Midi-controller repareren

Spa

Breekpunt
Ik heb een Novation Remote 25 sl (eerste versie). Nu werkt een van de faders niet goed: de fader van de DAW vliegt omlaag en blijft daar. Als je de fader schuift voelt ie ook anders dan de andere: net alsof er iets tegen aan schuurt ofzo.

Weet iemand in omgeving Nijmegen/Arnhem een goed adres om dit te laten repareren?

1 ding, gebruik nooit contactspray! zelfs professionele reparateurs heb ik dit zien gebruiken dus wees gewaarschuwd! Verder hebben ze bij de action leuke spuitbussen met lucht voor een paar euro, hiermee kan je zelf proberen de viezigheid uit de fader te blazen die ervoor zorgt dat ie blijft hangen. Contactspray zorgt er alleen maar voor dat het tijdelijk weer glijdt en draait, hierna zijn de problemen weer terug of zelfs verergerd….

Perslucht geprobeerd: helaas! Het probleem blijft.
De fader blijft overigens niet fysiek hangen: alleen de DAW reageert daar dus op die manier op. Je schuift aan de fader en de DAW-fader schiet helemaal naar beneden. Als je een beetje drukt op de fader doet het wel maar dan moet je hem dus vast blijven houden.
Dit gaat overigens in alle DAWS zo.

Is er niemand op dit forum die dit kan repareren?

Ja hoor, ik woon wel in Dordrecht. kijk anders ff in het reparateurs topic.

Zo, de controller werkt weer. De fader was lam, voor een paar euro een nieuwe gekregen van de importeur (Total Sonic). Nu werkt de controller weer naar behoren.

Back