Software sequencers

jefz

Triple
Zo ongemerkt breid het aantal opties qua sequencers uit in mijn setup.
Nu vreten HW sequencers erg in, in mijn budget en ga steeds meer op zoek naar software alternatieven.
Er zijn diverse alternatieven beschikbaar vanuit de hardware wereld, deze mappen met een (Push) midicontroller scheelt me een hoop budget voor andere leuke spullen  Hierbij een aantal sequencers die ik in mijn zoektocht heb gevonden. Ben benieuwd of ik deze nog verder kan aanvullen met wat tips!

POLYRHYTHMUS
is a rhythm sequencer, arpeggio builder, cc and parameter automator and mathematical geek.

LINK

ML-185
This is a stage-driven sequencer. There are a total of 8 configurable stages and 3 layers for pitch, velocity and "aux" (= Pitch Bend or CC). Each stage provides 4 different play modes and can have a variable length from 1 - 8 clock pulses.
http://www.maxforlive.com/library/device.php?id=75

Push
Komt deze week en ben benieuwd! De step sequencer in Push lijkt erg op de elektron sequencer, je kan nu eenvoudig per step variaties maken.
http://youtu.be/sSRe27_fDak?list=PLoh4MB-kbBmLOEU-3jHrJg2gFRtWLZD_-#aid=P-dxi3SGqgk

SEQ16x1 + SEQ16x3 + SEQ16x6
http://hyakken1234.blog.fc2.com/blog-entry-11.html

Ben benieuwd of ik deze nog verder kan aanvullen met wat tips!

je bedoelt step sequencer plugins voor in je DAW? (in jouw geval Ableton?)

Push
Komt deze week en ben benieuwd! De step sequencer in Push lijkt erg op de elektron sequencer, je kan nu eenvoudig per step variaties maken.
http://youtu.be/sSRe27_fDak?list=PLoh4MB-kbBmLOEU-3jHrJg2gFRtWLZD_-#aid=P-dxi3SGqgk
ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen, bedoel je nu max for live devices in combinatie met een push?
of stepsequencers in het algemeen (hardware en software)? Die automation variaties per step in de push zijn namelijk niet vanaf nu, dat kan al sinds vorig jaar.

De push controller valt een beetje buiten je andere voorbeelden aangezien deze hardware controller gestuurd wordt door de standaard ableton scripts voor het stepsequencen.

De andere 2 voorbeelden van jou zijn gewoon ableton devices (m4l).

Dus, wil je tips in het algemeen voor stepsequencen in ableton live? of wil je tips van welke vette push scripts er op dit moment beschikbaar zijn voor de push?

als je OSX kan draaien is Numerology v4 + een novation launchpad wel erg gaaf hoor.

Kan je behoorljk vage dingen mee doen ook control voltage etc.

klopt!, hij ligt je of hij ligt je niet, hij voelt nu na dik een jaar bij mij als een extentie van m'n brein, Colin doet alles qua structuur zo logisch, dat wanneer de cirklon door hebt, alles "vanzelf" gaat.
Hoewel ik Cubase 7.5 volledig geconfigureerd heb voor external instruments en midi, heb ik er sinds de cirklon toch geen midi noot meer ingezet.
nu met Maschine zal ik iets meer naar het maschine scherm moeten kijken tot ik de Maschine studio volledig onder controle heb, maar die zal dan via de Innerclock ook weer gewoon lekker in sync gaan meelopen met de cirklon
pianorol in DAW gebruik ik niet meer, enige wat ik nu nog gebruik is de tijdlijn in projectview voor m'n automation en recall.

als je OSX kan draaien is Numerology v4 + een novation launchpad wel erg gaaf hoor.

Kan je behoorljk vage dingen mee doen ook control voltage etc.

Helaas draai op windows, kwam dit al tegen en ziet er gaaf uit.

ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen, bedoel je nu max for live devices in combinatie met een push?
of stepsequencers in het algemeen (hardware en software)? Die automation variaties per step in de push zijn namelijk niet vanaf nu, dat kan al sinds vorig jaar.

De push controller valt een beetje buiten je andere voorbeelden aangezien deze hardware controller gestuurd wordt door de standaard ableton scripts voor het stepsequencen.

De andere 2 voorbeelden van jou zijn gewoon ableton devices (m4l).

Dus, wil je tips in het algemeen voor stepsequencen in ableton live? of wil je tips van welke vette push scripts er op dit moment beschikbaar zijn voor de push?

Stepsequencers in het algemeen.
Ik heb wel push aangeschaft zodat ik knoppen heb om aan te draaien en goed integreerd in ableton dus vette scripts zijn ook welkom ;)

Ik weet dat step automation al kan sinds vorig jaar maar met push wordt dit wel heel makkelijk zonder met je muis zitten te klooien.

heb net een arturia beatstep er bij. leuke toevoeging met old skool hands on feel...cv gate ...t wekt zonder gedoe ...aansluiten en gaan....maar natuurlijk alleen simpele sequences...of je zou er gelijk een stuk of 4 . 5 aan je daw kunnen hangen....
kwa software vind ik zelf de sugarbytes sequencer t lekkerste werken als plug in.
maar Numerology is ook prima idd.

Back