Amiga Joystick port,

Dat lijkt mij beter te zijn,, dan van Scratch een soort van hardware controller te bouwen,
Een trackball was ook niet te oplossing,, X en Y moeten echt elk een eigen controller bedienen.

Soit, hier zo'n amiga mouse met de wheeltjes,, of tja je moet het al kennen om het te zien,,

Hierdoor kan ik de parameters, zoals die Detune vd TB-3 met de wheeltjes ook instellen, en bewaren.
Met de UC-17 controller kon ik enkel de ctrl message uitsturen..
Soit, morgen of zo, het onderste deel vd mouse behuizing is afzagen, :duivels::duivels: en die print en cable vastplakken met silicone
IMG_2379.JPG

Back