Hoe hou je je hobby stofvrij...

Freelander

Ouwe rot
Beste lezers,

Allereerst, ik verafschuw stof, vlekjes, krassen en andere soortgelijke irritaties op mijn apparatuur... Het is net als... "je hebt een kamer behangen, patroonbehang dus niet de gemakkelijkste klus. En bij het plakken van de laatste baan (achter een CV leiding) scheurt er nét een klein stukje los... :r dus een hoop gepiel en gefriemel en ik ben klaar"

Vervolgens komt de hele familie kijken en prijst mijn kluskwaliteiten tot op de dag van vandaag... maar telkens als ik die kamer binnenloop (ook vanmorgen) kijk ik eerst naar dat piepkleine stukje achter de CV leiding :bekdicht:

dus noem me maar "Pietje Precies"

Welnu, we hebben allemaal Compu-Cap ontdekt en deze alleraardigste mensen varen wel bij ons. Dus ook bij mij staat vrijwel alles onder zo'n lichtgrijs hoesje.

Maar hoe houden jullie 19 inch rack spul stofvrij... als dit gewoon rechtop staat ?

Zijn daar geniale ideeën over te delen hier :okdan:

Ik maak elke week de boel schoon. Met een verfborsteltje kan je prima asftoffen. ;-)

ook compucap? gewoon een grote 19" flap die aan de bovenkant gewoon een grote stofhoes is maar met aan de voorzijde een langere flap

Ik heb het geluk dat mijn vriendin erg handig is met stof en draad en heeft voor mij stofhoezen gemaakt van skai-leer.
Daarnaast gebruik ik ook een kwast om stof te verwijderen. Let op dat je geen kwast koopt waar metaal aan zit. Ik heb namelijk op de manier al een keer een kras gemaakt op iets. Zelf gebruik ik zo'n schilders-stoffer zoals hieronder.

Vladder%20zwart%20haar%20kort.JPG

Ik kende compu cap niet, maar op zich wel interessant. De site is wel echt dramatisch hoor, ongelofelijk. Alleen de spelling al: Electron annoloog Four. En waarom is een hoesje voor de Octatrack duurder dan van de analog four, lijkt me hetzelfde toch?

Hun producten zijn hopelijk van betere kwaliteit? Heeft iemand toevallig een footootje?

hun producten zijn top, gewoon mailtje sturen met linkjes van de producten waarvoor je een cap wilt hebben, ze zoeken de afmetingen op en maken alles op maat, ik heb ze nog nooit nee horen zeggen.

Ik kende compu cap niet, maar op zich wel interessant. De site is wel echt dramatisch hoor, ongelofelijk. Alleen de spelling al: Electron annoloog Four. En waarom is een hoesje voor de Octatrack duurder dan van de analog four, lijkt me hetzelfde toch?

Hun producten zijn hopelijk van betere kwaliteit? Heeft iemand toevallig een footootje?

Site ziet er misschien niet goud uit, maar na alle lovende reacties op dit forum heb ik er ook wat hoesjes aangeschaft; helemaal prima.

hun producten zijn top, gewoon mailtje sturen met linkjes van de producten waarvoor je een cap wilt hebben, ze zoeken de afmetingen op en maken alles op maat, ik heb ze nog nooit nee horen zeggen.

Top?,

okay, ze doen wat ze moeten doen, ze houden je apparatuur stofvrij en ze zijn spot-goedkoop.
Maar laten wij nou eerlijk wezen, die stofhoezen van hun zien er toch niet uit in dat jaren 90 grijs?

Daarnaast lijkt het wel een grijze vuilniszak die je over je synth heen trekt. Het is echt de goedkoopste kwaliteit die je maar kan vinden.

Het zal dus allemaal wel prima werken maar als je, zoals ik, je meuk in de woonkamer heb staan is het echt geen pretje om naar te kijken.

Stuur ze gewoon een mailtje met de vraag waarom de een duurder is als de ander; ze zijn echt niet de beroerdste :)

Mijn 19"spul zit in m'n meubel verwerkt (schuin) en ik heb daar hoezen voor laten maken bij hun; gewoon een schets + maten doorgeven hoe je 't wil hebben. :okdan:

1x in de aantal maanden met zo'n swiffer van de action erover.
stof vind ik niet erg, het is gebruiksspul... had het maar geen gear moeten worden.

Mee eens. Ik doe het iets vaker dan jij, dat afstoffen. Ik gebruik ook vaak een stofzuigertje met een klein borstelmondje
(natuurlijk niet met 2000W vermogen, want dan ben je al je knopjes kwijt :D ).

Het zijn gebruiksvoorwerpen inderdaad. Ik ga ook mn auto niet onder een dekzijl verstoppen..

Maar goed, iedereen moet doen wat ie acht te doen. Dus geen ruzie aub.

Ik heb een besteleend (citroen ak400) en heb speciaal voor hem een garagebox gehuurd.
Zo zie je maar weer dat iedereen anders in het leven staat :)

Een goede tip voor mensen die graag een stofzuigertje gebruiken. Doe een oude nylon panty over het zuigstuk en er zal nooit een knopje in de stofzuigerzak verdwijnen

Compu Cap maakt alles voor je op maat en de kwaliteit is voldoende. Als je het doet om te verfraaien (omdat het in t zicht staat) dan moet je het niet doen...

Ze maken alles voor je op maat en je krijgt een getypte brief met als aanhef "Weledele heer" G E W E L D I G mooi toch deze mensen.

FF een fotootje gemaakt, en dan zie je meteen mijn probleem, het stofhoesje voor de AR past heel goed als die gewoon op tafel ligt (of enigszins schuin staat) Maar nu dus niet meer...

20140820_103902 (Small).jpg

20140820_103832 (Small).jpg

Ja dat zou een optie kunnen zijn, ik heb ook wel eens gedacht aan een soort van gordijntje (rails bovenin en dan dichttrekken...lekker slapen ;)

Blijf ik een beetje in dezelfde tijd van mijn gear "veel knoppen en spartaans"

Compu cap: doe jezelf een plezier en geef de maten door. Ik heb al te vaak moeten melden dat t niet past. Je geeft de werkelijke maten door, tekening erbij. Kwaliteit is passend maar slijt snel, rap gaatjes als je scherpe dingen hebt aan je gear. Maar voor die prijs, who cares.
Ik heb 15 a 20 hoesjes van hen, waaronder een helemaal maatwerk.
Vaak krijg je geen reactie op mail, maar gewoon je bestelling in de bus, als antwoord :)

En voor een rack: vraag m een lap, met velcro aan beide kanten. Kleef op je rack de andere velcrohelft. Rackje onder de wol? Lap compu cap er even tegen houden, velcro aanstrijken, klaar.

En voor een rack: vraag m een lap, met velcro aan beide kanten. Kleef op je rack de andere velcrohelft. Rackje onder de wol? Lap compu cap er even tegen houden, velcro aanstrijken, klaar.

Da's een goeie TIP :eureka: Thanks !

Moest wel eerst ff google raadplegen voor "velcro" (klittenband ;))

Ik heb het geluk dat mijn vriendin erg handig is met stof en draad en heeft voor mij stofhoezen gemaakt van skai-leer.
Daarnaast gebruik ik ook een kwast om stof te verwijderen. Let op dat je geen kwast koopt waar metaal aan zit. Ik heb namelijk op de manier al een keer een kras gemaakt op iets. Zelf gebruik ik zo'n schilders-stoffer zoals hieronder.

Vladder%20zwart%20haar%20kort.JPG

ja! da's logisch dat zo'n ding 't goed doet met synths...

Moroder.jpg

Back